Ratchet & Clank: Rift Apart släpps till pc i sommar

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Är det din källa till påståendet? Kommer påståendet från den video?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så du tror att spelet kommer att ha krav på SSD som är bättre än något som fanns ute när spelet släpptes?

Nej, jag förmodar att det går att lösa på andra sätt. Just därför ska det bli intressant att se.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nej, jag förmodar att det går att lösa på andra sätt. Just därför ska det bli intressant att se.

Ah, det var nog mest marknadsföring i stil med att PS3 skulle ha 120fps och vara som att koppla upp sig mot Matrix det de sa i början.

Medlem

Väldigt snyggt och fartfyllt spel som inte krånglar till det. Dottern tyckte det var kul att sitta bredvid och hänga med i storyn. För visst, det ser ju faktiskt ut lite som en Pixarfilm, som någon nämnde.
Kul för er som vill spela på PC. Det som var konstigt när man skulle spela på PS var att man behövde ändra språk i systeminställningarna om man ville ha svensk dialog in-game. Antar att man slipper ändra till svenska i Windows

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så för att snubbe på youtube pratar om vad en annan snubbe på youtube tror om spelet ifråga så ska vi godkänna det som ett slags bevis för att du har rätt? Sämsta källhänvisningen någonsin...
Du påstod att en av utvecklarna hade gått ut med denna information så visa mig gärna en trovärdig källa.
Videon du länkat stödjer inte ditt påstående.

Säger inte att du nödvändigtvis har fel i sak och bryr mig faktiskt inte heller men du kommer ofta med olika påståenden i ditt konsolkrigande.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Kan du ge en källa till det påståendet eller är det bara ännu ett påstående som du själv hittar på?

Han syftar nog på denna
https://www.videogameschronicle.com/news/ratchet-clanks-rifts...

Medlem
Skrivet av Thane:

Är det din källa till påståendet? Kommer påståendet från den video?

Japp.

Skrivet av Mcord:

Så för att snubbe på youtube pratar om vad en annan snubbe på youtube tror om spelet ifråga så ska vi godkänna det som ett slags bevis för att du har rätt? Sämsta källhänvisningen någonsin...
Du påstod att en av utvecklarna hade gått ut med denna information så visa mig gärna en trovärdig källa.
Videon du länkat stödjer inte ditt påstående.

Säger inte att du nödvändigtvis har fel i sak och bryr mig faktiskt inte heller men du kommer ofta med olika påståenden i ditt konsolkrigande.

Och här är det OhNoItsAlex pratar om.

https://youtu.be/5XOV3pZj8rI

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Japp.

Och här är det OhNoItsAlex pratar om.

https://youtu.be/5XOV3pZj8rI

https://www.umu.se/bibliotek/soka-skriva-studera/informations...

Medlem

Du väljer själv det du vill tro på. 2 videor. Som bevisar det vad jag har påstått. Men du väljer själv. Jorden är rund.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Du väljer själv det du vill tro på. 2 videor. Som bevisar det vad jag har påstått. Men du väljer själv. Jorden är rund.

Finns mer än två videor som bevisar påståendet att jorden är platt så då är det sant?

Finns det något uttalande från Sony eller utvecklarna själva som du kan använda som källa? Youtube-kanaler som använder "Sony fanboys" i sina video-namn är inga bra källor.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Du väljer själv det du vill tro på. 2 videor. Som bevisar det vad jag har påstått. Men du väljer själv. Jorden är rund.

Problemet med videon är att personen som gjort den missat poängen.

Han säger att det "bara är att förladda" den andra världen man ska till. Han förutsätter att det finns nog med minne för att göra detta.

Poängen med en riktigt snabb SSD och minneshantering är att man inte behöver göra detta utan man kan gå från en värld som tar upp det mesta av minnet till en helt annan värld som också tar upp det mesta av minnet på ett par sekunder.

Men visst, har man tillräckligt med minne kan man ha precis hela spelet där och behöver inte ladda något alls.

Medlem

Tack! Intressant artikel ändå. Jag själv är alldeles för dåligt insatt i det tekniska men hade ju varit kul att se detta spelas på en PS3a. Lär ju inte vara vackert. Hoppas någon tog uttalandet som en utmaning!

