Råd från gamers till gamer.

Medlem
Råd från gamers till gamer.

Hej alla Fz-kompanjoner.
En spelnjutare tillika spelberoende behöver eran hjälp och er input.

Jag ska ge mig ut på ett projekt och ska resa Sverige runt under ett år, det blir många timmar sittandes på hotellrummet och jag kommer inte kunna vara utan avkopplingen av att spela. Funderat på att skaffa en gaming-laptop eller något liknande för att kunna spela.

Jag kommer antagligen mest vilja spela Diablo IV så som det ser ut nu, så kravet är att enheten ska klara Diablo helt enkelt.
(+ i kanten om det går att köpa via Webhallen)

Vad skulle du rekommendera och varför?

Moderator | Testpilot

Kommer du ha tillgång till internet konstant? Om inte så blir Diablo IV svårt då det kräver att du har en bra och stabil uppkoppling då det i praktiken är ett online-spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer du ha tillgång till internet konstant? Om inte så blir Diablo IV svårt då det kräver att du har en bra och stabil uppkoppling då det i praktiken är ett online-spel.

Nja.. har han en lur med 4G/5G är det bara dela ut nätet (om inte hotellet/boendet erbjuder ett bättre nät). Det brukar fungera ganska bra och stabilt.

Medlem

Min sambo kör d4 på en laptop som har ett rtx3060 i sig och funkar klockrent. Har för mig vi hittade den på rea för 10k för ca ett år sen. På webhallen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer du ha tillgång till internet konstant? Om inte så blir Diablo IV svårt då det kräver att du har en bra och stabil uppkoppling då det i praktiken är ett online-spel.

Skrivet av KoP:

Nja.. har han en lur med 4G/5G är det bara dela ut nätet (om inte hotellet/boendet erbjuder ett bättre nät). Det brukar fungera ganska bra och stabilt.

Internet har jag redan koll på att D4 Kräver och detta är inget problem då internet kommer att finnas tillgängligt så det räcker och blir över.

Medlem
Skrivet av dr-skumpa:

Internet har jag redan koll på att D4 Kräver och detta är inget problem då internet kommer att finnas tillgängligt så det räcker och blir över.

Köp ingen legion maskin bara utan att läsa på massor med reviews från användare. Köpte min Lenovo Legion 5 gaming laptop 2020. Visst maskinen i säg är riktigt nice med AMD™ Ryzen™ 7 4800H-processor, Nvidia GeForce RTX 2060 och 16 GB DDR4 RAM. MEN Battritiden suger balle!! Om du bara låter maskinen stå på utan något igång så håller den kanske 3h utan laddare. Knappt en längre tåg resa håller den för. Och massor med andra användare har exakt samma problem med sina legion laptops och ingen verkar veta varför. Har googlat som tusan och folk testar det ena och det andra, för vissa fungerar det, andra inte. Ingen aning om det gäller andra gaming laptop också med ett bättre grafikkort.

Inaktiv

En steam deck kanske?

Medlem

Jag har tänkt lite att en steam deck och även en Asus Rog Ally vore ett alternativ att överväga, men osäker hur de kommer att prestera.

Skribent
1
Skriv svar