Här är samtliga trailers från Summer Game Fest

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Genom ps showcase och summer gamefest så har jag typ sett 10 spel som känns intressanta. Sett andra varit intresserade av andra spel som inte tilltalar mig så tror du är ordentligt ute och cyklar.
Tror faktiskt recensenter ser framemot massor av dessa spel.

Om du inte hittat något under dessa 2 showcase så tror jag faktiskt inte du gillar spel.

Ja men SGF visade väl upp typ 20 spel? Och PS showcase hade väl nåt liknande.
Det finns intressanta spel, men vi som varit med ett tag, man känner att man sett det mesta förut. Alla dessa zombie-spel som inkluderar vapen, snark!
Det är få spel som faktiskt sticker ut, av alla dom visar på dessa eventen. Men visst, sen är det ju också 5-6 events och alla vill ju ha spel att visa upp för 1-2 timmar.

Medlem

Carpenter spelet var det enda som kändes som någon överraskning för min del. Men jag älskar ju Carpenter så jag förstår om andra inte är lika roade.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Carpenter spelet var det enda som kändes som någon överraskning för min del. Men jag älskar ju Carpenter så jag förstår om andra inte är lika roade.

Gillade även jag det vi fick se från Toxic Commando! Det görs många Zombiespel, men få bra. Hoppas på detta.

Även Sonic Superstars och några till såg trevliga ut, men majoriteten var inte för mig.

Oj vad jag längtar till Söndag och Starfield.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag är mest taggad på Lies of P och Alan Wake II (har inte spelat första).
Ett spel jag tror kommer floppa nått så fruktansvärt är Immortals.

Medlem

Såg massor bra. Alla är så sjukt bittra oxh förmodligen för gamla för spel. Skaffa ett annat intresse istället vetja. Typ rensa rabatter?


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Jh
Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Såg massor bra. Alla är så sjukt bittra oxh förmodligen för gamla för spel. Skaffa ett annat intresse istället vetja. Typ rensa rabatter?

"FZ trädgård" på fredagar?

Riktigt pepp på Alan Wake 2


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Såg massor bra. Alla är så sjukt bittra oxh förmodligen för gamla för spel. Skaffa ett annat intresse istället vetja. Typ rensa rabatter?

Bra och dåligt är ju subjektivt, men med åldern blir man mindre lättköpt och har en större motståndskraft mot att hoppa på vilket tåg som helst bara för att det är nytt.

Många är missnöjda med gårdagens uppvisning, om du är en av de som tyckte den var bra så kul för dig men inse att din åsikt verkar vara den mindre.
Baserat på en helt vetenskapligt förankrad gissning!

Och va glad för att det finns folk som rensar rabatter, den genomsnittlige tonåringen är inte ens kapabel till det om så livet stod på spel 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Såg massor bra. Alla är så sjukt bittra oxh förmodligen för gamla för spel. Skaffa ett annat intresse istället vetja. Typ rensa rabatter?

Fast alla gillar ju inte samma typ av spel? Jag tyckte det var värdelöst för att dem visade enbart upp cookie-cutter single player spel, indie spel och annat skräp. Bara för att du gillar den typ av spel som visades upp så innebär det ju inte att alla andra gör det. Sen skulle jag nog inte säga att jag är gammal, såvida inte 29 bast är det nya 60

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Såg massor bra. Alla är så sjukt bittra oxh förmodligen för gamla för spel. Skaffa ett annat intresse istället vetja. Typ rensa rabatter?

Hade tagit rabattrensning alla dagar i veckan om det stod mellan det och se om showen igen.

Medlem

Ja inte jätteinspirerande!

Jag gillade:
Alan Wake 2
Space Marine 2
Baldur's gate 3
Under the Waves
Witchfire

Microsoft håller ju självklart på sina stora titlar tills deras show.

Medlem

Håller med andra i tråden som säger att det blivit väldigt gnälligt här på Fz. Det påstås att allt som visas upp är generiskt och tråkigt men vi vet alla att samma personer hade saliverat av att få se Dark souls 4 eller en new Vegas remake.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag har 100 idéer som man skulle kunna göra så mycket bra spel av och som den stora massan skulle älska och som skulle sälja som smör. Det vi fick se i afton var inget av det.

Jag själv sitter på ett par bra idéer vad jag tycker.

Men dagens spelindustri spottar ur sig det mest ointressanta sk*t och hoppas tjäna på det. Det är som att dom har slutat försöka.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Håller med andra i tråden som säger att det blivit väldigt gnälligt här på Fz. Det påstås att allt som visas upp är generiskt och tråkigt men vi vet alla att samma personer hade saliverat av att få se Dark souls 4 eller en new Vegas remake.

Självklart, det är ju riktigt bra spel och till skillnad från cookie-cutter single player spel ala Sony eller indie skräp så erbjuder de spelen något de flesta spel inte gör.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Självklart, det är ju riktigt bra spel och till skillnad från cookie-cutter single player spel ala Sony eller indie skräp så erbjuder de spelen något de flesta spel inte gör.

Du vill spela samma spel hela tiden samtidigt som du gnäller över "cookie cutter single player"? Har du noll självinsikt?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du vill spela samma spel hela tiden samtidigt som du gnäller över "cookie cutter single player"? Har du noll självinsikt?

