The Last of Us-seriens Ellie uppmuntrades att inte spela spelet

Robot
The Last of Us-seriens Ellie uppmuntrades att inte spela spelet

Och det har Bella Ramsey inte heller gjort.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Hon ser uppriktigt sagt ut som Mark Zuckerberg på den dära bilden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

But why??????

Först castar de helt fel person som Ellie och sen ska hon inte ens lära sig hur hon ska spela Ellie???

eld
Medlem
Skrivet av Karmak:

But why??????

Först castar de helt fel person som Ellie och sen ska hon inte ens lära sig hur hon ska spela Ellie???

På samma sätt som Troy Baker och Ashley Johnson kunde spela sina roller utan att ha spelat spelet.

Edit: Kom att tänka på att Elijah Wood fortfarande inte har läst sagan om ringen.

Medlem
Skrivet av Karmak:

But why??????

Först castar de helt fel person som Ellie och sen ska hon inte ens lära sig hur hon ska spela Ellie???

Nu är jag inte en expert, men jag misstänker att de som regisserar kommer vägleda henne i hur hon ska spela rollen på ett vis som gör det trovärdigt och bra. De är ju trots allt alla professionella i sammanhanget som gör serien, och inte bara högljudda internettroll med åsikter

Medlem
Skrivet av eld:

På samma sätt som Troy Baker och Ashley Johnson kunde spela sina roller utan att ha spelat spelet.

Edit: Kom att tänka på att Elijah Wood fortfarande inte har läst sagan om ringen.

De skapade rollen. Dessa ska imitera dom.

Annars kan serien lika bra vara 2 helt andra karaktärer

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nu är jag inte en expert, men jag misstänker att de som regisserar kommer vägleda henne i hur hon ska spela rollen på ett vis som gör det trovärdigt och bra. De är ju trots allt alla professionella i sammanhanget som gör serien, och inte bara högljudda internettroll med åsikter

Och du tror de och hon lyckas med det? För det har aldrig hänt att filmer/serier baserat på spel har varit usla?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och du tror de och hon lyckas med det?

Vad spelar det för roll vad jag tror? Vi får väl ge det en chans och se hur det blev när den är ute, och inte döma den ut på förhand?

Skrivet av Karmak:

För det har aldrig hänt att filmer/serier baserat på spel har varit usla?

Det finns ju även oändligt många usla serier och filmer som inte är baserade på spel, så vad är din poäng här egentligen? Att dåliga tv-serier är dåliga?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vad spelar det för roll vad jag tror? Vi får väl ge det en chans och se hur det blev när den är ute, och inte döma den ut på förhand?

Det finns ju även oändligt många usla serier och filmer som inte är baserade på spel, så vad är din poäng här egentligen? Att dåliga tv-serier är dåliga?

Du sa att de är professionella och vägleder henne genom det. Som att det kunde bara vara bra och inte kan bli dåligt.

Jag kommer se den när den kommer ut fast jag inte har stora förhoppningar. Lyckas hon kommer jag klassa henne som en av de bästa unga skådespelarna

eld
Medlem
Skrivet av Karmak:

De skapade rollen. Dessa ska imitera dom.

Annars kan serien lika bra vara 2 helt andra karaktärer

Neil druckmann & co skapade rollerna, skådespelarna spelade dessa efter regi.

Skrivet av Karmak:

Du sa att de är professionella och vägleder henne genom det. Som att det kunde bara vara bra och inte kan bli dåligt.

Jag kommer se den när den kommer ut fast jag inte har stora förhoppningar. Lyckas hon kommer jag klassa henne som en av de bästa unga skådespelarna

Folk försöker säga till dig att om det blir bra eller dåligt har inte med hurvida de spelat spelet att göra.

Medlem
Skrivet av Karmak:

De skapade rollen. Dessa ska imitera dom.

Annars kan serien lika bra vara 2 helt andra karaktärer

Jag ser gärna att de gör någonting eget med The Last of Us, att allt ska vara exakt som spelen känns sjukt tråkigt, då kan jag lika gärna spela spelen igen.

