God of War Ragnarök är Årets spel hos Time - Elden Ring utanför prispallen

Medlem
Skrivet av bogani:

Jag ville ju verkligen gilla Stray, men fan, jag drar mig för att spela vidare då det är så.... tråkigt.

Jag håller med, det är tråkigt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja går det att spela skräpet utan att ens titta på skärmen är det inte vidare spel.

Nu är det väl inte riktigt så men förstår vad du menar. Ragnarök är ett bra spel men med ett par enorma brister; karaktärerna håller inte tyst, det pratas oavbrutet, men det jävligaste av allt är ändå att de inte ger dig tid att klura och titta runt i miljöerna, efter 3 sekunder sägs det typ,”maybe you could use my arrows over there”, helt ofattbart dåligt. Detta har har många kritiserat så hoppas det kommer en patch som gör att man kan justera det. Det är ett 3/5 spel, inte mer än så pga bristerna.

Medlem

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen om vilket spel som är bäst gällande Elden Ring och God of War. Men kan vi alla komma överens om att 2022 är ett riktigt tragiskt spelår när en re-make entrar en topp 10 lista.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det som är imponerande är att… spelet är svårt. Men du kan klara det helt naken. Du kan också bygga one-shot builds. Jag tyckte gameplay i början var tråkigt. Handlade mest om timing och dodge/block. Men det är då verkligen djupt och genomtänkt. Verkligen imponerande. Massor med vapen som är helt olika varandra och unika. Kombinerat med andra items och förmågor.

Det med storyn håller jag med om men samtidigt inte. Jag gillar mystik och när man inte vet så mycket. Det får en att känna starkare när man väl får reda på svaret eftersom man gått och tänkt på det ett tag.
Det här liksom till världen och gameplayet. Kombinationen som gör att det blir så bra.
Hade dock önskat något samling/info om questen i spelet. Blir lite väl osammanhängande ibland.

Men som jag skrev tidigare. Det är inte ett spel för alla. Jag gick från att vara väldigt skeptisk och anti till att vara helt såld nu. Det blir enkelt mitt GOTY och ett av mina all time favoritspel.

Nu är det såklart väldigt subjektivt, men Elden Ring är inte svårt och gameplay inte speciellt djupt. Möta en ny boss så springer man bara i cirklar tills man sett alla attacker. Och det enda man gör är att spamma dodge och attack ibland. Runescape har djupare combat.

Medlem
Skrivet av noreason:

Nu är det såklart väldigt subjektivt, men Elden Ring är inte svårt och gameplay inte speciellt djupt. Möta en ny boss så springer man bara i cirklar tills man sett alla attacker. Och det enda man gör är att spamma dodge och attack ibland. Runescape har djupare combat.

Lite som God of War är spring rakt fram i en korridor, möt samma typer av fiender om och om och om igen. slå upp dem i luften, jonglera dem, död... Kasta yxa för att frysa lite hjul på plats så dörrar du öppna inte stängs. Rinse and repeat.

Till och med Elden Ring har djupare combat.

Medlem
Skrivet av noreason:

Nu är det såklart väldigt subjektivt, men Elden Ring är inte svårt och gameplay inte speciellt djupt. Möta en ny boss så springer man bara i cirklar tills man sett alla attacker. Och det enda man gör är att spamma dodge och attack ibland. Runescape har djupare combat.

Elden Rings combat behöver inte vara "djup", den är rolig och väldigt tillfredsställande(som alla deras tidigare alster). Det är här många andra spel misslyckas och FromSoftware briljerar. Alla spel är i någon mån repetitiva, det gäller att göra det roligt och tillfredsställande längs vägen, enligt mig.(När det kommer till denna genre då, action/combat-orienterande)

Sen vad man tycker är roligt är ju självklart subjektivt.(Om man ens behöver nämna detta ;P)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag håller med, det är tråkigt.

Håller också med. Mysigt atmosfär men gud så tråkigt det är att spela.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spontant känner jag bara att jag skiter fullkomligt i hur andra rankar spel. Om ett spel är bättre än ett annat för mig så är det så, andra får tycka precis vad de vill och det är deras ensak

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Där outar väl dock folk mest att de valt att spela på lätt......

