Beyond Good & Evil 2 har inte lagts ner, säger Ubisoft

Robot
Beyond Good & Evil 2 har inte lagts ner, säger Ubisoft
Gnällkuk

Saker som sker varje år som behöver checkas av;

Skull & Bones skjuts upp
Ubisoft förnekar att Beyond Good & Evil 2 lagts ned


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Man undrar ju lite vad för spel det var som blev skickade till galgen? När jag hörde tre spel lagts ned (innan jag läste om det) så förväntade jag mig att två av dem var Skull & Bones och Beyond Good & Evil 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Man undrar ju lite vad för spel det var som blev skickade till galgen? När jag hörde tre spel lagts ned (innan jag läste om det) så förväntade jag mig att två av dem var Skull & Bones och Beyond Good & Evil 2.

Jag är inte särskilt insatt, men är det inte så att de två spelens utveckling har fått stora skattefördelar av Kina respektive Frankrike, så om de bara yxas så måste Ubisoft betala tillbaka en massa pengar?

Medlem

Skönt att höra ändå.

Jag är lite nyfiken kring hur pass mycket exklusiviteten på Epic store påverkade försäljningen. Majoriteten säljer de rimligtvis på konsol, men de kom ju trots det krypandes tillbaka till Steam.

Medlem

Det här är från Level nummer 27, från år 2008:


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

"Det verkade som att projektet låg långt in i framtiden."

Mm, minst sagt...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Jag är inte särskilt insatt, men är det inte så att de två spelens utveckling har fått stora skattefördelar av Kina respektive Frankrike, så om de bara yxas så måste Ubisoft betala tillbaka en massa pengar?

Det kan mycket väl vara så? Jag har inte heller 100% koll på det där om jag ska vara helt ärlig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Man undrar ju lite vad för spel det var som blev skickade till galgen? När jag hörde tre spel lagts ned (innan jag läste om det) så förväntade jag mig att två av dem var Skull & Bones och Beyond Good & Evil 2.

Känns som att Prince of Persia-fiaskot ligger närmre till hands att lägga ned än dessa två. Sedan kan det ju finnas reboots/uppföljare i Immortals, Splinter Cell, The Division och Ghost Recon som lagts ned, men vem vet med Ubisoft.

Medlem

Hoppas det stämmer men jag är hyfsat skeptiskt till att spelet överhuvudtaget kommer att släppas. Men som sagt....

Medlem

Haha, peppen för detta dog för längesedan så bryr mig inte längre. För mig är det redan nedlagt. Skulle det en dag släppas skulle jag väl ändå läsa recensioner och är det inte totalsågningar skulle jag ändå pröva och spela det. Men räknar som sagt inte med det sedan lång tid tillbaka.

Medlem

Duke Nukem 3D var ändå en storsäljare och hypen för DNF var enorm, speciellt efter 2001 trailen. Där fanns det åtminstone en anledning att försöka hålla igång projektet ett tag.

Men varken Skull & Bones eller Beyond Good & Evil 2 var aldrig ens i närheten av samma hype och popularitet till att börja med. Det är två projekt som borde lagts ner åratal sedan, för att på sin höjd kanske återskapats som nedskalade och mer fokuserade AA-titlar istället.

Hur fan kan det ha gått så här lång är för mig helt bisarrt. Man tycker någon på Ubisofts ledning borde poängterat ut det uppenbara...

Skribent
Skrivet av kebbe:

Känns som att Prince of Persia-fiaskot ligger närmre till hands att lägga ned än dessa två. Sedan kan det ju finnas reboots/uppföljare i Immortals, Splinter Cell, The Division och Ghost Recon som lagts ned, men vem vet med Ubisoft.

Ja just det! PoP skulle också kunna ha varit en trolig kandidat, men de sa ju sen att det var outannonserade spel. Så det är ju något som inte nämnts än.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som att Prince of Persia-fiaskot ligger närmre till hands att lägga ned än dessa två. Sedan kan det ju finnas reboots/uppföljare i Immortals, Splinter Cell, The Division och Ghost Recon som lagts ned, men vem vet med Ubisoft.

Det var ju tänkt att komma till ps4, så undrar vad de sysslar med. Grafiken kändes ju inte så överdrivet bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Det här är från Level nummer 27, från år 2008:
https://imgur.com/i51CTki.jpg

Det där var ju dock det första Beyond good and evil 2, när det fortfarande skulle vara en faktiskt uppföljare till första spelet. Det är sedan länge skrotat och har inget med nutida BG&E2 att göra.

Nutida Beyond good and evil 2, som på nåt sätt fortfarande är under utveckling enligt Ubisoft, är live service-dyngan som visades på E3 2017 och som hävdas vara nån form av prequel. Det är bättre att bara kalla det för Space monkey program eller nåt, för nån värdig uppföljare till BG&E lär vi nog aldrig se.

Medlem

Spännande ändå av Ubi att vägra lägga ned spel som de uppenbarligen aldrig kommer lyckas släppa...

Medlem

Spelet har skyhög potential, men få lär tro att spelet faktiskt kommer leverera när/om det väl släpps. En påkostad uppföljare till BG&E hade jag dock kunnat offra en njure för, även en av mina egna.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det kan inte bli bra när det gått så här lång tid och kastats fram och tillbaka.
Duke Nukem någon?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det kan inte bli bra när det gått så här lång tid och kastats fram och tillbaka.
Duke Nukem någon?

DNF:s utvecklingstid framstår som futtig i jämförelse 😅

Spelet borde byta namn till Forever Beyond Good and Evil

Medlem
Skrivet av androsynth:

DNF:s utvecklingstid framstår som futtig i jämförelse 😅

Spelet borde byta namn till Forever Beyond Good and Evil

Haha, för visso. Men det bådar inte gott.

Skribent
Skrivet av lonian:

https://youtu.be/ImUC-svYbmQ?t=198

Det var ju tänkt att komma till ps4, så undrar vad de sysslar med. Grafiken kändes ju inte så överdrivet bra.

Det fick ju massa kritik just för grafiken så jag tror faktiskt de helt enkelt börjat om på spelet eller något?


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean

Än.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar