Vad vill ni se från Xbox/Bethesda den 12 juni?

Medlem
Vad vill ni se från Xbox/Bethesda den 12 juni?

Många kommer sakna E3 i sommar. Även i en tid när vi kan konsumera spelnyheter direkt på Internet har den där E3-veckan varit spännande att följa, inte minst här på FZ där det bjudits på välfyllda uppesittarkvällar.

Microsoft fyller hålet i kalendern för de av oss som gillar Team Green och deras event börjar närma sig. Här följer några av mina egna förhoppningar om vad som kommer visas. Fyll gärna på med era egna.

1. Gameplay
Cinematiska trailers har sin charm, men spel handlar om gameplay. Det sägs att Microsoft varit på sina studios och efterlyst just det, så förhoppningsvis blir det inte bara en lång radda av korta trailers.

2. Avowed
Obsidian kan det där med first person RPG, det har de visat förr. Och världen från Pillars of Eternity har potential. Låt oss se vad Obsidian kan göra med sin rollspelsvärld, sin erfarenhet och Microsofts plånbok. Personligen är jag mer taggad på det här än Starfield. Ge oss gameplay och ett releasedatum.

3. Wolfenstein
Ett nytt Wolfenstein, tack. Vem vill inte spränga nazister med dubbla raketgevär?

4. Current gen exclusives
Vi vet att Microsoft älskar sin gamla box, men current gen är snart två år gammal och det mesta som släpps är cross gen-spel med 4K/60 på de moderna konsolerna. Jag har inget emot om varenda spel de pratar om skippar Xbox One. Slå sista spiken i kistan på last gen. Det var på tiden redan förra året.

5 Överraskning!!
Kanske lite luddigt? Vad ser jag fram emot? Vet inte, överraska mig. Det jag menar är att hela Microsofts releaseplan skjutits på framtiden. Starfield, Redfall, Stalker 2 kommer sannolikt skjutas upp. De har väldigt lite som lockar under hösten och vintern. Jag vill se lite överraskningar som lyser upp höstmörkret. Det behöver inte vara de största AAA-spelen, men så mycket roligt som möjligt som släpps redan om 2-5 månader rakt in på Gamepass.

Vad är era förväntningar och förhoppningar på showen den 12 juni?

Medlem

Hmm, inget specifikt direkt, men några av dessa hade varit trevligt:

Fable hade varit kul, men enligt det senaste så går det lite trögt med utvecklingen så förväntar mig att det visas nästa år. Om det visas dock, kul!

Ett nytt Quake, en redig remake eller uppföljare.

Avowed såg intressant ut. Har personligen aldrig varit ett fan av Bethesda och deras Elder Scrolls-serie p.g.a. gameplay/combat-delen, men Avowed kanske får till tightare gameplay?

Annars överraska mig! Låt mig tappa hakan av något jag inte visste jag ville ha.

Gällande gameplay på Xbox+Bethesda-showen så sa Jeff Grubb detta:

"(FYI) Jeff Grubb says expects a lot of gameplay to be shown at the Xbox showcase. Last year Xbox mandated the studios to have gameplay ready for the showcase.

Avowed gameplay should be shown and maybe Contraband gameplay but that is less likely (shorter in development + delays)"

Om detta stämmer verkar det bli en hel del gameplay, vilket alltid är välkommet.

https://twitter.com/IdleSloth84/status/1532394617244631040?t=...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

It's not a lake, it's an ocean

Gameplay och lanseringsdatum.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En ursäkt och garanti att de inte gör om misstaget med Fallout 76 och fokuserar 100% på singleplayer spel.

Medlem

Indiana Jones spelet 👍

Medlem

Det jag vill ha från eventet är ett familjeabonnemang för GamePass. Allt annat är bonus.

Ambassadör
Xbox
  • Vill se många spel som vi bara känner till inofficiellt bli ordentligt avtäckta: Pentiment, Midnight, Dragon, Belfry etc. Alltid trevligt att få se vad studiorna håller på med.

  • Ska bli intressant att se hur resten av det här året ser ut nu med alla förseningar. Vill ha en stabil Plan B helt enkelt med bra fokus på Game Pass.

  • Gameplay och djupdykningar i Starfield och Redfall vore trevligt.

  • Trailers från Fable, Perfect Dark, Avowed.

  • Dags för expansion till Forza Horizon 5.

  • Vad pysslar The Coalition med?

  • Halo Tatanka.

  • Massor av spel till Xbox Game Pass.

  • I övrigt vill jag framförallt bli överraskad!


signatur

Jump in.

Medlem

Starfield


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Re-launch av quake live.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Har inga större förhoppningar, blir kanske bäst så. Skulle vara kul att höra mer om vad Activision Blizzard uppköpet innebär men det kanske inte är läge ännu. Ryktas om att CoD kommer tillbaka på Steam i alla fall.

Fragtjuv

Jag skulle väldigt göra se ett DLC till Flight Simulator…Combat Flight Simulator.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det vore trevligt att se något från Avowed. Det ryktade GoldenEye 007.

När det gäller Starfield så vill jag inte se någonting. När Morrowind var under utveckling, så skrapade jag internet på information och slukade precis allting med hull och hår och kände efteråt att det förstörde lite av spelupplevelsen för mig, för jag kände till så mycket om spelvärlden redan istället för att upptäcka på egen hand. Sen dess så har jag mer eller mindre undvikit förhandsinformation om Bethesdas spel och istället spelat dom "blint", vilket jag sedan uppskattat.

Medlem

Jag är en enkel man. Gameplay från Starfield är allt jag behöver!

Medlem

QUAKE REBOOT! (baserad på första Quake)

Medlem

1. Forza Motorsport
2. Forza Motorsport
3. Forza Motorsport

1
Skriv svar