Horizon Call of the Mountain

Robot
Horizon Call of the Mountain

Ett vackert skyltfönster för Playstation VR2, men ingen killer app.

#horizon-call-of-the-mountain, #playstation-vr2, #psvr2


Medlem

Ser fram emot detta som tusan. Dock inte så lite illavarslande att höra både här och från andra tester att kameran inte hänger med när man vrider kroppen, känns märkligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Låter mer som ett glorifierat demo (eller skyltfönster, som du skriver Fredrik). Känns ändå som ett måste-spel nu i början iaf.

PS. "Läs testet"-länken till PSVR2 länkar till ett redaktörsläge tror jag


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör
Skrivet av SID 6.7:

Ser fram emot detta som tusan. Dock inte så lite illavarslande att höra både här och från andra tester att kameran inte hänger med när man vrider kroppen, känns märkligt.

Ja, det är en jättekonstig känsla att klättra runt ett hörn men kroppen måste styras runt manuellt. Men det gör en del bra grejer i klättringen också.


signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Anwest:

Låter mer som ett glorifierat demo (eller skyltfönster, som du skriver Fredrik). Känns ändå som ett måste-spel nu i början iaf.

Ja, men om man ändå köper en PSVR2 tycker jag det här spelet ändå är värt det – även om jag inte tycker att man ska köpa PSVR2 för det här. Ser mer fram emot vad som komma skall. Inte minst VR-versionen av Resident Evil Village. Där finns redig potential!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vill ge en extra tumme upp för formatet på den här recensionen.

1. Kul med ryckcitat! Det gör läsningen och scrollningen genom recensionen roligare.
2. Toppen med "En andra åsikt". Borde ni testa mycket oftare!

Medlem

Varför kameran inte hänger med när man svänger är pga spelet buggar eller nått.
Spelet går i 60 fPS och använder reprojection för att uppnå 120FPS. Detta gör att i just "smooth turning" så blir det black bars och suddigt.
Detta hände även på CES mässan som var förra månaden. Det var en youtuber som körde med smooth turning och spelet buggade ur fullständigt så alla andra fick efter det använda snapp turn. Verkar ju vara nått som inte är helt fixat än... day 1 patch ?

Min fråga till recensenten betedde sig kameran likadant om man vrider sig fysiskt? När jag spelar så vänder jag mig 99% med kroppen och inte med spaken. (vilket också är rekomenderat för att inte bli åksjuk, röra på sig så mycket som möjligt)

Ang spelet, jag hoppades på en Alyx motsvarighet men trodde väll ärligt inte att det skulle hända.
Köpte PSVR2 med Horizon bundle, förstår att spelet är väldigt nybörjar anpassat... Veteraner rekomenderas att stänga av aim assisit i spelet

Jag tror Re Village, GT7 och andra kommande spel kommer visa PSVR2 potential mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Anwest:

Låter mer som ett glorifierat demo (eller skyltfönster, som du skriver Fredrik). Känns ändå som ett måste-spel nu i början iaf.

PS. "Läs testet"-länken till PSVR2 länkar till ett redaktörsläge tror jag

Det är är EXAKT vad jag känner när jag spelar - spelet visar hur VR funkar. Bristen på variation gör inte saken bättre. Det ligger nära 80 på Metacritic nu, och ett har siter har satt högsta betyg. Alla har rätt till sin åsikt, och min är att det är alldeles för högt. Tror jag hade satt en svag 3:a.


signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Min fråga till recensenten betedde sig kameran likadant om man vrider sig fysiskt? När jag spelar så vänder jag mig 99% med kroppen och inte med spaken. (vilket också är rekomenderat för att inte bli åksjuk, röra på sig så mycket som möjligt)

Min upplevelse är att det är väldigt smooth när jag vrider med kroppen, men att det hackar till hyggligt ofta när jag i sidled vrider mig med spaken. Så vrider du dig med kroppen: grattis! Det upplevde jag som det skulle. Det vill säga: väldigt bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En av de största faktorerna till avstånd förutom pris är att dessa VR på konsol iaf inte är bakåtkompatibla. Jag ser VR som en "gimmick" som kan vara kul "ibland" men inget jag vill gå över till att spela på heltid. Jag vill kunna plocka fram gamla "gimmick"-grejen/VR när något intressant spel kommer utan att behöva investera i någon ny uppdaterad modell.

