Blizzard lovar att barbaren i Diablo IV ska buffas

Robot
Blizzard lovar att barbaren i Diablo IV ska buffas

Efter klagomål under betatestet.

#Blizzard, #Diablo-4


Medlem

Det hade ju varit en klart bättre nyhet om de INTE lovat detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja barben vart ingen dans på rosor på dessa låga levlar. Körde sorc main men gav upp barbtestandet när jag inte ens kunde få ner en boss till 50% hp på sisådär level17 innan jag fick slut på healingpots. Men så har det väl alltid varit med barb/melee att det krävs gear (=life steal) eller liknande, om man inte lyckas rusha ner en boss innan ens healingmöjlighet tagit slut. Medan sorc/range kan kite:a runt i cirklar i en evighet och därmed få sina healingpots att räcka väääääldigt mycket längre, släng på lite lifedrain och man är odödlig om man bara tar det lite försiktigt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det hade ju varit en klart bättre nyhet om de INTE lovat detta.

Woot? Hänger inte med på vad du menar.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Ja barben vart ingen dans på rosor på dessa låga levlar. Körde sorc main men gav upp barbtestandet när jag inte ens kunde få ner en boss till 50% hp på sisådär level17 innan jag fick slut på healingpots. Men så har det väl alltid varit med barb/melee att det krävs gear (=life steal) eller liknande, om man inte lyckas rusha ner en boss innan ens healingmöjlighet tagit slut. Medan sorc/range kan kite:a runt i cirklar i en evighet och därmed få sina healingpots att räcka väääääldigt mycket längre, släng på lite lifedrain och man är odödlig om man bara tar det lite försiktigt.

Fanns inte klassisk life steal i stängda betan. Dock var barb lite bättre där än i öppna betan. När man får boots med 3 evades etc blir det lättare att gå in och ut ur närkontakt med bossar osv. Det hjälper också att barb får 2-3 extra legendaries att equippa. 2st 2h slots som ger dubbel legendary trait bonus är jäkligt Nice. Men med det sagt var han ju fortfarande en av de sämre klasserna i stängda. Saknades mkt legendaries i stängda betan dock så det kanske ändras med rätt combo.

Edit: klassisk life steal -> % baserad. Det fanns fixed life on hit.

Gnällkuk
Skrivet av Govein:

Woot? Hänger inte med på vad du menar.

Antar att han inte spelat och tror att folk bara klagar på att den är för svag i allmänhet mot de andra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Govein:

Woot? Hänger inte med på vad du menar.

Barbaren var den enda klassen där det var lite utmaning. De andra klasserna är mest bara mindless grinding på dessa lägre levels.

Det är bra såklart att de balanserar spelet och vad jag förstått så kommer det finnas fler svårighetsgrader att välja på vid release så man kanske kan få utmaning från början även med andra klasser när riktiga spelet släpps.

Medlem

Varför envisas dom öht med att ha med barb varenda gång. En av de tråkigaste klasserna i diabloserien hands down. Hellre någon sorts warrior/paladin.

Medlem
Citat:

Det sedvanliga serverstrulet var givetvis närvarande, men det var ju trots allt ett betatest, och förhoppningsvis har Blizzard fått lite insikter som kan hjälpa dem att göra det faktiska släppet betydligt smidigare, så att vi slipper en upprepning av Diablo III-lanseringen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Barbaren var den enda klassen där det var lite utmaning. De andra klasserna är mest bara mindless grinding på dessa lägre levels.

Det är bra såklart att de balanserar spelet och vad jag förstått så kommer det finnas fler svårighetsgrader att välja på vid release så man kanske kan få utmaning från början även med andra klasser när riktiga spelet släpps.

Ja det håller jag med om. Hade barbaren varit den enda klassen i betan så tror jag många hade sagt att det var kul och roligt med lite utmaning och strategi inför bossarna.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Varför envisas dom öht med att ha med barb varenda gång. En av de tråkigaste klasserna i diabloserien hands down. Hellre någon sorts warrior/paladin.