Skrivet av Freeman79a:

Japp.

Och här är det OhNoItsAlex pratar om.

https://youtu.be/5XOV3pZj8rI

Jag har redan slösat tid på att titta på din förra länk som inte var seriös så kommer inte slösa mer tid på denna.
Om du säger att utvecklarna själva påstår något så bör du kunna hänvisa till ett uttalande från sagda utvecklare. Inte från random människor på youtube.
Ribcage delade en relevant artikel där utvecklare själva uttalar sig. Något att lära sig för framtiden.

Skrivet av kebbe:

Det enda spelet som nästan fick mig att köpa en PS5. Härligt att man kan hoppa över potatiskonsolerna helt denna generation.

Potatiskonsol? Är det här ett uttryck för PC-masterrace?

Skrivet av kingzla:

Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.

Nu har typ alla PC-spel ett lagrings-API som inte kommer från 1987 designat för snurrdiskar så tji fick Sony som trodde att det var en selling point, PC slog tillbaka direkt.

Visst alla PS5 har det men har sonyfanboysen bara 1 spel med stöd för en analog teknik på PC? Nej just det, suck it up.

Wow, mäktigt inlägg!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kul, älskar den serien! Ska bli intressant att se hur det funkar på olika maskiner.

Har ju ändå gått 2,5 år sedan PS5 släpptes och även om Sonys SSD och arkitektur var väldigt imponerande på den tiden, så antar jag att PC-marknaden har hunnit komma ifatt vid det här laget. Jag minns att många PC-fanboys skrek på internet redan då om att PC minsann redan hade bättre diskar och kunde göra samma sak, vilket visade sig inte stämma och att Linus (Tech Tips) fick gå ut med en ursäkt för han hade spridit desinformation. Alltid roligt när PC-fanboys vägrar erkänna att en konsol kan vara bättre på något. Har till och med sett folk skriva att PC minsann också har quick resume, precis som Xbox, för man kan ha flera spel igång och alt-tabba.

Det funkar på steam deck, som är en pc
Om jg förstått rätt vad quick resume är.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det funkar på steam deck, som är en pc
Om jg förstått rätt vad quick resume är.

Vet inte hur det funkar på Steam Deck, men på Xbox Series kan man ha flera spel igång samtidigt beroende på hur mycket minne dom behöver, jag tror det är minst tre, men jag har haft fler än så när jag kört äldre spel. Dom ligger även kvar i minnet om man stänger av konsolen. Jag skulle jämföra det lite med att ladda save states i en emulator.

Jag är ingen expert på området, men det är väl en funktion som måste finnas i operativsystemet och jag tror inte att SteamOS har det? Kanske något som kan komma i framtiden dock, vet inte hur svårt det skulle vara att implementera i Linux eller Windows. Vore ju häftigt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte hur det funkar på Steam Deck, men på Xbox Series kan man ha flera spel igång samtidigt beroende på hur mycket minne dom behöver, jag tror det är minst tre, men jag har haft fler än så när jag kört äldre spel. Dom ligger även kvar i minnet om man stänger av konsolen. Jag skulle jämföra det lite med att ladda save states i en emulator.

Jag är ingen expert på området, men det är väl en funktion som måste finnas i operativsystemet och jag tror inte att SteamOS har det? Kanske något som kan komma i framtiden dock, vet inte hur svårt det skulle vara att implementera i Linux eller Windows. Vore ju häftigt.

Ok jag trodde der var att man kunde slå av enheten tillntyp energisparläge och sen starta igen direkt om man slog igång den, som det är på nintendo switch också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok jag trodde der var att man kunde slå av enheten tillntyp energisparläge och sen starta igen direkt om man slog igång den, som det är på nintendo switch också

Du hamnar precis där du avslutade när du du startar spelet igen om det stöds. Kan hamna mitt i en bossfight om du avslutar mitt i.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Du hamnar precis där du avslutade när du du startar spelet igen om det stöds. Kan hamna mitt i en bossfight om du avslutar mitt i.

Ja det är så det är på steam deck också och switch.
Ps5 också tror jag.
Dom enheterna jag har


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar