Playstation VR2 kan kosta 7 390 kronor i Sverige

Medlem

Beställde PSVR2-bundeln med Horizon och laddningstation på MediaMarkt för 8.489:- . Inte megabilligt men priset kanske sjunker. Går det upp lite är det ändå värt det. Valde att hämta och betala i butik så inga onödiga utgifter i förväg. Dessutom lätt att avboka om priset går helt bananas 😜

Medlem
Skrivet av B-itta:

Beställde med Horizon 10 min ifrån släpp, satt o uppdaterade sidan. Tagga som fan nu.

Går fortfarande förboka så verkar inte vara någon hög press direkt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bokade eftersom det är det enda bra alternativet för mig som spelar på Sony/playstation orginal bara(och switch med vissa problem med knapparna). Jag ser verkligen fram emot att vr2 blir smidigare bättre och framförallt mycket mindre imma på rutan. Tycker att vanliga PsVr är lite för omständigt och lite för grynigt och immigt. Hoppas att allt det löser sig och att flera nuvarande psvr spel kommer till 2an också i framtiden.

Medlem
Skrivet av miffot:

Går fortfarande förboka så verkar inte vara någon hög press direkt.

I dessa tider vill man inte ta chansningar. Inet sålde slut på sin VR enhet utan Horizon rätt snabbt.

Medlem

Har ändå inget stort vardagsrum att hoppa runt i så det blir inget köp hur som helst. Siktar på att köpa Xbox när starfield kommer. Om starfield blir bra vill säga.

Medlem

Enligt spel & sånt är detta prislappen VR2 hamnar på.
"Men nu har Playstation givit oss inköpspriset och vårt försäljningspris är korrekt och kommer inte ändras."
Drog en bokning och får se ifall jag plockar ut det eller avbryter. Lite väl dyrt egentligen. Sen ska det köpas spel till med, kommer bli en kostsam historia detta. Jag gissar att alla uppgraderingar av äldre vr-spel till vr2 som de jobbar på inte kommer vara fria heller ifall de redan ägs.

Medlem
Skrivet av B-itta:

I dessa tider vill man inte ta chansningar. Inet sålde slut på sin VR enhet utan Horizon rätt snabbt.

Webhallen har kvar möjlighet för förbokning allfall, bokade mitt ex i morse kring 10 eller vad klockan var


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Webhallen har kvar möjlighet för förbokning allfall, bokade mitt ex i morse kring 10 eller vad klockan var

Ja, frågan är om man blir lurad som med PS5 att de bara tar hur många förbokningar som helst utan att begränsa antalet till vad de kan leverera..

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ja, frågan är om man blir lurad som med PS5 att de bara tar hur många förbokningar som helst utan att begränsa antalet till vad de kan leverera..

Så kan det ju vara, kan ju hoppas dem lärt sig av det misstaget


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hade glömt bort att det var idag man skulle boka, hann precis innan bundlen tog slut. Tack FZ!
Spel och sånt låter en hämta ut med kontanter vilket de tar en liten avgift för, men så jag vill boka dyra grejer. Gjorde samma med PS5 och slapp scalpers. Stödjer gärna en riktig spelbutik också.

Men finns fortfarande några kvar hos dem om man vill ha paketet utan horizon.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ja, frågan är om man blir lurad som med PS5 att de bara tar hur många förbokningar som helst utan att begränsa antalet till vad de kan leverera..

Skrivet av miffot:

Så kan det ju vara, kan ju hoppas dem lärt sig av det misstaget

Enligt Webhallen själva så öppnade dem inte förhandsbokningar innan de visste tillgången, det var därför som dem tom emot dem så sent den här gången.

Jag tycker dock inte att det var ett misstag med PS5(inte helt i alla fall), varför ska man inte kunna förhandsboka ifall man vet att man vill ha en, även om det är väldigt lång tid i förväg?
De kunde dock ha begränsat det till lite mer rimlig kö såklart, med PS5 så hade de förmodligen ingen gräns.
Tror dock att dem hade en inställning som inte vara anpassat för brist, är efterfrågan stor och att man vet det i förväg så är det i vanliga fall(förr) bara att göra en större beställning i god tid från leverantören.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Enligt Webhallen själva så öppnade dem inte förhandsbokningar innan de visste tillgången, det var därför som dem tom emot dem så sent den här gången.