Förstår hur du tänker men samtidigt tycker jag barb är så ikonisk och en så rolig Melee klass. Han hade lämnat ett stort hål efter sig i min mening om han inte funnits med. Den är skitkul och passar världen väldigt bra. Berserker muskelberg i horder av monster. Jag är glad att den är med.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Varför envisas dom öht med att ha med barb varenda gång. En av de tråkigaste klasserna i diabloserien hands down. Hellre någon sorts warrior/paladin.

Äh, både barbar och paladin/warrior/crusader har ju varit med i tre spel var så de envisas inte med någon av dem. Sen tycker jag det är rätt stor skillnad på dem så de är inte ersättning för varandra förutom att båda är melee. Gissar att en holy warrior kommer i en expansion längre fram, det ryktades om det tidigare från någon game art där de hade med en sån.

Medlem

Tycker det är helt galet att skrika att Barb är klena eller att andra är klasser är för starka efter att bara fått testa vad 1/4 utav leveling systemet. Vi kan ju bli lvl 100 som max om jag förstått rätt. Personligen bryr jag mig inte om hur svag eller stark en klass är förrens vid lvl 100 när man har låst upp dess fulla potential (så länge man kan lvla helt okej, jag lvlade en 25 Barb på Veteran utan problem), Förmodligen vill man nog ha en del "optimerad" gear också. Vi har ju ingen aning om hur gearen kommer påverka klassen. Ta D3 som ett exempel seten och gearen gjorde gubben minst 1000% starkare på alla sätt och vis. Gick ju knappt att spela på Torment 10 utan ett fullt set.

Medlem

Kan ju passa på och nerfa den i DI

Medlem

Jag körde mest barbar i första beta testet och kan delvis hålla med. Jag hade dock väldigt roligt över lag, men vissa skills kändes lite svaga. Whirlwind var riktigt roligt att spela men väldigt klen mot bossar.. för vissa av de tuffare bossarna behövde jag specca om till en bleed build.

Medlem

"Jämfört med de andra kändes den betydligt mer utmanande att spela som, medan magikern gjorde spelet lite väl lätt."

Haha ja det var ju exakt såhär det kändes.
Jag började med en magiker: "OMG jag är tamejfan den bästa Diablospelaren nånsin", köttade ner allt hur enkelt som helst.
(Fick nån, iaf i min mening, sjuk staff som gjorde att jag kunde spawna 2 hydras, efter dess var det ju bara spawna dom två och sen stå och titta på )

Sen när jag dingat 25 tänkte jag att jag skulle testa en barbar, och jag fick fan nästan stryk av den där första minibossen

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Barbaren var den enda klassen där det var lite utmaning. De andra klasserna är mest bara mindless grinding på dessa lägre levels.

Det är bra såklart att de balanserar spelet och vad jag förstått så kommer det finnas fler svårighetsgrader att välja på vid release så man kanske kan få utmaning från början även med andra klasser när riktiga spelet släpps.

De högre svårighetsgraderna kräver att du klarar spelet på någon av de upplåsta svårighetsgraderna innan du kan spela dem, förhoppningsvis bara en gång per konto


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av jocksson:

Varför envisas dom öht med att ha med barb varenda gång. En av de tråkigaste klasserna i diabloserien hands down. Hellre någon sorts warrior/paladin.

Barben är den roligaste klassen i serien hands down. Så smaken är som baken. Tycker Sorc är den tråkigaste klassen, men den har ju varit med sedan Diablo 2 som barben. Dock ser jag inget fel med att den är med. Gillar faktiskt deras klassval inför releasen då de har med i mitt tycke de 3 klasser som jag gillar mest i serien: Barb, Necro och Druid. Rogue och Sorc har aldrig intresserat mig så mycket i serien

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Barbaren var den enda klassen där det var lite utmaning. De andra klasserna är mest bara mindless grinding på dessa lägre levels.

