LOTRO (Lord of the ring online) sugen?

Medlem

https://discord.gg/dbNUFfEJ länken funkar visst bara 7 dar i stöten.

Medlem

Det har börjat skapas gubbar nu (eller gummor).
Vad jag vet så har vi en hunter och en rune-keeper. På mmo-språk är det nog en dps och en healer.

Man gör vilken class man vill naturligtvis, men vill man bredda så är det kanske en tank-ish sak som kan behövas längre fram.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Vad jag vet så har vi en hunter och en rune-keeper. På mmo-språk är det nog en dps och en healer.

RuneKepper är på grund av att alla klasser har 3 olika skill trees även en DPS. Till och med en Minstrel kan köras som DPS även om det inte är optimalt. Själv skulle jag tycka det var roligt om man körde klasserna som de var tänkt att köra i vanillan, innan skill trees kom, men det är inget måste


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Skit i retail versionen som är p2w gå med i classic servern istället https://discord.gg/echoesofangmar

Om ni är sugen på oldschool lotro så finns det ett nordiskt kinship som tänker köra igång när Echoes of Angmar går över till beta.

https://discord.gg/t7Abvagm

Medlem

Prövade äntligen LOTRO, mycket Everquest2 vibbar, inklusive vissa ställen i spelet som påminner mycket, i övrigt ganska fint i en del skogsområden - ibland nästan i klass med KC Deliverance.

Men verkar vara alldeles för mycket grind och pay to win, bara det att du måste köpa en skill för IRL pengar för att kunna skaffa en mount är bara girigt, samt minimalt med slots. Försöker utforska kartan så mycket som möjligt men dör en del när jag försöker korsa en zon norrut mot någon hamnstad, lyckas ibland springa och bli av med mobs, men oftast inte. Har t.ex. inte en susning om hur jag ska ta mig söderut till Rohan, var någon befästning på vägen som stängde vägen - måste man betala för det eller? Det går visst att besöka Minas Tirith, men inte lämna stan pg av folkhopen som står som en invisible wall utanför.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Men verkar vara alldeles för mycket grind och pay to win, bara det att du måste köpa en skill för IRL pengar för att kunna skaffa en mount är bara girigt,

Har för mig att man får en quest vid level 20, men om man vill ha den tidigare så kostar det en slant.

Kan bli mycket grind om man vill maxa alla virtues, ha max reputation osv men "pay to win" blir det inte då man inte spelar mot andra spelare på samma sätt som i andra mer PvP-fokuserade spel. (Men visst, det underlättar singleplayerdelen med t ex fler inventory slots osv.)

Skrivet av Ichinin:

Försöker utforska kartan så mycket som möjligt men dör en del när jag försöker korsa en zon norrut mot någon hamnstad, lyckas ibland springa och bli av med mobs, men oftast inte.

Vilket område är det? Olika zoner ha ibland väldigt olika levels trots att dom ligger nära varandra. Springa norr från Shire till Evendim kan vara farligare än norr från Bree-Land till North Downs t ex.

Skrivet av Ichinin:

Har t.ex. inte en susning om hur jag ska ta mig söderut till Rohan, var någon befästning på vägen som stängde vägen - måste man betala för det eller?

Vissa områden tillhör expansioner och/eller quest packs. Jag minns tyvärr inte exakt vilka som ingår var men det borde stå i LotRO Store.

Skrivet av Ichinin:

Det går visst att besöka Minas Tirith, men inte lämna stan pg av folkhopen som står som en invisible wall utanför.

Jo, vissa platser går att besöka ändå trots att man inte har den expansionen/quest pack. Det låter som att du besöker staden i den time linen där slaget är över och dom firar. (Samma plats kan på grund av Main Quest a.k.a. Epic Quest finns i olika stadier beroende på vilket ögonblick i berättelsen som man besöker den på.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Har för mig att man får en quest vid level 20, men om man vill ha den tidigare så kostar det en slant.

Numera så står det att om du vill ha häst för F2P så måste du köpa skill, kanske ingår i premium, men det har jag inte.
EDIT Jopp, F2P måste köpa: https://lotro-wiki.com/index.php/mounts (kostar bara €8 så.. ingen stor utgift)

Ville spela idag, men de har haft serverunderhåll sedan 11:00, ska vara uppe igen vid 20:00 (får vi hoppas).

Medlem

Någon som vet vilken NPC man ska prata med för att få Novice trait? Har pratat med alla NPCs och har inte fått någon Novice trait av dem alls. Känns som om min karaktär helt körd.

Kan därför inte inte aktivera Riding Characteristic (som jag köpt) och använda mounts utan den och får totalt värdelösa svar på andra forum av folk som inte kan läsa.

Geeks Gaming
Skrivet av Ichinin:

Någon som vet vilken NPC man ska prata med för att få Novice trait? Har pratat med alla NPCs och har inte fått någon Novice trait av dem alls. Känns som om min karaktär helt körd.

Kan därför inte inte aktivera Riding Characteristic (som jag köpt) och använda mounts utan den och får totalt värdelösa svar på andra forum av folk som inte kan läsa.

Novicetrait får du från npc:n i introduktionen, dvs första instansen.
Jag tror det är olika npc:er beroende på vilket startområde du valde men du bör kunna återvända dit och plocka upp den (så var det ”förr™️”)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Novicetrait får du från npc:n i introduktionen, dvs första instansen.
Jag tror det är olika npc:er beroende på vilket startområde du valde men du bör kunna återvända dit och plocka upp den (så var det ”förr™️”)

NPCn jag skulle tala med var dold bakom en byggnad på servern jag spelar på, inte undra på att jag missade henne. Fixat oavsett.

Medlem

Spelar ni fortfarande? Upptäckte spelet ganska nyligen och fastnade.

Medlem

Jag lirar fortfarande, men är också ny. Nu när riding skill är gratis i newbie arean + 2 nya zoner för low levels så finns det väl en chans att flera dyker in efter black friday, dvs. om de erbjuder något bra.

Har hört spekulationer på diverse, själv hoppas jag på rabatter på Valar och LP, vill maxa ut mitt F2P konto.

12
Skriv svar