Elden Ring - en helvetesresa värd att genomföra?

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Nej jag har inga problem med att du vill ha svårighetsgrader eller att någon annan fuskar. Jag menar bara att jag själv föredrar när det inte finns svårighetsgrader att välja mellan. Sen tycker jag även att det är viktigt med utmaning i spel, men finns det svårighetsgrader kör jag ändå oftast på medium. Säkert på grund av lathet 😆

Jag förstår helt vad du menar, har man bara en svårighetsgrad så blir hela spelet designat runt den svårighetsgraden. Annars blir det generellt en tråkig skala där lätt är för lätt och svårt är för svårt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Eh? Jag har knappt spelat tidigare titlar i serien - vilket jag redan skrivit. Dessutom har jag redan skrivit att jag lämnar spelet åt dem som uppskattar det och att jag fullt accepterar att det inte är för mig. Så om du ägnat mer än fem minuter åt att faktiskt läsa mina inlägg istället för att dumförklara mig hade du sluppit dumförklara dig själv på köpet.

Skrev inte att du hade spelat tidigare spel. Skrev att det är det lättaste spelet de har gjort, om du bekymmrar dig med att tänka efter lite
Och ja du nämnde nog att du skulle sluta spela i din "recension" kanske skrev lite hastigt där.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skrev inte att du hade spelat tidigare spel. Skrev att det är det lättaste spelet de har gjort, om du bekymmrar dig med att tänka efter lite
Och ja du nämnde nog att du skulle sluta spela i din "recension" kanske skrev lite hastigt där.

Men snälla. Relevansen med att jag knappt spelat tidigare spel är ju just att utan de referensramarna spelar det ju ingen roll om jag "bekymrar mig tänka efter lite" för hur ska jag komma fram till att detta är lättare än andra spel när jag inte vet hur svåra de är? Hade du tänkt efter lite hade du fattat att det är ganska konstigt argumenterat. Som om du inte har ridit vare sig häst eller kamel och jag säger till dig att om du bara tänkt efter lite hade du förstått att kamel är enklare att rida. Om du så tänkt i fem minuter eller fem timmar hade du inte kunnat komma fram till något bättre svar att ge mig. Så... tänk lite mer innan du ber andra tänka. Tack.

Medlem

Jag skulle ändå säga att det finns en indirekt svårighetsgrad inbyggd i spelet, Spirit ashes och npc summons eller summons av vanliga dödliga. Då blir många av bossarna lätta, för lätta för min egen del efter att Rodrick gick ner på 3e försöket så jag discardade alla mina spirit ashes för att kunna motstå lockelsen i resten av spelet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men snälla. Relevansen med att jag knappt spelat tidigare spel är ju just att utan de referensramarna spelar det ju ingen roll om jag "bekymrar mig tänka efter lite" för hur ska jag komma fram till att detta är lättare än andra spel när jag inte vet hur svåra de är?

Ja poängen är väl inte direkt att du skulle komma fram till att det är lättare än deras andra spel. Och det var inte heller det jag skrev att du skulle insett om du hade tänkt efter.
Poängen var väl att du hade insett att det är relativt lätt om du använder alla verktyg som spelet ger dig.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja poängen är väl inte direkt att du skulle komma fram till att det är lättare än deras andra spel. Och det var inte heller det jag skrev att du skulle insett om du hade tänkt efter.
Poängen var väl att du hade insett att det är relativt lätt om du använder alla verktyg som spelet ger dig.

Way to go being the good dude som passivt aggressivt dumförklarar någon genom att cherry picka text.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja poängen är väl inte direkt att du skulle komma fram till att det är lättare än deras andra spel. Och det var inte heller det jag skrev att du skulle insett om du hade tänkt efter.
Poängen var väl att du hade insett att det är relativt lätt om du använder alla verktyg som spelet ger dig.

Haha, fast det var ju bokstavligen det du skrev att om jag bara tänkte till lite skulle jag inse att det var lättaste spelet av dem. "Av dem" indikerar en jämförelse spelen emellan, oavsett om det var vad du menade eller inte. Var det verktygen du ville belysa som viktiga borde du nämnt dem också. Det är bara basic commication skills som de flesta över typ nio har. Men tydligen inte du så orkar inte fortsätta för kan inte förväntas gissa vad du menar när du inte verkar tänka över speciellt noga hur du kommunicerar det öht.

Medlem
Skrivet av Tung:

Way to go being the good dude som passivt aggressivt dumförklarar någon genom att cherry picka text.

Kan härmed bara utgå från att det är ett troll som inte kan stå ut med att jag som kritiker av spelet får medhåll så måste diskreditera mig genom att vrida och vända på orden som en slingrig orm. Men nog med syre till den elden nu.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan härmed bara utgå från att det är ett troll som inte kan stå ut med att jag som kritiker av spelet får medhåll så måste diskreditera mig genom att vrida och vända på orden som en slingrig orm. Men nog med syre till den elden nu.

Köpte faktiskt spelet igår tack vare den här recensionen och "diskussionen"

Medlem
Skrivet av Tung:

Köpte faktiskt spelet igår tack vare den här recensionen och "diskussionen"

Haha, fantastiskt! Även motvikt till positivitet kan ju vara en vägvisning till slutmålet, även om det inte var ditåt vägvisaren pekade. Enjoy your suffering!

Medlem
Skrivet av Tung:

Way to go being the good dude som passivt aggressivt dumförklarar någon genom att cherry picka text.

Tror du behöver googla cherry picking samt passiv aggressivitet

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror du behöver googla cherry picking samt passiv aggressivitet

Så nu fortsätter vi i samma anda med mig? Orkar inte med dig spela ditt spel så spelar jag mitt. Vi kommer båda dö i mängder oavsett.

Medlem
Skrivet av Tung:

Så nu fortsätter vi i samma anda med mig? Orkar inte med dig spela ditt spel så spelar jag mitt. Vi kommer båda dö i mängder oavsett.

Konstaterar bara att jag inte gjorde något av det du påstod. Inget elakt med det, även om du tolkar det så.
Ha de gött och ha det så skoj på upptäcksfärden som även kallas Elden Ring

Medlem
Skrivet av loerk:

Konstaterar bara att jag inte gjorde något av det du påstod. Inget elakt med det, även om du tolkar det så.
Ha de gött och ha det så skoj på upptäcksfärden som även kallas Elden Ring

Okej, ha det gött.

Medlem
Skrivet av Tung:

Köpte faktiskt spelet igår tack vare den här recensionen och "diskussionen"

Samma här. Inte riktigt kompis med kontrollerna än (mild understatement...) men rätt nice än så länge. Får se hur länge det dröjer innan jag ger upp, men tänker att om timkostnaden börjar närma sig 30-40 spänn har det ändå varit värt det som underhållning.

Medlem
Skrivet av MegaBlaff:

Samma här. Inte riktigt kompis med kontrollerna än (mild understatement...) men rätt nice än så länge. Får se hur länge det dröjer innan jag ger upp, men tänker att om timkostnaden börjar närma sig 30-40 spänn har det ändå varit värt det som underhållning.

Beroende på ens personliga skills så skulle jag påstå att det krävs med än tiotalet timmar
Jag räknar själv med att speltid blir mellan 100-200 timmar någonstans


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar