Deathloop och Dishonored är kopplade till varandra

Robot
Deathloop och Dishonored är kopplade till varandra
Medlem

Något vi vetat sedan läckta designdokument för nåt år sedan. Men kul att de bekräftar nu!

Jag älskar Dishonored-serien och har nu spelat igenom Deathloop på gamepass, också grymt bra spel!

Dishonored sträcker sig fram till 1855 eller nåt sånt, och Deathloop är 100 år senare.

Quake-konnässsör

Deathloop ingår även i månadens HumbleBundle Choice, om man nu skulle vilja plocka upp det billigt.

Medlem

Borde verkligen spela igenom dishonored 2 nån gång

Medlem

Kanske borde testa deathloop då för Dishonoredspelen hillade jag ju

Skribent
Skrivet av Troll1:

Kanske borde testa deathloop då för Dishonoredspelen hillade jag ju

Det är verkligen samma känsla i spelen. Det som skiljer sig är speluppläggen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillade Dishonored spelen, men Deathloop bara laggar. :')

Medlem

Älskar dishonored spelen. Deathloop har jag försökt spela två gånger och tröttnar väldigt fort. Men får väl ge det en chans till då.

Medlem

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

Det är inte att spelet kan kännas väldigt inramat och opolerat m.m som kan vara problemet, nej nej. Det är helt enkelt bara PK-smörja, garbage take. Varför ens vädra såpass okonstruktiv negativitet? Hur är det ens relaterat till ämnet?

eld
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

Kan du utveckla?

Skrivet av Disturbedcows:

Det är inte att spelet kan kännas väldigt inramat och opolerat m.m som kan vara problemet, nej nej. Det är helt enkelt bara PK-smörja, garbage take. Varför ens vädra såpass okonstruktiv negativitet? Hur är det ens relaterat till ämnet?

Ja, du kan ju inte rätt ut säga att det är för många svarta/bögar/flator/kvinnor representerade i spelet, så det är enklare att översätta det till "PK smörja".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

Det är inte att spelet kan kännas väldigt inramat och opolerat m.m som kan vara problemet, nej nej. Det är helt enkelt bara PK-smörja, garbage take. Varför ens vädra såpass okonstruktiv negativitet? Hur är det ens relaterat till ämnet?

Jamen det fattar du väl. Spelet har ju kvinnliga karaktärer som dessutom inte är bevisat heterosexuella. Självklart är det PK-smörja.

Medlem

Hur kan ett spel där man om och om igen mördar sig igenom hundratals människor vara PK?

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jamen det fattar du väl. Spelet har ju kvinnliga karaktärer som dessutom inte är bevisat heterosexuella. Självklart är det PK-smörja.

(Inser att du kan vara tungt sarkastisk)

Det luktar edgelord, skapligt bakåtsträvande inställning. Att störa sig så hårt på PK:ighet alltså, är mer en fråga om medmänsklighet och "live and let live".

Mest snedvridna och lama åsikten, flytta till Polen. Ska man bevisa att alla kvinnor i ett spel vill ha penis för att såna som du ska kunna simpa över virtuella karaktärer?

Medlem

Så..... Redfall?

eld
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jamen det fattar du väl. Spelet har ju kvinnliga karaktärer som dessutom inte är bevisat heterosexuella. Självklart är det PK-smörja.

Allt under RGB 255,255,255 är även sjukt PK.

Medlem

Klarade nyss Deathloop - det är faktiskt shykt bra!
Underskattat


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Prey då, får det inte va med?


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Prey då, får det inte va med?

Jag satt också och funderade om det också kan få existera i samma universum? Borde kunna i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

(Inser att du kan vara tungt sarkastisk)

Det luktar edgelord, skapligt bakåtsträvande inställning. Att störa sig så hårt på PK:ighet alltså, är mer en fråga om medmänsklighet och "live and let live".

Mest snedvridna och lama åsikten, flytta till Polen. Ska man bevisa att alla kvinnor i ett spel vill ha penis för att såna som du ska kunna simpa över virtuella karaktärer?

Om du insåg att jag kunde varit sarkastisk, varför skrev du resten av ditt svar som om du tog mig på 100% allvar? Hade du utelämnat parentes-meningen så hade jag kunnat tolka det som att du var totalt oförmögen att uppfatta sarkasm, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro om dig...

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Om du insåg att jag kunde varit sarkastisk, varför skrev du resten av ditt svar som om du tog mig på 100% allvar? Hade du utelämnat parentes-meningen så hade jag kunnat tolka det som att du var totalt oförmögen att uppfatta sarkasm, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro om dig...

Problemet kan ju ligga i att sarkasm främst ligger i ton, som inte framgår i text. Oj vad högst underligt att det kunde bli som det blev.

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag satt också och funderade om det också kan få existera i samma universum? Borde kunna i alla fall.

Ingen som vill bjuda in Arx Fatalis då?

Skägg.
10 Chambers

Tur att jag inte har admin-rättigheter längre…


signatur
Medlem

Ah, förklarar en del varför jag inte alls gillade detta.. Samma utvecklare, och dessutom samma universum gjorde inte saken bättre.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag satt också och funderade om det också kan få existera i samma universum? Borde kunna i alla fall.

Ja verkligen, jag kan va lite luddig på uppfattande av story men...

Utspelar sig inte både Prey och Deathloop i en simulation?
I Prey är det en simulation som simulerar den verkliga världen, dvs "the real world" där och då bör ändå se ut ungefär som i Prey.
Medans i Deathloop så är det väl mer eller mindre en total simulation? Väldigt oklart hur saker och ting ser ut utanför simulationen.

Med det sagt är Dishonored och Deathloop utvecklat av Arkane i Lyon, medans Prey är utvecklar av Arkane i Texas.
Så universatt kanske inte hållt sig över studiosgränserna.
Hoppas dom inte blandar in "The Outsider" iaf. Hatar den karaktären, helt sämst.
G-Man fast utan subtilitet eller mystik.
Världen i Dishonored är förjävla frän rent visuellt osv, men storymässigt är det rätt kackigt.
Där är Deathloop vassare, och Prey 5 gånger vassare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Försökte gilla Dishonored, men det gick bara inte. Grafikstilen gick mig emot. Deathloop har jag inte ens sett gameplay på. Posterbilden och namnet fick mig att gå vidare. Känns som jag gjorde rätt beslut nu när ni säger de påminner om varandra.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

"Åh nej, en svart människa. Då måste det ju vara pk."

Huvudpersonen är iallafall vitare än dina åsikter.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

"Åh nej, en svart människa. Då måste det ju vara pk."

Huvudpersonen är iallafall vitare än dina åsikter.

Vet inte vilken av er som är mest cringe.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

12
Skriv svar