Tänk om samma sak hände med ratt o pedaler till PC spel, inte vill man köpa en ny uppsättning 5-6år senare bara för sin gamla uppsättning ratt inte längre stöds.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gaara:

En av de största faktorerna till avstånd förutom pris är att dessa VR på konsol iaf inte är bakåtkompatibla. Jag ser VR som en "gimmick" som kan vara kul "ibland" men inget jag vill gå över till att spela på heltid. Jag vill kunna plocka fram gamla "gimmick"-grejen/VR när något intressant spel kommer utan att behöva investera i någon ny uppdaterad modell.

Nej, det är riktigt trist. Hade i princip räknat med att kunna spela PSVR1-titlar på PSVR2, men icke. Finns säkert tekniska saker jag inte fattar (yadda, yadda), men det är ett stort minus. PSVR borde vara bakåtkompatibelt, och kompatibelt på andra plan. Det finns redan relativt få spel, så då är det dumt att dra åt remmen ännu mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej, det är riktigt trist. Hade i princip räknat med att kunna spela PSVR1-titlar på PSVR2, men icke. Finns säkert tekniska saker jag inte fattar (yadda, yadda), men det är ett stort minus. PSVR borde vara bakåtkompatibelt, och kompatibelt på andra plan. Det finns redan relativt få spel, så då är det dumt att dra åt remmen ännu mer.

Nu har ju utvecklare gått ut att det skulle inte bli en bra upplevelse om det vore bakåtkompatibelt då skiljer så mycket mellan psvr och psvr2.
Nu är detta från utvecklare som släpper fri uppgradering i sitt spel till psvr2 så inget försök från dom att få mer pengar.

Move kontroller mot det nya.
Hade mer blivit psvr 1.5 och då hade folk klagat på det.

Folk som klagar på bakåtkompalibitet förstår inte tekniken bakom detta.

Medlem

Jag köpte någon bundle på oculus tidigare och då följde det med ett bergsklättring spel. Testade det i 20 minuter innan jag kände hur tråkigt det är att klättra. I alla vr spel där man ska klättra upp för en stege, om det går att välja bort genom teleportera så gör jag det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Neverwild:

Nu har ju utvecklare gått ut att det skulle inte bli en bra upplevelse om det vore bakåtkompatibelt då skiljer så mycket mellan psvr och psvr2.
Nu är detta från utvecklare som släpper fri uppgradering i sitt spel till psvr2 så inget försök från dom att få mer pengar.

Move kontroller mot det nya.
Hade mer blivit psvr 1.5 och då hade folk klagat på det.

Folk som klagar på bakåtkompalibitet förstår inte tekniken bakom detta.

Det var jag öppen med: jag förstår inte tekniken.

Men på samma vis som jag kör PS4-spel på PS5 hade jag hoppats på något liknande här. Kanske till PSVR3? Förstår, som sagt, att hinder finns. Men kanske nästa generationsväxling blir mildare?

Heder åt utvecklare som släpper kostnadsfria uppgraderingar, men jag tycker det är synd att det ändå finns titlar går om intet. Förhoppningsvis kommer fler uppgraderingar framöver. Astro Bot t.ex.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu har ju utvecklare gått ut att det skulle inte bli en bra upplevelse om det vore bakåtkompatibelt då skiljer så mycket mellan psvr och psvr2.
Nu är detta från utvecklare som släpper fri uppgradering i sitt spel till psvr2 så inget försök från dom att få mer pengar.

Move kontroller mot det nya.
Hade mer blivit psvr 1.5 och då hade folk klagat på det.

Folk som klagar på bakåtkompalibitet förstår inte tekniken bakom detta.

Att det är tekniskt olika mellan psvr och psvr 2 är självklart. Psvr är ju typ som en extra skärm med hdmi kontakt och tracking via en kamera och move kontroller. Det skulle behöva patchas om.

Spelen är dock redan i vr så jag köper inte att det vore omöjligt att göra. Det är svårare att göra om traditionella spel till vr då det kräver rätt room scaling osv.