Jag tycker dock inte att det var ett misstag med PS5(inte helt i alla fall), varför ska man inte kunna förhandsboka ifall man vet att man vill ha en, även om det är väldigt lång tid i förväg?
De kunde dock ha begränsat det till lite mer rimlig kö såklart, med PS5 så hade de förmodligen ingen gräns.
Tror dock att dem hade en inställning som inte vara anpassat för brist, är efterfrågan stor och att man vet det i förväg så är det i vanliga fall(förr) bara att göra en större beställning i god tid från leverantören.

Poängen att förboka är ju i regel att kunna få produkten på releasedagen. Om din förbokning garanterat inte leder till att du ens kan vara i närheten av att få den på releasedagen så borde det framgå. Hade tex jag vetat att Webhallen hade 20 000 förbokningar och bara skulle få in 200 konsoler, ja, då hade jag förbokat någon annanstans, tex Inet som aldrig blåser kunder så.

Medlem

Det är ju en betydligt mer kapabel pjäs än V1, men priset är på tok för högt för min del eftersom jag endast ser det som ett komplement till basenheten. Med det sagt så kanske det blir ett köp i framtiden, när fler titlar kommit ut och vi vet vad den går för - och priset kanske sjunkit något.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Det är dyrt, men jag känner också att det är en mer färdig produkt än vad första version var. Bokat och är taggad!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Skulle aldrig betala så mkt för vr. Bättre de lagt utvecklingen på en ny vita istället.

ZF
Medlem

Jämfört med föregångaren så är det inte särskilt dyrt, kanske rent av likvärdigt eller bättre?

Då kostade det runt 4000 (tror det var några småspel av Wii-typ med dock) för bara VR. Sen behövdes kameran för 500, och optimalt på det 2 kontroller för 600x2. Inflationen kanske inte dragit upp det hela så mycket sen dess, men några kronor till måste det blivit.

Å andra sidan så finns det ju idag till skillnad mot då även konkurrerande alternativ. Även om det blir lite svårt att jämföra plus och minus då de fungerar så olika och har så skilda krav.

Redaktör
Skrivet av ZF:

Jämfört med föregångaren så är det inte särskilt dyrt, kanske rent av likvärdigt eller bättre?

Då kostade det runt 4000 (tror det var några småspel av Wii-typ med dock) för bara VR. Sen behövdes kameran för 500, och optimalt på det 2 kontroller för 600x2. Inflationen kanske inte dragit upp det hela så mycket sen dess, men några kronor till måste det blivit.

Å andra sidan så finns det ju idag till skillnad mot då även konkurrerande alternativ. Även om det blir lite svårt att jämföra plus och minus då de fungerar så olika och har så skilda krav.

399 euro var riktpriset för PSVR när den släpptes, den kostade då 4 700 kr i Sverige. Men det var utan kamera och Move-kontroller, med dessa bliev priset minst 5 700 kr. Info härifrån.

Det var då jäkligt primitiv teknik. PSVR2 nu motsvarar väl snarare vad Oculus Rift och HTC Vive var då, och de kostade väl 8-10 000 kr eller så.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

399 euro var riktpriset för PSVR när den släpptes, den kostade då 4 700 kr i Sverige. Men det var utan kamera och Move-kontroller, med dessa bliev priset minst 5 700 kr. Info härifrån.

Det var då jäkligt primitiv teknik. PSVR2 nu motsvarar väl snarare vad Oculus Rift och HTC Vive var då, och de kostade väl 8-10 000 kr eller så.

Foveated rendering är väl game changern här, som medger spel i högre kvalitet än PS5:an själv hade orkat med. Så mera pang för pengarna nu.
Att ögonspårningen medger roligare UI, som t ex att välja i menyer med ögonen är en rolig bonus utöver det. Sen haptisk feedback och mycket bättre kontroller i toppklass gör att allt känns mera premium.