Nej, det har tydligen inte med svårighetsgraden att göra, själv körde jag på en nivå högre än den rekommenderande. Man kan trixa i inställningarna men då är det bara de tidsbaserade momenten du kan justera, inte karaktärernas verbala inputs.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen om vilket spel som är bäst gällande Elden Ring och God of War. Men kan vi alla komma överens om att 2022 är ett riktigt tragiskt spelår när en re-make entrar en topp 10 lista.

Nä, jag tycker det har vart ett jävla kanonår, mängder av grymma spel.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nä, jag tycker det har vart ett jävla kanonår, mängder av grymma spel.

Kul!

Medlem

Att Stay finns med visar ju att man inte kan ta listan seriöst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Elden Ring är helt diskvalificerad från min lista eftersom de fortfarande inte fixat prestandaproblemen på PC.

Har du en underpresterande PC ? Jag hade problem första helgen jag lirade, en vecka senare var allt fixat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ja det är ju såklart individuellt, för mig har året vart grymt. Håller tummarna för att det blir ett bra spelår för dig 2023.😊

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Elden Ring är ett bra spel men inte mer än så.
Det är ett av FromSoftware sämsta spel men tyvärr ett av dom mest hyllade.

Dom klarade inte av open world helt och finns inga minnesvärda bossar som i deras tidigare spel.
Spelet är även enklare än tidigare spel, förmodligen för att nå ut till fler personer.

Hoppas inte på ett Elden Ring 2 för då kommer jag nog att skippa det.

Alla tycker vi olika. Personligen tycker jag From Softwares sämsta spel är Demon's Souls.
Elden Ring 2 känns onödig, hellre ett Bloodborne 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja går det att spela skräpet utan att ens titta på skärmen är det inte vidare spel.

Eller deras tidigare spel:

Medlem

Är enig med plats 1-3 men på min lista hade jag nog placerat Dying Light 2 och Xenoblade Chronicles 3 på plats 4 och 5 och Stray på plats 6

Medlem
Skrivet av anarfox:

Elden Ring är helt diskvalificerad från min lista eftersom de fortfarande inte fixat prestandaproblemen på PC.

Elden ring är nog mitt GOTY men det är märkligt att prestanda problemen inte är fixade. Kör dels på min dator med ryzen 2700x och RTX 2080 super men också på en annan dator med i5 2310 samt GTX 1050ti båda har samma problem med att fps droppar ner till en siffrigt ibland. Sjukt irriterande

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Och när man kollar på den potential som fanns...

...kan man inte annat än undra, vad fan hände och hur kom vi hit. Inte fasen var spelen förr perfekta men det fanns alltid en stor potential och vilja för innovation, förbättringar och evolution, som delvis eller helt verkar försvunnit i nästan alla storbudgetspel.

Tack för länken till Videon. Spelade Dark Messiah Of Might And Magic när jag var yngre men hade helt glömt bort namnet på spelet. Körde aldrig ut det, så blev ett Steam köp då det bara kostar 13kr just nu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har som tidigare nämnt också svårt för melee combat i spel där man ser en svinga vapen som det core luft se lite blodsplatt, ljud och animation.
Det finns ingen närvarokänsla.
God of war och elden ring var endå bra tycker jag men man borde tänka om och ha det som det där Dark messiah klippet visar.
Man kan utnytja miljö, vapen träffar fienden osv.

I elden ring så är ju tyngden som många tycker är trevlig att du slår ditt tunga vapen i golvet oavsett om du träffar eller inte, dvs det är samma animation om du slår i luften eller mot en fiende.

Nej större krav på AAA industrin!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kaealy:

3. The Quarry

..... 😂😂😂😂

Ja, den bör nog hoppa upp allafall ett steg, i samma veva kan man passa på att slänga upp stray ett par med. Dessa listor är ju vad de är, väldigt subjektiva. Det finns ju ett gäng personliga parametrar som gäller för varje individ.