Att patcha om kräver dock tid och pengar, att ge bort det gratis känner väl sony inte vara värt det. Att ta ut en peng per ompatch ger mer ramaskri. De skulle ha fixat detta redan innan release.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Det som fortfarande håller mig borta från VR är bristen på faktiskt bra spel. Trots att vi haft tekniken i hyfsat många år nu går det ju att räkna antalet riktigt bra VR-spel på båda händernas fingrar. Och det är förutsatt att du kan tänka dig spel från alla genrer.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu har ju utvecklare gått ut att det skulle inte bli en bra upplevelse om det vore bakåtkompatibelt då skiljer så mycket mellan psvr och psvr2.
Nu är detta från utvecklare som släpper fri uppgradering i sitt spel till psvr2 så inget försök från dom att få mer pengar.

Move kontroller mot det nya.
Hade mer blivit psvr 1.5 och då hade folk klagat på det.

Folk som klagar på bakåtkompalibitet förstår inte tekniken bakom detta.

Behöver komma en standard, hur bra vore det inte om du kunde köra valfritt VRheadset både på konsol och PC?

Redaktör
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det som fortfarande håller mig borta från VR är bristen på faktiskt bra spel. Trots att vi haft tekniken i hyfsat många år nu går det ju att räkna antalet riktigt bra VR-spel på båda händernas fingrar. Och det är förutsatt att du kan tänka dig spel från alla genrer.

Mja, det finns bra spel, men man måste släppa idén på att "spel" = fullstora skapelser på ett gäng timmar. Där har du rätt, det finns väldigt få Half-Life: Alyx (ett för att vara exakt - inget jag testat är i närheten). Sen har vi simmar som DCS och diverse racing för entusiaster: också svinbra, men inget för den bredare publiken. Många guldkorn är sånt som indiefolk gör, såna som insatt folk som @Molotov upptäcker och lirar, men som många av oss som inte är lika insatta missar.

Jag förstår vad du menar: VR kostar en del, och då lockar det kanske inte att själv gräva fram guldkornen för att lira bara ibland. Det tycker jag är storheten med Quest 2, den kostar (eller kostade, har ju ökat i pris) så lite att den var värd att köpa om man är ibland-spelare. Blir otroligt intressant att se hur PS5-folket hanterar PSVR2-priset.


signatur
Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det som fortfarande håller mig borta från VR är bristen på faktiskt bra spel. Trots att vi haft tekniken i hyfsat många år nu går det ju att räkna antalet riktigt bra VR-spel på båda händernas fingrar. Och det är förutsatt att du kan tänka dig spel från alla genrer.

De bra spelen finns på SteamVR.

Bara i min "lilla" bibliotek finns det säkert 10 st som är outstanding.

Och sen har vi HL: Alyx, det bästa spelet som gjorts sista 10-20 år? 🤔 Alla kategorier.

Avstängd
Skrivet av A1200G:

De bra spelen finns på SteamVR.

Bara i min "lilla" bibliotek finns det säkert 10 st som är outstanding.

Och sen har vi HL: Alyx, der bästa spelet som gjorts sista 10-20 år? 🤔 Alla kategorier.

Skulle Half-Life: Alyx vara det bästa spelet som gjorts? Hahahaha nej, verkligen inte.

Jag skulle säga att spel som:

Mass effect: Legendary Edition
Red Dead Redemption II
God of war (2018)
Marvels Spiderman
The Witcher 3
The elder Scrolls Skyrim
Elden ring
Doom 2016
Doom eternal
Metro exodus
Half life 2
Bioshock
Death Stranding

Är några exempel på spel som är minst lika bra om inte bättre t om.

Medlem
Skrivet av A1200G:

De bra spelen finns på SteamVR.

Bara i min "lilla" bibliotek finns det säkert 10 st som är outstanding.

Och sen har vi HL: Alyx, der bästa spelet som gjorts sista 10-20 år? 🤔 Alla kategorier.

Vilka spel är det som är oustanding? Genuint intresserad då VR helt dog efter Alyx för mig även om jag försökte flera gånger. Alyx håller jag helt med om, outstanding och definitivt ett av de bästa spelet på 15 år för mig. Men sen dog hela VR-grejen för mig. Inget spel kommer ens i närheten av Alyx och jag blir bara kontinuerligt besviken. Förstår någonstans också varför; hur ska man utmana ett företag som Valve i detta. Generellt är det mindre studios som utvecklar VR och experimenterar medan
de där kioskvältarna kräver enorm satsning i teknologi för att nå en såpass polerad upplevelse som Alyx, eller till och med gå om.

