Utgående licens gör att Friday the 13th: The Game snart försvinner

Robot
Utgående licens gör att Friday the 13th: The Game snart försvinner

Och vill man passa på att lira det har priset sänkts.

#Friday-the-13th-the-game, #Gun-interactive


Medlem

Nackdelen med digitalt.

Men Remedy blundar.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kan de inte göra om lite i spelet bara och byta namn? 😁

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Nackdelen med digitalt.

Men Remedy blundar.

Nackdelen är väl att dom skaffat sig ett riktigt dåligt kontrakt för att göra ett licenserat spel.

På pc blundar ju nästan alla isf? Bara det att Remedy inte kräver extra kostnader för bara digitalt.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Nackdelen med digitalt.

Men Remedy blundar.

Det har ingenting med digitalt att göra. Spelet försvinner från hyllorna också och servrarna lägger ner för alla, oavsett om man äger spelet digitalt eller på skiva.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tyckte om spelet när det släpptes, spelade mycket med dottern. Tyvärr är det helt förstört av hackers och glitchare numera. Varannan match hamnar man på hackade servrar med 60+ spelare som alla blastar musik och skriker i voice-chatten.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Nackdelen med digitalt.

Men Remedy blundar.

Servrarna går ju ner efter ett år med, har inget med digitalt att göra


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag är så jävla less på sånt här när spelen kräver en masterserver/lobby/heartbeat/whatever för att fungera.
Det borde vara lagstiftat att utvecklarna skall ha en End-of-life plan för spelen och släppa verktygen så det fortfarande går att spela.
Vissa spel har ju stora och duktiga communities som kan mecka fram en lösning. men det kan fan inte vara mycket begärt av utvecklarna att släppa en sista patch som fixar sånt.

Medlem

Ja nackdelen när allt är digitalt... trist hursom

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ja nackdelen när allt är digitalt... trist hursom

Hade spelet varit 100% på skiva så hade det inte påverkat situationen alls.

Rätt svar är "Trist att inte kunna ha egna servrar"

Medlem
Skrivet av eld:

Hade spelet varit 100% på skiva så hade det inte påverkat situationen alls.

Rätt svar är "Trist att inte kunna ha egna servrar"

Företaget kommer ju inte längre kunna ha en version av spelet med karaktären på sina servrar för nerladdning, så det är ju också trist att det inte är i fysisk form och att det kräver kontakt med deras servrar.

Som med tex musiken i GTA IV, 2018 så försvann 50 låtar från spelet eftersom Rockstar bara hade licens i 10 år. Har man då spelet på skiva och kan förhindra det från att prata med nätet så kan man ju fortfarande spela singleplayer och ha orginalmusiken kvar. Har man spelet digitalt så blev det ju "uppdaterat" när det kopplade upp sig mot deras servrar.

eld
Medlem
Skrivet av filbunke:

Företaget kommer ju inte längre kunna ha en version av spelet med karaktären på sina servrar för nerladdning, så det är ju också trist att det inte är i fysisk form och att det kräver kontakt med deras servrar.

Som med tex musiken i GTA IV, 2018 så försvann 50 låtar från spelet eftersom Rockstar bara hade licens i 10 år. Har man då spelet på skiva och kan förhindra det från att prata med nätet så kan man ju fortfarande spela singleplayer och ha orginalmusiken kvar. Har man spelet digitalt så blev det ju "uppdaterat" när det kopplade upp sig mot deras servrar.

Det är ett multiplayer-spel där spelutvecklaren styr servrarna, hurvida det är fysiskt eller digitalt gör ingen skillnad i detta scenario.

Medlem

Blev ju problem med licens saker redan 6 månader in i spelet tråkigt var kul o köra med vänner 😥

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ett multiplayer-spel där spelutvecklaren styr servrarna, hurvida det är fysiskt eller digitalt gör ingen skillnad i detta scenario.

Låt säga att man kunde sätta upp egna servrar, om distributionen är digital så innebär det att det hade fungerat att spela på de egna servrarna så länge man inte behövde ladda hem spelet igen.

Medlem

Det finns alternativ

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Herregud. Även som stor C64-nostalgiker förundras jag ibland över hur fångad man blev av sånt... här Den bristfälliga grafiken fick en verkligen att fylla i en massa med fantasin, något som inte behövs i dag över huvud taget.

1
Skriv svar