Medlem
Skrivet av eld:

Neil druckmann & co skapade rollerna, skådespelarna spelade dessa efter regi.

Folk försöker säga till dig att om det blir bra eller dåligt har inte med hurvida de spelat spelet att göra.

Röstskådespelarna gav liv i karaktärerna röst.
Utan rösten förlorar karaktärerna en hel dimension.

Klart allt kan påverka hur någon spelar en karaktär? Eller tror du om en skådespelare spelar spelet och en annan blir intruerad hur de ska vara så kommer de spela karaktären på exakt samma vis?

Medlem

Lite märkligt att uppmana folk att hålla sig borta från källmaterialet. Lite som om de vill ändra saker utan protester.


signatur

I drank what?

Medlem

Ska bli intressant att se hur clickbait youtubers som Angry Joe och andra kommer hata på denna serie som de hatar på Rings of Power (inte det bästa man sett men jösses) men fortsätta titta på det och sedan bara sitta och klaga på den. Sorgliga är att deras tittare sannolikt också sitter och klagar på mainstream media för samma sak som deras favorittubers håller på med.

Nåja ska bli kul att se vad serien går för. Hoppas så klart på bra tolkning.

Medlem

Det blir nog lika bra som att sammanfatta en bok utan att läsa den först!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Lite märkligt att uppmana folk att hålla sig borta från källmaterialet. Lite som om de vill ändra saker utan protester.

Att se/höra andra skådespelare tolka en roll först gör att nya skådespelare riskerar att "fastna" i att försöka härma tidigare insatser istället för att göra rollen så bra som möjligt på sitt eget sätt.

Medlem

Tycker båda huvudrollsinnehavarna är fel castade.
Och att inte göra research på vem man ska spela begriper jag inte heller. Fiction eller ej.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Dex
Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tycker båda huvudrollsinnehavarna är fel castade.
Och att inte göra research på vem man ska spela begriper jag inte heller. Fiction eller ej.

Jag tycker verkligen raka motsatsen. Framför allt det man har fått se av Pedro Pascal som Joel ser riktigt bra ut. Så klart bara trailer och stillbilder än så länge så kan säkert ändra sig, men jag tycker än så länge den castingen är klockren.

Hon har säkerligen gjort en hel del research tillsammans med showrunnersen, men tydligen inte spelat spelen. Tvivlar på att hon går in helt blint utan framför allt Neil Druckmann som har gjort spelen och även gör serien lär ju ge henne väldigt mycket att jobba med.

Bara det man fick se från trailern så verkar dom ju göra serien väldigt likt spelen och känns ju väldigt tveksamt då om skådespelarna inte skulle gjort någon research alls känns ju rätt osannolikt.

Medlem

Luktar det Halo?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hon ser uppriktigt sagt ut som Mark Zuckerberg på den dära bilden.

Moget?

Medlem
Skrivet av Margy:

Att se/höra andra skådespelare tolka en roll först gör att nya skådespelare riskerar att "fastna" i att försöka härma tidigare insatser istället för att göra rollen så bra som möjligt på sitt eget sätt.

Men om de INTE ska försöka efterlikna existerande karaktär, skapa en serie om en ny karaktär då?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av zevile:

Vad har mognad med saken att göra? Om hen tycker det så är det inte mycket man kan göra. Det var inte direkt som att personen uttryckte någon värdering i att skådespelerskan skulle likna Mark Zuckerberg.

Medlem

Spelets skapare Neil Druckmann är involverad och även Craig Mazin som gjorde Chernobyl (alla vet hur välgjord den serien var)
och vissa troll på internet har bestämt sig för att denna serie kommer suga för att den 19 åriga Bella Ramsey inte ser ut som en fiktiv karaktär? Jösses... Ni vet väl att det finns dåliga cosplay/fan films på Youtube ni kan gråta till.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad har mognad med saken att göra? Om hen tycker det så är det inte mycket man kan göra. Det var inte direkt som att personen uttryckte någon värdering i att skådespelerskan skulle likna Mark Zuckerberg.