Spel som inte är gjorda för VR men sedan får en VR-version har hittills inte heller lyckats imponera. Det känns alltid lite påklistrat. RE: Village kanske blir bra men när jag ser hur ens inventory är en 2d-hud man pekar på blir det genast en påminnelse om att just de, det är ett populärt spel man lägger några timmar på att konvertera till VR.

VR är i min värld så sjukt mediokert när det inte är som Alyx, där det helt plötsligt slår allt annat. Med det mesta har hittills hamnat i just mediokert och det räcker inte för mig. Det behövs mer spel som Alyx och jag vet inte hur lång tid det kommer ta.

Skrivet av ChrizHawk:

Skulle Half-Life: Alyx vara det bästa spelet som gjorts? Hahahaha nej, verkligen inte.

Jag skulle säga att spel som:

Mass effect: Legendary Edition
Red Dead Redemption II
God of war (2018)
Marvels Spiderman
The Witcher 3
The elder Scrolls Skyrim
Elden ring
Doom 2016
Doom eternal
Metro exodus
Half life 2
Bioshock
Death Stranding

Är några exempel på spel som är minst lika bra om inte bättre t om.

Smaksak. Älskar många av spelen ovan men Alyx är definitivt en större upplevelse för mig. I alla fall mer annorlunda än någon ovan. Det i kombo med poleringen och säkert Half-Life blev något som tog fram en barnslig glädje jag inte känt för spel på många många år.

Medlem
Skrivet av Gaara:

En av de största faktorerna till avstånd förutom pris är att dessa VR på konsol iaf inte är bakåtkompatibla. Jag ser VR som en "gimmick" som kan vara kul "ibland" men inget jag vill gå över till att spela på heltid. Jag vill kunna plocka fram gamla "gimmick"-grejen/VR när något intressant spel kommer utan att behöva investera i någon ny uppdaterad modell.

Tänk om samma sak hände med ratt o pedaler till PC spel, inte vill man köpa en ny uppsättning 5-6år senare bara för sin gamla uppsättning ratt inte längre stöds.

Det är alltid så med nya teknik saker under utveckling som inte kommit fram till en bra standard,
Man håller på att utveckla tills det blir bra och då kommer du inte behöva köpa ny för att köra på nya plattformar

Var så med pc också i början.
ISA kortplatser?, Parallellkabel? VGA?
Nu har vi USB, DP, HDMI och PCI kortplatser som är bakåt kompatibla och fungerar till allt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pettor:

Spel som inte är gjorda för VR men sedan får en VR-version har hittills inte heller lyckats imponera. Det känns alltid lite påklistrat. RE: Village kanske blir bra men när jag ser hur ens inventory är en 2d-hud man pekar på blir det genast en påminnelse om att just de, det är ett populärt spel man lägger några timmar på att konvertera till VR.

Jag tror (och hoppas) du kan ha fel här. Resident Evil Village kändes i mångt och mycket som RE7, som var lysande i VR. Även om jag tyckte mycket om Village kände jag ändå att något saknades. Jag tror virtual reality kan vara den sista pusselbiten. Visst, det kan bli en lat konvertering, men jag om det är så bra jag tror att det kan vara kan det rentav bli det sanna flaggskeppet för PSVR2. Inte påklistrat, utan snarare väldigt naturligt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tror (och hoppas) du kan ha fel här. Resident Evil Village kändes i mångt och mycket som RE7, som var lysande i VR. Även om jag tyckte mycket om Village kände jag ändå att något saknades. Jag tror virtual reality kan vara den sista pusselbiten. Visst, det kan bli en lat konvertering, men jag om det är så bra jag tror att det kan vara kan det rentav bli det sanna flaggskeppet för PSVR2. Inte påklistrat, utan snarare väldigt naturligt.

Hoppas du har rätt

Tror min skeptiska känsla kommer från så mycket Valve själv pratade om i deras behind-the-scene. VR är så annorlunda från ett vanligt spel. Alla detaljer måste tänkas om. Man kan inte få en spelare att titta på ett specifikt ställe via cut-scene, utan man måste skapa upplevelsen från förutsättningarna. Tror det är svårt att få ett vanligt spel att någonsin nå den nivån om man inte gör en remake.