Kommer FZ-redaktionen få ett ex att göra recensioner med?

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Foveated rendering är väl game changern här, som medger spel i högre kvalitet än PS5:an själv hade orkat med. Så mera pang för pengarna nu.
Att ögonspårningen medger roligare UI, som t ex att välja i menyer med ögonen är en rolig bonus utöver det. Sen haptisk feedback och mycket bättre kontroller i toppklass gör att allt känns mera premium.

Kommer FZ-redaktionen få ett ex att göra recensioner med?

Glöm inte OLED+HDR med senaste VR hjälmar har haft den grådassiga LED tekniken, så jäkligt skönt med riktig svärta igen.

Redaktör
Skrivet av Lindhenberg:

Foveated rendering är väl game changern här, som medger spel i högre kvalitet än PS5:an själv hade orkat med. Så mera pang för pengarna nu.
Att ögonspårningen medger roligare UI, som t ex att välja i menyer med ögonen är en rolig bonus utöver det. Sen haptisk feedback och mycket bättre kontroller i toppklass gör att allt känns mera premium.

Kommer FZ-redaktionen få ett ex att göra recensioner med?

Den har en del intressanta nyheter, ja. Kommer rätt få nya vr-headsets, så varje nytt bör ju bidra med en del trevligheter.

Jag har svårt att tro att vi inte skulle få ett - både Playstation och Xbox brukar vara generösa med testhårdvara. Så test kommer så fort det rimligen +är möjligt.


signatur
Medlem

Jag kommer nog att skaffa men vill läsa mer först. Ser fram emot FZ-test!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Glöm inte OLED+HDR med senaste VR hjälmar har haft den grådassiga LED tekniken, så jäkligt skönt med riktig svärta igen.

Det glömde jag bort i glädjeyran, är själv ett HDR-freak och köper paneler med höga nits så det får komma till sin rätt. OLED är verkligen pricken över i, så sjukt taggad nu!

Skrivet av Tomas Helenius:

test kommer så fort det rimligen +är möjligt.

Perfekt. Vi är ju några VR-fantaster här, så det blir säkert uppskattat!

Medlem

Avvaktar. Har fullt upp att betala elräkningar…


signatur

🐖💨💩

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Tronic:

Avvaktar. Har fullt upp att betala elräkningar…

Me and you both.

Dessutom börjar det bli lite väl mycket prylar här hemma, inser jag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Min Quest 2 känns rätt "meh" kvalitetsmässigt.
Betalar gärna mer för en bättre upplevelse 🙂

Sitter också med en quest 2. Dock inte övertygad om värdet efter att kört trådlöst.

Tills det dyker upp bra spel med hög sittaned-faktor så är psvr on hold för mig.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Sitter också med en quest 2. Dock inte övertygad om värdet efter att kört trådlöst.

Tills det dyker upp bra spel med hög sittaned-faktor så är psvr on hold för mig.

Jag är inte så brydd om kabeln sånlänge den inte är riktigt styv.

Medlem

Det här kan vara vettigt att använda om man stör sig på kabel
https://www.amazon.se/KIWI-design-VR-kabelhantering-VR-remski...


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vill man ha 4 kablar istället för en?

Medlem
Skrivet av John7612:

Vill man ha 4 kablar istället för en?

Var det en fråga till mitt inlägg?
nej det visar en upphängning att man kan ha kabeln i taket istället för ner efter ryggen och golvet till PS5an.
det är sk pulleys, böjer man sig ner så följer dom med ner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Betalade förmodligen mer när jag köpte HTC Vice vid release, men kommer inte göra det igen.
Då kändes det på sätt och vis värt det, men det känns som att mjukvaran inte har uppdaterats märkbart på alla dessa år.
Half Life Alyx kom, men annars är det som om vi får samma upplevelser igen, men bättre (naturligtvis). Saknar innovationer inom VR-spelen likt vad vi fick i början, men jag kanske inte hänger med...?

Skriv svar