Medlem

Älskar Elden Ring och de flesta From Softwares spel men inser att From Software och deras fans är lite som hästmänniskor.
En extrem högljudd grupp som är fantastisk bra på att mobilisera sig och trots att de inte är en jättestor grupp så är den tillräckligt stor för att vinna omröstningar för att uppslutningen är så bra. Som jerringpriset på idrottsgalan som nästan varje år går till en idrottare inom hästsporten. Inte fan är det särkilt många som är intresserade av sport skulle säga att det särkilt ofta varit någon från hästsporten som varit årets bästa idrottare och de är inte jättemånga som verkligen brinner för hästsport jämfört med övriga sporter men de som gör det älskar det mer än sina egna barn istort sett. Precis som spelen från from software.
Elden Ring är alltså ett mästerverk om man gillar den sortens spel, precis som att vi är ett av världens bästa länder inom hästsport bara det att de som inte älskar hästsport över allt annat tycker smått illa om det och bryr sig överhuvudtaget inte oavsett hur många mästerskapsguld vi tar.

Medlem

God of War: Ragnarok och Horizon: Forbidden West är även mina topp-2 det här året. Ragnarok är makalöst bra.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Eller deras tidigare spel:

Okej?
Skulle inte förvåna mig om de flesta spel går att klara med ögonbindel av 0,01% spelare som tränat i hundratals timmar, men nu pratade jag inte om den extremt lilla andelen utan självklart genomsnittliga spelaren.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Neverwild:

finns inga minnesvärda bossar som i deras tidigare spel.

Hela meme kulturen kring Malenia, Blade of Miquella och Starscourge Radahn visar att du är helt borttappad.

Medlem
Skrivet av Straniero:

Älskar Elden Ring och de flesta From Softwares spel men inser att From Software och deras fans är lite som hästmänniskor.
En extrem högljudd grupp som är fantastisk bra på att mobilisera sig och trots att de inte är en jättestor grupp så är den tillräckligt stor för att vinna omröstningar för att uppslutningen är så bra. Som jerringpriset på idrottsgalan som nästan varje år går till en idrottare inom hästsporten. Inte fan är det särkilt många som är intresserade av sport skulle säga att det särkilt ofta varit någon från hästsporten som varit årets bästa idrottare och de är inte jättemånga som verkligen brinner för hästsport jämfört med övriga sporter men de som gör det älskar det mer än sina egna barn istort sett. Precis som spelen från from software.
Elden Ring är alltså ett mästerverk om man gillar den sortens spel, precis som att vi är ett av världens bästa länder inom hästsport bara det att de som inte älskar hästsport över allt annat tycker smått illa om det och bryr sig överhuvudtaget inte oavsett hur många mästerskapsguld vi tar.

Elden Ring har ju slagit långt utanför spelkultur sfären tillskillnad från tidigare fromsoft spel, så vad du säger är ju rätt borttappat. Folk som inte ens vanligtvis spelar spel har hört namnet eller till och med spelat det.

Medlem

Älskade GoW 2018 så hade jag spelat Ragnarök gissar jag på en topplacering på min lista men jag är ändå gansk sugen på Elden Ring, trots att jag inte stog ut med Demons Souls.

Medlem

Jag tycker personligen att även om GoW Ragnarök är årets bästa spel. Så kan spelet inte vinna över Elden ring. Varför jo Elden ring har en mycket större publik. Och att göra ett spel tillgängligt för så många fler måste väga in i vilket spel som vinner tycker jag. Med det sagt så har jag tittat på början(första 20 min) av Ragnarök 5 gånger utan att tröttna. Och samlat familjen och vi gemensamt tittade på början tillsammans. Inget öga var tort efter det och alla var väldigt imponerade över spelet.....

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hela meme kulturen kring Malenia, Blade of Miquella och Starscourge Radahn visar att du är helt borttappad.

Du vet att åsikter är subjektiva va? det har ingenting med att vara "borttappad" att göra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Lite som God of War är spring rakt fram i en korridor, möt samma typer av fiender om och om och om igen. slå upp dem i luften, jonglera dem, död... Kasta yxa för att frysa lite hjul på plats så dörrar du öppna inte stängs. Rinse and repeat.

Till och med Elden Ring har djupare combat.

Ungefär så jag känner för Diablo spelen x10.

123
Skriv svar