Nope, bara för att ett spel är ett av flera i en serie så är det ju inte "samma spel". Förstår inte varför man måste gilla majoriteten av spel som kommer idag som är rent skräp i mitt tycke.

Medlem

Alan wake 2 såg mer slow paced ut nu än förra gången det visades upp vilket gladde mig. Så blir kanske att man testar det ändå. Mk1 såg ut som ett riktigt kul förfestspel 🤩🍺.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nope, bara för att ett spel är ett av flera i en serie så är det ju inte "samma spel". Förstår inte varför man måste gilla majoriteten av spel som kommer idag som är rent skräp i mitt tycke.

Noll självinsikt alltså. Det får gärna vara cookie cutter single player så länge det är något du gillar.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nope, bara för att ett spel är ett av flera i en serie så är det ju inte "samma spel". Förstår inte varför man måste gilla majoriteten av spel som kommer idag som är rent skräp i mitt tycke.

Det är väl det som är grejen, ”i mitt tycke”. Du har inte mer rätt än någon annan.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Noll självinsikt alltså. Det får gärna vara cookie cutter single player så länge det är något du gillar.

Nope för jag spelar inte cookie cutter single player spel ala Horizon, spider man, last of us osv osv. Folk får gilla va dem vill, men enligt mig så var det bara oinspirerat skräp som vi har sett åtaliga gånger som visades upp på Game awards.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nope för jag spelar inte cookie cutter single player spel ala Horizon, spider man, last of us osv osv. Folk får gilla va dem vill, men enligt mig så var det bara oinspirerat skräp som vi har sett åtaliga gånger som visades upp på Game awards.

Elden Ring är cookie cutter from software spel. Precis som Dark souls 2 och 3.

Medlem

Alan Wake 2
Lies of P
Space Marines 2

Mer än nog för mig

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast alla gillar ju inte samma typ av spel? Jag tyckte det var värdelöst för att dem visade enbart upp cookie-cutter single player spel, indie spel och annat skräp. Bara för att du gillar den typ av spel som visades upp så innebär det ju inte att alla andra gör det. Sen skulle jag nog inte säga att jag är gammal, såvida inte 29 bast är det nya 60

Nu var det ju dock en väldigt stor bredd och variationen på spelen som visades upp, den täckte ju verkligen de flesta genrer inom både AAA, AA och Indie.

Medlem
Skrivet av Sumobrottare:

Finns det inte en inneboende problematik i den här typen av event i och med att de bidrar till den sjuka hype-kulturen inom spelbranschen? Klart folk blir besvikna när saker inte visas. Jag såg emot att få se Shadow of the Erdtree men när jag tänker efter ser jag hellre en ordentlig avtäckning några månader innan release. Spelet lär ju inte komma förrän nästa år så vad tjänar det till att börja bygga hype redan nu? Vilken annan del av underhållningsindustrin har samma typ av uppladdning i åratal inför releaser?

Filmindustrin är ju exakt samma dock, där presenteras filmer innan det ens finns några skådespelare klara eller i många fall ens ett färdigt manus, vilket kan vara flera år innan. Även inom musik så presenteras ju album innan dom ens börjat skriva materialet. Så det är ju något allmänt inom underhållningsindustrin, vilket skulle kunna ha med finansieringen av projekten i samband med att företagen gärna vill vara före rykten eftersom saker sprids alldeles för snabbt och lätt kring projekt.

Medlem

Kul med Sand Land, den var jag inte beredd på. Jag läste mangan för typ 15 år sedan då jag även läste Dragon Ball, minns dock inte så mycket av handlingen.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Så spännande med hur extremt negativa majoriteten är här på FZ som kommenterar, och folk med spel som intresse i allmänhet. Känns som att det är omöjligt för industrin att tillfredsställa?

Spelindustrins problem är ju att det lovas alldeles för mycket alldeles för tidigt, ofta innan det ens finns något spelbart öht och så har det ju varit det senaste decenniet mer eller mindre. Det är ju som bäddat för besvikelse från fans.

Medlem

Jag tyckte att det var en ganska trevlig blandning av spel.

Många verkar ha ganska orimliga krav på dessa shower nuförtiden. Det är som att varenda show ska ha 25-30 helt nya aldrig tidigare visade AAA-spel som tilltalar just deras smak.

Medlem

De som är negativa till alla nya spel som visades här, vad hade ni önskat?

Jag såg en del skoj, bl a Alan Wake 2, men saknar en bredd på spelen. Saknar strategispel, pusselspel, spel med mer "färg", mer slow-paced spel så som Life is Strange, mer "äventyrsspel" såsom gamla Walking Dead.

Medlem

En del intressanta titlar om man tittar på en lista, men vet inte om jag tycker att trailrarna mötte upp.

Ase
Medlem

otroligt dåligt! bara bg3 & alan wake som var intressanta! (möjligtvis kan throne & liberty bli nåt) annars massa japanskt skräp eller konsol-elände.

Medlem
Skrivet av Ase:

otroligt dåligt! bara bg3 & alan wake som var intressanta! (möjligtvis kan throne & liberty bli nåt) annars massa japanskt skräp eller konsol-elände.

Jag ser det som positivt. Kommer ändå inte ha tid för något annat när BG3 släpps.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

123
Skriv svar