Det är bra såklart att de balanserar spelet och vad jag förstått så kommer det finnas fler svårighetsgrader att välja på vid release så man kanske kan få utmaning från början även med andra klasser när riktiga spelet släpps.

Jo håller med, tror jag dog 3 ggr under levlandet med min sorcerer från lvl 1-25, och då körde jag "veteran" då det inte gick att ställa högre.

Redaktör
Ponny

Härliga nyheter!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av jocksson:

Varför envisas dom öht med att ha med barb varenda gång. En av de tråkigaste klasserna i diabloserien hands down. Hellre någon sorts warrior/paladin.

Just därför de kör på 5 klasser, smaken är som baken helt enkelt. Jag personligen väljer nästan alltid en spin-2-win karaktär i alla ARPGs om det finns tillgängligt. Dock är den spelstilen sällan bäst, men enligt min smak väldigt roligt att spela.

Helgen som kommer så kommer jag fokusera på necromancern som är mitt 2:a val. Minion builds är ju så chill att spela, även om jag tror att D4-necron kommer vara ganska aktiv med tillfälliga minions, cooldowns etc.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det hade ju varit en klart bättre nyhet om de INTE lovat detta.

Jag hoppas de ökar veteran nivån så den blir lite svårare för alla, och ger barb en liten buff så den är i paritet med de andra klasserna.

Medlem

Folk glömmer att det är en beta på level 25 som max, med end game gear (och hur deras scaling är) kanske Barbar är starkare än andra utan sagda buffs? Necro är sagd att vara typ starkaste levlaren men blir mycket svagare på lvl 50 där dem balanseras ut med andra. Barbar var tuffare än Rogue men mer att man var tvungen att ta visa skills och ändra talents för vissa bossar (åh nej, måste tänka) men inte tycker jag direkt dem var svagare sett till att man ej vet hur dem är på 50? Folk vill bara vara mest OP hela tiden...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det hade ju varit en klart bättre nyhet om de INTE lovat detta.

Haha, håller med! Det hade varit riktigt roligt faktiskt.

Medlem

Tycker inte den var för svag, hade inga problem att sola mig igenom alla bossarna i betan, tror inte jag dog en enda gång under beta testandet. Alldeles för enkelt på Tier 2. Hade hellre sett att dom nerfade alla klasser så det inte var så simpelt.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Sorcerer var ju tydligen OP i betan, den borde nerfas. Kasta hydra som gör 3k dmg i sekunden och stå utanför
bossens räckvidd som går ner på 20 sek. 😆 Inte konstigt spelare tyckte att barb sög.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker inte den var för svag, hade inga problem att sola mig igenom alla bossarna i betan, tror inte jag dog en enda gång under beta testandet. Alldeles för enkelt på Tier 2. Hade hellre sett att dom nerfade alla klasser så det inte var så simpelt.

Behövs inte, kommer ju minst Hell och Nightmare utöver Veteran som fanns med nu.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Inte spelat själv, men de lilla ja sett av folk som kört Frenzy+Upheaval eller någon form av Bleed-Build så klara dom sig ganska bra.
Hoppas jag får spela öppna betan lite innan nästa knodd trillar ur sambon bara. 🤣 Då blir de mest troligt att pröva Druid som första!

Någon som spelade på konsol eller körde med kontroll på PC och kan förtälja hur bra/dåligt det funkade?


signatur

Fueled by coffee.

Moderator

Skulle man inte kunna debuffa alla andra klasser istället? Tycker att barbaren verkar vara den som haft den mest balanserade nivån av alla, men att resten av klasserna var lite väl starka redan från lvl 3.

Medlem

Tyckte barbaren var grym, gjorde mer dmg än dom andra i min grupp. Men hade också ett legendary svärd som ökade all skada med 20 upp till 90% så man kunde sola typ alla bossar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar