Crystal Dynamics överger Marvel's Avengers
Det känns gött och rättvist att det går dåligt för ett spel som har haft sin design formad utifrån hur den bäst kan generera $$, istället hur den bäst kan få folk att genuint vilja spela det.
Dom hade en jävla dunder-IP och dom körde på allt det som analytiker säger kommer innebära att spelet tjänar massor med pengar.. Men det funkade inte.
Om det här händer lite oftare så kan det ge ammution till utvecklare som tillåter dom att säga till ekonomiarna: "Håll käften, vi har kört på alla era rekommendationer men har ju ätit skit. Nu kommer vi fokusera på att göra ett spel som prioriterar att vara något som folk genuint vill spela och blir peppad av - and you just might find out that there is some serious money in that shit."
subterranean homesick alien
Funderade på att börja spela igen, låter som en bra tid att återvända.
Tycker spelet är småkul i co-op.
"Writer and Fighter"
Tyckte i alla fall det var bra av dom att släppa allt gratis innan de överger spelet.
Men ja spelet har missköts otroligt mycket av utvecklarna. Som många andra live service spel bygger de spelet på hur kan vi få folk att spela det så mycket som möjligt istället för hur kan vi göra spelet så kul som möjligt
Tappade totalt intresse för spelet när man inte kände sig som en superhjälte över huvud taget. Hulken/Thor måste slå flera gånger på en random terrorist? Really? Ett slag så hade han varit antingen mos (verklig fysik) eller flugit ut i omloppsbana (serietidningsfysik).
Blir ju inte jätteroligt spel av att döda alla fiender på ett slag. Easymode-deluxe, hade tröttnat på fem sekunder.
Blir ju inte jätteroligt spel av att döda alla fiender på ett slag. Easymode-deluxe, hade tröttnat på fem sekunder.
Det spelet ja, men jag tror säkert det hade gått att göra ett superhjältespel där även Hulken osv hade fungerat.
Just därför jag tycker detta är ett dåligt spel.
Superhjältar är ju så pass olika att det är nog svårt att göra ett spel som passar alla samtidigt.
Hulken behöver ett eget och Hawkeye behöver ett eget för att det ska kännas korrekt.
Synd att spelet inte gick att fixa. Combat och coop var kul.
Tyckte kampanjen var ganska vettig också.
Det som var drygast var den riktigt klunkiga rörelsemekaniken.
Och att det aldrig kom vettig content, utan bara copy-pasted low-effort skräp sög verkligen nerpissad kalsong.
Blir ju inte jätteroligt spel av att döda alla fiender på ett slag. Easymode-deluxe, hade tröttnat på fem sekunder.
Då får man erbjuda fiender som passar för karaktärerna.
Ännu en dag i paradiset.
Det spelet ja, men jag tror säkert det hade gått att göra ett superhjältespel där även Hulken osv hade fungerat.
Just därför jag tycker detta är ett dåligt spel.
De slår inte full kraft. Om de gjort det, hade vilken människa som helst dött. Exempel.
I drank what?
Superhjältar är ju så pass olika att det är nog svårt att göra ett spel som passar alla samtidigt.
Hulken behöver ett eget och Hawkeye behöver ett eget för att det ska kännas korrekt.
Synd att spelet inte gick att fixa. Combat och coop var kul.
Tyckte kampanjen var ganska vettig också.
Det som var drygast var den riktigt klunkiga rörelsemekaniken.
Och att det aldrig kom vettig content, utan bara copy-pasted low-effort skräp sög verkligen nerpissad kalsong.
Personligen tyckte jag kampanjen blev för fokuserad på Ms. Marvel. Jag gillade inledningen när man fick gå lös på bron med diverse hjältar. Efter det tappade kampanjen tycker jag. Men har aldrig riktigt varit en fan av henne och gummiarmarna, likväl som Mr Fantastic inte är min favorit heller. Så det är en smaksak antar jag.
Men som du säger så var nog rörelserna och själva spelmekaniken största problemet. De lyckades mycket bättre i Guardians-spelet som de släppte senare även om det också hade flaws.
"Writer and Fighter"
Square Enix sket verkligen ner sig när det kommer till Avengers. SE ville inte ha den "riktiga" licensen från Disney, inte betala för den. Så karaktärerna är inte rätt. Sedan så tvinga SE på detta till Crystal Dynamic. Deras hjärta var inte i IPt. Det märktes att SE inte alls trodde på projektet när Embracer kunde köpa 3st kvalitets studios för priset av EN.
Square Enix sket verkligen ner sig när det kommer till Avengers. SE ville inte ha den "riktiga" licensen från Disney, inte betala för den. Så karaktärerna är inte rätt. Sedan så tvinga SE på detta till Crystal Dynamic. Deras hjärta var inte i IPt. Det märktes att SE inte alls trodde på projektet när Embracer kunde köpa 3st kvalitets studios för priset av EN.
Det här att karaktärerna inte ser ut som skådisarna i filmerna var jag ändå helt ok med. Finns så många olika varianter och tolkningar på deras utseenden i serietidningsform. Men du har rätt om Crystal Dynamics, de brukar stå för en helt annan kvalite med sina spel som inte fanns i Avengers.
"Writer and Fighter"
Det här att karaktärerna inte ser ut som skådisarna i filmerna var jag ändå helt ok med. Finns så många olika varianter och tolkningar på deras utseenden i serietidningsform. Men du har rätt om Crystal Dynamics, de brukar stå för en helt annan kvalite med sina spel som inte fanns i Avengers.
Jag var också helt med på att karaktärerna inte såg ut som skådespelarna - förstår inte riktigt varför folk hakade upp sig på det, som du nämner finns det ju ofantligt många tolkningar i massor av olika medium. Har inte hört någon som klagat på att Marvels Midnight Suns karaktärer inte ser ut på rätt sätt...
Kanske kom dom lite för nära MCU-gänget utseendemässigt så att allihop vandrade in i uncanny valley?
Jag var också helt med på att karaktärerna inte såg ut som skådespelarna - förstår inte riktigt varför folk hakade upp sig på det, som du nämner finns det ju ofantligt många tolkningar i massor av olika medium. Har inte hört någon som klagat på att Marvels Midnight Suns karaktärer inte ser ut på rätt sätt...
Kanske kom dom lite för nära MCU-gänget utseendemässigt så att allihop vandrade in i uncanny valley?
Tror det var någon under min recension av Midnight Sun som faktiskt klagade över det.
Sen får man ju ha åsikter, men att de inte ser ut som filmerna är enligt mig långt ifrån största problemet.
"Writer and Fighter"