T.ex. är det inte rimligt att tro att alla som köper VR kan utveckla "VR legs". Jag mår generellt väldigt illa om jag inte kör teleport och har inget intresse eller tid att gå igenom den processen. Då får man vända sig till en "hardcore"-community som är villiga att göra så men utesluter en större publik. Kanske är PSVR2 bättre här?

Dock är ju skräck en fungerande genre för VR. Finns däremot delar i Village som gör att jag aldrig kommer våga spela VR 😅

Medlem

Om man inte lirat moss 1 och moss 2 och har tänkt sig köpa PS VR 2 så köp dessa två spel. Ser de bundlar dem i playstation store just nu för ett litet billigare pris ihop.
Två av de bästa VR spelen som gjorts och med tanke på hur grymt snygga de var redan på förra generationen av VR så lär de bli ännu maffigare nu när kvalitén på skärmen i VR hjälmen verkar ha gått framåt rejält av recensioner att dömma.

Så är det bara


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vilka spel är det som är oustanding? Genuint intresserad då VR helt dog efter Alyx för mig även om jag försökte flera gånger. Alyx håller jag helt med om, outstanding och definitivt ett av de bästa spelet på 15 år för mig. Men sen dog hela VR-grejen för mig. Inget spel kommer ens i närheten av Alyx och jag blir bara kontinuerligt besviken. Förstår någonstans också varför; hur ska man utmana ett företag som Valve i detta. Generellt är det mindre studios som utvecklar VR och experimenterar medan
de där kioskvältarna kräver enorm satsning i teknologi för att nå en såpass polerad upplevelse som Alyx, eller till och med gå om.

Spel som inte är gjorda för VR men sedan får en VR-version har hittills inte heller lyckats imponera. Det känns alltid lite påklistrat. RE: Village kanske blir bra men när jag ser hur ens inventory är en 2d-hud man pekar på blir det genast en påminnelse om att just de, det är ett populärt spel man lägger några timmar på att konvertera till VR.

VR är i min värld så sjukt mediokert när det inte är som Alyx, där det helt plötsligt slår allt annat. Med det mesta har hittills hamnat i just mediokert och det räcker inte för mig. Det behövs mer spel som Alyx och jag vet inte hur lång tid det kommer ta.

Ancient Dungeon
Bean Stalker
Beat Saber
Boneworks
Compound
Contractors
Half Life 2 VR-Mod
The Light Brigade
Moss 1 & 2
Paper Beast
Pavlov VR
Ragnarock
Resident Evil 2 & 3 Remake
Resident Evil 7
Resident Evil 4 VR
Vertigo Remastered
Vertigo 2 (kommer snart)
Wanderer
After The Fall
Lone Echo 1 & 2
Stormland
Asgards Wrath
Song in the smoke
SuperHot
Walkabout minigolf
Eleven Table tennis
I expect you to die 1 & 2
The room VR
Lies Beneath

Skrev bara vad som poppade upp i skallen vad jag spelat på senaste

Tycker inte som du att VR-moddar känns påklistrade, iaf inte dom välgjorda tex Resident Evil. Att det finns en 2d inventory går som inte att undvika men i Re4, 7 8 så byter du ju mellan dina vapen mm i spelet genom att plocka från kroppen.
Sen har mycket att göra med att det gör stor skilllnad bara att vara inne i spelen. För en som inte kört är det svårt att förklara vilken skillnad det är tex att spela Resident Evil 2 Remake i VR jämfört med på skärm, det blir ett helt annat spel. Än svårare att förklara riktiga VR spel som ibland kan se ut som skit på skärm.
Sen tar vi HL2 VR Mod, ja det känns 99% som gjort för VR. Testa det, jag tror du kommer uppskatta det mer än Alyx. Alla VR spelare än inte så mycket heller för att gå och klämma och känna och titta på saker utan vill ha Action vilket också blir helt annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av SunShine:

Om man inte lirat moss 1 och moss 2 och har tänkt sig köpa PS VR 2 så köp dessa två spel. Ser de bundlar dem i playstation store just nu för ett litet billigare pris ihop.
Två av de bästa VR spelen som gjorts och med tanke på hur grymt snygga de var redan på förra generationen av VR så lär de bli ännu maffigare nu när kvalitén på skärmen i VR hjälmen verkar ha gått framåt rejält av recensioner att dömma.

