Horizon Forbidden West

Robot
Horizon Forbidden West

Blodet och oljan flyter när undergången väntar i mästerliga Horizon Forbidden West.

#horizon-forbidden-west, #playstation-4, #playstation-5


Dex
Medlem

Oj ännu bättre än det första?? Hypen från min sida är i princip löjlig just nu... Ville verkligen inte hypa mig själv så här, men går inte att undvika

Väldigt trevligt skriven recension som vanligt, Fredrik!

Medlem

Är det värt att spela detta om man inte spela det första spelet? Eller missar man för mycket?

Medlem

Underbart! Jag kan knappt hålla kroppsvätskorna i styr!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Trevligt:) gillade inte första så jätte mycket.. Så blir att vänta lite med köpet. Men kul för de som längtat! Elden ring är i mitt fokus just nu och Lost ark

Medlem

Fy för fan, enda gången i mitt liv det svider att inte ha en PS5a.
Horizon: Zero Dawn till PC var bland det bästa jag lirat.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Fy för fan, enda gången i mitt liv det svider att inte ha en PS5a.
Horizon: Zero Dawn till PC var bland det bästa jag lirat.

Håller med. Väntar på PC-versionen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Alltid kul med femmor! Lite önskar jag allt att det stod ett PS5 i vardagsrummet och väntade på mig nu. Tack för en bra text!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Känns sjukt att säga att jag väntar med detta spel, men jag hinner inte ! Tack lost ark och snart elden ring.... riktigt lyxproblem iaf

Skribent
Skrivet av Cebitzero:

Är det värt att spela detta om man inte spela det första spelet? Eller missar man för mycket?

Första spelet är fortfarande ett riktigt roligt och snyggt spel, så du har all anledning att lira igenom det. Men vill du bara köra uppföljaren är det givetvis lugnt att bara kolla igenom en sammanfattningen av handlingen på Youtube (och lira det i efterhand om du får mersmak).

Medlem

BOOM, är det fredag snart?

Hcz
Medlem

Förladdningen är redo på PS5an så i helgen vet man vad man gör

Medlem

Äntligen ska min PS5 få jobba lite igen!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dex:

Oj ännu bättre än det första?? Hypen från min sida är i princip löjlig just nu... Ville verkligen inte hypa mig själv så här, men går inte att undvika

Väldigt trevligt skriven recension som vanligt, Fredrik!

Visst är det så! Uppskattar den extra kärleken "blodet" fått den här gången. Oljan var redan på plats.

Also: tack och bock för beröm (ingen nämnd, ingen glömd). Värmer alltid! ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Beställde PS4 disc blev billigast 56€, PS5 upgraden kommer på Fredag eller kan man redan ladda ner så fort man fått skivan?


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cebitzero:

Är det värt att spela detta om man inte spela det första spelet? Eller missar man för mycket?

Här skulle jag säga definitivt: NEJ! Tycker du helt klart ska spela originalet först. Tunga saker man helst vill uppleva där och då snarare än i en kort "detta har hänt"-video.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Här skulle jag säga definitivt: NEJ! Tycker du helt klart ska spela originalet först. Tunga saker man helst vill uppleva där och då snarare än i en kort "detta har hänt"-video.

Och så är det ett av de absolut bästa spelen hela PS4 generationen.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Hcz
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Beställde PS4 disc blev billigast 56€, PS5 upgraden kommer på Fredag eller kan man redan ladda ner så fort man fått skivan?

Jag har lagt in preload men då har jag köpt Delux digital via PS-store.
Blev bra pris när man köpte presentkort via Benify.

Medlem

Själv hade jag väldigt svårt att fastna för originalet. Jag tyckte att världen och alla varelser var riktigt häftiga, och jag ville verkligen gilla det, men efter tre försök att komma in i det så fastnade jag aldrig riktigt. Tror det var en kombination av att karaktärerna för det mesta var ganska ointressanta och inte speciellt originella, och att jag tyckte att Aloys rörelse och combat-system kändes otroligt klumpigt.

Tror ni att det är lönt för mig att ge mig på detta ändå?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Quake-konnässsör

Bara och vänta tills spelet kommer ut på PC så man kan spela det då

Testpilot

Väntat betyg men kul avvaktar till PC versionen. Kommer ändå ha fullt upp med ett annat storspel snart...

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Beställde PS4 disc blev billigast 56€, PS5 upgraden kommer på Fredag eller kan man redan ladda ner så fort man fått skivan?

Tips om en vill säkra upp att en får det på fredag!
Elgiganten släpper PS4-versionen för 499:-, priset gäller t.o.m söndag.

Medlem

Köpte ettan till pc förra veckan för 79kr. Spelat 2-3h. Helt okej spel, påminner mycket om de senaste Tomb Raider spelen. Inget mästerverk direkt. Kontrollen är ganska stel, funkar betydligt bättre med mus&tangentbord.

Medlem

Så är det ingen skillnad om man köper ps4-discen eller ps5-discen för ps5-ägare? Eller måste man typ in och bråka med playstation store för att få rätt version?

Är det bara är en femma på etiketten som man betalar ~150 spänn extra för?

Medlem

Inväntar också pc-versionen, har spel så det räcker och blir över.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har flera gånger försökt gilla Horizon.
Det BORDE passa mig. Jag älskar open world spel, botw är en av mina absoluta favoriter.
Men Horizon faller platt på marken varenda gång jag försökt. Känns som ett linjärt pusselspel i en förklädnad av att vara ett open world spel. Tråkigt. Repetativt. Klumpig styrning och jobbig kamera.
Och när jag läser att detta är "more of the same" som ettan vänder det sig i magen.
Nej, jag förstår verkligen inte betygsättningen här.

(Samtidigt som dying light 2 bara fick 3/5 exempelvis, då de är i hyfsat samma genre)

Medlem

Jag fick aldrig striderna att vara roliga i Zero Dawn, tyckte det alltid var ett segt och extremt långsamt nötande som aldrig var roligt. Hade jag missat någon teknik eller någon detalj som låser upp nöjet i striderna? Rätt stor del av spelet ändå så jag tröttnade (plus att man dog av i princip minsta lilla träff).

It's not a lake, it's an ocean

Det första spelet fäste aldrig på mig så jag kommer avvakta lite med detta. Men kul för alla som längtat!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Patrik1975:

Jag har flera gånger försökt gilla Horizon.
Det BORDE passa mig. Jag älskar open world spel, botw är en av mina absoluta favoriter.
Men Horizon faller platt på marken varenda gång jag försökt. Känns som ett linjärt pusselspel i en förklädnad av att vara ett open world spel. Tråkigt. Repetativt. Klumpig styrning och jobbig kamera.
Och när jag läser att detta är "more of the same" som ettan vänder det sig i magen.
Nej, jag förstår verkligen inte betygsättningen här.

(Samtidigt som dying light 2 bara fick 3/5 exempelvis, då de är i hyfsat samma genre)

Ja, jo. Det är väl någonstans här jag befinner mig också i relation till Horizon: Zero Dawn. Jag tror inte uppföljaren kommer passa mig bättre, tyvärr. Men det finns väl någon mening i att man inte måste köpa alla nya spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Någon som köpt standard ps4 versionen och fått tillgång till ps5 uppgraderingen? Har inte vågat trycka på köp pga kryphålsrädsla

Skriv svar