The Elder Scrolls VI kan bli Todd Howards sista

Robot
The Elder Scrolls VI kan bli Todd Howards sista

"Jag blir inte yngre."


Medlem

Hans sista Elder Scrolls var väl det som åsyftades i intervjun, men det kanske kan bli hans sista spel totalt sett ändå. Jag gissar att han hinner med ett till Fallout också dock. Med det sagt så har jag flera av "hans" spel högt på min favoritlista, så det blir sorgligt när han går i pension. Välförtjänt dock.

Medlem

Inget stort fan av Todd, men har onekligen jobbat på en del tunga titlar genom åren!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

larv, han är 52. säger inte att dom ska rusha ut spel framöver, men om dom slutade dra ut på utvecklingen av nya spel i 10+ år så skulle han hinna med en hel del till. hayao miyazaki (studio ghibli) är 82 och jobbar för fullt på sin nya film just nu.

Medlem

Han behöver ju såklart ha mer tid över till att shoppa läderjackor


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av quadratis:

larv, han är 52. säger inte att dom ska rusha ut spel framöver, men om dom slutade dra ut på utvecklingen av nya spel i 10+ år så skulle han hinna med en hel del till. hayao miyazaki (studio ghibli) är 82 och jobbar för fullt på sin nya film just nu.

Visst, men de flesta vill nog inte jobba tills dom är 82. 😂

eld
Medlem
Skrivet av quadratis:

larv, han är 52. säger inte att dom ska rusha ut spel framöver, men om dom slutade dra ut på utvecklingen av nya spel i 10+ år så skulle han hinna med en hel del till. hayao miyazaki (studio ghibli) är 82 och jobbar för fullt på sin nya film just nu.

Och se hur bitter den fantastiska gubben är

Om vi ponerar att det blir 20 år tills ett elderscrolls 7 börjar utvecklas så är det nog ändå rimligt att han kanske inte orkar med det.

Medlem

Säga vad man vill om Todd men Elder Scrolls-serien har alltid varit speciell, det är jag tacksam för! Dessutom så har jag inte varit intresserad av Starfield överhuvudtaget, men efter att ha sett den senaste "djupdykningen" så växte nyfikenheten rejält. Fick känslan av att nivån har höjts sedan det första avslöjandet. Hoppas det blir bra!

Medlem
Skrivet av RaXha:

Visst, men de flesta vill nog inte jobba tills dom är 82. 😂

En person som Todd vill nog det. Han kommer att dö av rastlöshet annars.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

52 är ingen ålder, kan ju dock hända att han lämnar Bethesda och startar om när 60 närmar sig och han fortfarande sitter på Live Service-tjänst hos Microsoft.

Medlem

Till alla er bittra som sågar Todd -

Who's laughing now

Medlem

Todd e grym. Tycker han verkar ganska down to earth och en man med ambitioner. Han har verkligen känslan förnvad som är bra content och öga för detaljer.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Visst, men de flesta vill nog inte jobba tills dom är 82. 😂

kreativa yrken är ju inte fabriks eller kontorsjobb direkt. man sliter inte ut sig på samma vis, och idéerna för nya projekt slutar inte komma bara för att man blir äldre. jag har jobbat med musik under majoriteten av mitt yrkesliv och ser inte varför jag skulle sluta dagen jag fyller 63.

modern spelutveckling kan väl i viss mån jämföras med kontorsslaveri, men då handlar det ju mest om gruntsen på golvet. inte todd.

Skribent
Skrivet av quadratis:

kreativa yrken är ju inte fabriks eller kontorsjobb direkt. man sliter inte ut sig på samma vis, och idéerna för nya projekt slutar inte komma bara för att man blir äldre. jag har jobbat med musik under majoriteten av mitt yrkesliv och ser inte varför jag skulle sluta dagen jag fyller 63.

modern spelutveckling kan väl i viss mån jämföras med kontorsslaveri, men då handlar det ju mest om gruntsen på golvet. inte todd.

Fast samtidigt kanske han känner att just kreativiteten och idéerna börjar ta slut? Så det är ju delat det där, kreativa yrken innebär ju lika väl att man kanske slutar tidigare på grund av att man tappar inspiration. Men kan även innebära att man jobbar längre.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast samtidigt kanske han känner att just kreativiteten och idéerna börjar ta slut? Så det är ju delat det där, kreativa yrken innebär ju lika väl att man kanske slutar tidigare på grund av att man tappar inspiration. Men kan även innebära att man jobbar längre.

Det är väl tanken att bränna bort begränsade antal år av sitt liv när man redan gjort allt och kan leva gott i resten av livet.

Även högt uppsatt så är spelutveckling ett heltids+ jobb, man måste verkligen vara i en position där det inte finns något annat än spelutveckling.

Medlem

Killen har en stor hög med pengar och två barn (varav ett är 8-9 år), han kanske vill prioritera något annat än jobba på att högen skall växa ytterligare. Han blir inte precis yngre.

Medlem

Man är bara så gammal som man känner sig. Så länge du orkar så varför inte.

Samtidigt så ser jag inget fel att pensionera sig och bara koppla av. Själv tänker jag gå så fort jag bara kan, helst innan 65, men får jag göra något som är kul och slippa vara omringad av idioter eller arbeta med nybörjare, då fortsätter jag.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Killen har en stor hög med pengar och två barn (varav ett är 8-9 år), han kanske vill prioritera något annat än jobba på att högen skall växa ytterligare. Han blir inte precis yngre.

Barnen är väl i skolan stora delar av tiden samt leker med kompisar? Vad ska Toddan göra då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

"52 år är inte någon hög ålder, men..."

Ungefär lika gammal som deras Creation Engine.

52 är ju typ som 35 var för 20 år sedan. Jag respekterar hans val dock! Det är ju inte som att han saknar pengar.

1
Skriv svar