Så är det bara

Dagens sanning! Man blir bara väldigt glad och väldigt varm i hjärtat av dom. Spelade första på PSVR1 och kickade igång det på PSVR2 igår. Blev INTE besviken. Till och med bättre än jag mindes det. Vet inte hur bra spelen säljer, men dom förtjänar alla framgångar.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pettor:

Hoppas du har rätt

Tror min skeptiska känsla kommer från så mycket Valve själv pratade om i deras behind-the-scene. VR är så annorlunda från ett vanligt spel. Alla detaljer måste tänkas om. Man kan inte få en spelare att titta på ett specifikt ställe via cut-scene, utan man måste skapa upplevelsen från förutsättningarna. Tror det är svårt att få ett vanligt spel att någonsin nå den nivån om man inte gör en remake.

T.ex. är det inte rimligt att tro att alla som köper VR kan utveckla "VR legs". Jag mår generellt väldigt illa om jag inte kör teleport och har inget intresse eller tid att gå igenom den processen. Då får man vända sig till en "hardcore"-community som är villiga att göra så men utesluter en större publik. Kanske är PSVR2 bättre här?

Dock är ju skräck en fungerande genre för VR. Finns däremot delar i Village som gör att jag aldrig kommer våga spela VR 😅

Håller med till 100 %! Det går att klippa och klistra upplevelser från icke-VR till VR, men det känns lite som ett andrahandsalternativ. Titlar som är gjorde med virtual reality i åtanke är något helt annat. VR är, och ska vara, annorlunda. Finns ju mycket annat att tänka på, inte minst som du också tar upp: illamående i VR. Jag tycks ha turen på min sida, men det krävs ju bättre anpassningsmöjligheter än för vanliga spel om man vill tilltala så många som möjligt.

Och Resi Village i VR... Det där dockhuset. Oklart om min kropp är redo!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Dagens sanning! Man blir bara väldigt glad och väldigt varm i hjärtat av dom. Spelade första på PSVR1 och kickade igång det på PSVR2 igår. Blev INTE besviken. Till och med bättre än jag mindes det. Vet inte hur bra spelen säljer, men dom förtjänar alla framgångar.

ahh jag är lite smått avis på dig dårå!

Moss 2 blev förra årets game of the year för mig personligen. Jag älskar dessa spel. Svårt att hitta bättre spel för o visa vad man kan göra med VR tekniken.

Och angående din kommentar om RE 8 här i tråden, jag har tänkt på just dockhus sektionen i RE 8. Det måste bli psykologiskt svettigt i VR alltså när man är i den delen av spelet haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med till 100 %! Det går att klippa och klistra upplevelser från icke-VR till VR, men det känns lite som ett andrahandsalternativ. Titlar som är gjorde med virtual reality i åtanke är något helt annat. VR är, och ska vara, annorlunda. Finns ju mycket annat att tänka på, inte minst som du också tar upp: illamående i VR. Jag tycks ha turen på min sida, men det krävs ju bättre anpassningsmöjligheter än för vanliga spel om man vill tilltala så många som möjligt.

Och Resi Village i VR... Det där dockhuset. Oklart om min kropp är redo!?

Haha precis; dockhuset! Spelade Village förra året och tänker fortfarande på den sektionen då och då. Var längesedan jag kände sådan ren skräck i min kropp när jag spelade det. Eller iofs. har du spelat Alyx känner du såklart till Jeff. Och egentligen tror jag inte Jeff är värre än dockhuset men pga VR så var det en rejält krävande sektion psykiskt. Genom att följa achievements kunde man också få fram att många spelare aldrig tog sig vidare i Alyx efter Jess 😁

Så ärligt talat, dockhuset. Har man inte spelat Village innan så tänker jag mig att folk rent ut sagt kommer lägga sig ned i fosterställning, blunda och bara ge upp.

Skrivet av SunShine:

ahh jag är lite smått avis på dig dårå!

Moss 2 blev förra årets game of the year för mig personligen. Jag älskar dessa spel. Svårt att hitta bättre spel för o visa vad man kan göra med VR tekniken.

Och angående din kommentar om RE 8 här i tråden, jag har tänkt på just dockhus sektionen i RE 8. Det måste bli psykologiskt svettigt i VR alltså när man är i den delen av spelet haha.

Moss! Helt glömt bort det spelet men såg de för längesedan och kunde inte just då köra det. Men verkade fantastiskt de lilla jag såg. Ska helt klart prova!

12
Skriv svar