Det är uppenbarligen en nedklankning att säga att en 19 åriga kvinna ser ut som Mark Zuckerberg som har tusentals memes om just sitt utseende? Därmed vill jag kolla mognadsgraden på kommentaren.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Men om de INTE ska försöka efterlikna existerande karaktär, skapa en serie om en ny karaktär då?

Berättelsen är i fokus, inte karaktärernas utseende eller gamers känslor.
Denna serie produceras inte endast för dom som spelat spelet. Inte svårare än så!

Dex
Medlem
Skrivet av Mirage:

Men om de INTE ska försöka efterlikna existerande karaktär, skapa en serie om en ny karaktär då?

Det är klart att dom ska efterlikna karaktärerna. Det syns ju rätt tydligt på Joel. Men det innebär ju inte att dom inte gör annan research så att dom ändå kommer efterlikna karaktärerna. Bara att hon endast inte har spelat spelen. Hon har kanske sett 100 tals timmar från spelet.
Jag tror folk fokuserar lite väl mycket på just att hon inte spelat spelet. Finns ju så många andra sätt att lära sig om karaktären.

Medlem
Skrivet av zevile:

Berättelsen är i fokus, inte karaktärernas utseende eller gamers känslor.
Denna serie produceras inte endast för dom som spelat spelet. Inte svårare än så!

Då tycker du också det skulle vara okej om de casta en svart eller asiatisk skådespelare som spela Ellie istället?

KoP
Medlem
Skrivet av zevile:

Spelets skapare Neil Druckmann är involverad och även Craig Mazin som gjorde Chernobyl (alla vet hur välgjord den serien var)
och vissa troll på internet har bestämt sig för att denna serie kommer suga för att den 19 åriga Bella Ramsey inte ser ut som en fiktiv karaktär? Jösses... Ni vet väl att det finns dåliga cosplay/fan films på Youtube ni kan gråta till.

Alla vet väl att random människor bakom tangentbord vet bäst och är experter på allt?

Personligen tror jag att tv-serien kommer att bli riktigt bra och att hänga upp sig på huruvida tv-seriens skådespelare på pricken inte efterliknar spelets karaktärer utseendemässigt är bara löjligt. ╮(╯_╰)╭

Medlem
Skrivet av zevile:

Vem gjorde dig så skitnödig? Jag konstaterar bara fakta, på just den bilden påminner hon om Mark Zuckerberg från alla memebilder, med de tomma utstående ögonen och höga pannan, jag säger varken bu eller bä om skådespelerskan i övrigt.

Edit: jag är uppenbarligen inte den enda som tycker det här på forumet, eftersom jag har fått några uppröstningar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Karmak:

Då tycker du också det skulle vara okej om de casta en svart eller asiatisk skådespelare som spela Ellie istället?

Ja, om det är välskrivet och bra skådisar så varför inte? Det är ingen biopic. Det utspelar sig i vårt decennium i USA.
Så länge skådespelarna och manuset speglar den far-dotter relation som Joel och Ellie har på ett värdigt sätt så skulle det kunna funka. Jag tycker folk hakar upp sig på just utseendet alldeles för mycket!

Skrivet av Zymac:

Vem gjorde dig så skitnödig? Jag konstaterar bara fakta, på just den bilden påminner hon om Mark Zuckerberg från alla memebilder, med de tomma utstående ögonen och höga pannan, jag säger varken bu eller bä om skådespelerskan i övrigt.

Edit: jag är uppenbarligen inte den enda som tycker det här på forumet, eftersom jag har fått några uppröstningar.

Skitnödig? Nej, jag åt nyss! Jag konstaterar också bara det faktum att din kommentar kanske inte höll högsta mognadsnivå.
Häftigt med upvotes!

123
Skriv svar