Lost Ark släpps i kväll - förladda nu

Robot
Lost Ark släpps i kväll - förladda nu
Gen
Medlem

Bara man inte har för höga förväntningar så skulle jag säga att det är ett helt okej ARPG med MMO inslag. Vad jag förstått kan man köra igenom allt solo till lvl 50 iaf om man föredrar det. Det märks att spelet har några år på nacken och röstskådespeleriet låter stundtals riktigt fånigt men det kanske är meningen. Finns många system och annat för att hålla en sysselsatt. Sägs att vägen upp till 50 tar 15-19 timmar om man bara kör story. Bra variation på klasserna och massvis med skills att välja på, speciellt när man börjat levla upp en del. Extremt lättdrivet spel för den med lite vekare hårdvara.

Medlem

10/10 för mig.

Medlem

Bara kommit till lvl 26 ännu, men det är kul att kötta som Paladin. Storyn är lite för lökig för min smak, så den skippar jag resten av än så länge.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

De har stängt av möjligheten att ens skapa sin första karaktär på de mest populära servrarna. Var ca 6 timmar kö på vissa servrar igår.
När man väl är inne och spelar fungerar det utomordentligt bra dock. Inte sett många som fått problem alls.
Lycka till alla f2p det kommer bli en helvetes helg hehe

Medlem

Hur jobbiga är F2P elementen (mikrotransaktioner, P2W, grind-balans m.m.)?

Hur är utmaningarna? Om det bara är en grind så är det nog inte för mig men om det är bossar och svåra utmaningar på vägen så kan det ju vara kul.

Antar att det inte finns hardcore i och med att det är ett mmo. Eller?

Gen
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hur jobbiga är F2P elementen (mikrotransaktioner, P2W, grind-balans m.m.)?

Hur är utmaningarna? Om det bara är en grind så är det nog inte för mig men om det är bossar och svåra utmaningar på vägen så kan det ju vara kul.

Antar att det inte finns hardcore i och med att det är ett mmo. Eller?

Kan bara svara på vägen upp till 50 som inte har något krav på att köpa något. Vad har jag läst så lär däremot endgame bli lättare (ta mindre tid) om man köper Crystalline Aura som är som en månadskostnad i andra MMO.

Medlem

är intresserad men lär bli sånt tryck den närmaste tiden att bättre man avvaktar då..

Medlem
Skrivet av Gen:

...Vad har jag läst så lär däremot endgame bli lättare (ta mindre tid) om man köper Crystalline Aura som är som en månadskostnad i andra MMO.

Haha, det är "livskvalité" det...betala för att slippa spela

Nåja, det var iaf vackert, även om gameplay inte riktigt klickade i betan. Skillen blev för mycket för snabbt och lootet var fullkomligt generiskt. Lite sugen på att köra ikväll ändå, men jag har å andra sidan fullt upp med Conan Exiles nu och ett tag framöver.
Gillar inte att börja med något nytt när man redan är uppe i något...kan leda till ett ofrivilligt byte som något år senare får en att undra: "Varför slutade jag spela det där spelet?"

Medlem

Jag påbörjade min inloggning "i tid" trodde jag via Steam Link redan på jobbet, kl 15:00 var det redan 13-15k i kö till zinnervale. 21:15 kom jag in på servern 👌
Lost in the kö

Medlem

Mycket "jag tror" och "det jag läst" när det kommer till Lost Ark och "Pay2Win". Den är avsevärt nedtonad i versionen som vi i väst får ikväll och är snarare Pay-for-Convenience än något annat.

  • Triport cost is now free (the ability to teleport between locations).

  • The ocean liner costs are halved.

  • You get an extra rapport action. These are tertiary side quests where you try and increase your relationships with various NPCs around the world.

  • Life energy recovers 10% faster. This is your resource when performing life skills, such as fishing or hunting.

  • Two more Bifrost slots.

  • Your Song of Return cooldown is halved. Think of this as your hearthstone from World of Warcraft, which teleports you directly to a saved location, usually a city.

  • Stronghold research, crafting, and dispatch times reduced by 10%.

  • Pet functions unlock, such as holding items in their inventory, running off to sell items, etc.

  • All of these are more of a convenience in my view than something that you absolutely cannot live without, or something that gives a distinct advantage over someone who doesn’t have this aura.

Utöver det så kommer en spelare som lagt en tusenlapp på spelet inte få tag i bättre gear eller slå hårdare än en person som inte lagt en krona på spelet.

Medlem
Skrivet av bYGGARN:

10/10 för mig.

Nä, du behöver inte vänta så länge, det släpps redan idag den 11/2.

😶

Gen
Medlem
Skrivet av Ender:

Haha, det är "livskvalité" det...betala för att slippa spela

Nåja, det var iaf vackert, även om gameplay inte riktigt klickade i betan. Skillen blev för mycket för snabbt och lootet var fullkomligt generiskt. Lite sugen på att köra ikväll ändå, men jag har å andra sidan fullt upp med Conan Exiles nu och ett tag framöver.
Gillar inte att börja med något nytt när man redan är uppe i något...kan leda till ett ofrivilligt byte som något år senare får en att undra: "Varför slutade jag spela det där spelet?"

Haha inte riktigt så men det finns flera timesavers om man vill ha det

Jag gillar heller inte att börja något nytt men ibland är det riktigt svårt att låta bli. Kör nog fyra spel parallellt just nu - inte så bra. Fastnade verkligen för Lost Ark pga. att det är ett så pass "chill" spel. Även om alla system är lite överväldigande så tyckte jag att gameplay och levlandet inte är speciellt ansträngande.

Medlem

På min steam har det ändrats från att ha stått "Coming Feb 11, 2022" till att nu stå "Coming Feb 12, 2022" betyder det att det alltså inte släpps idag kl 18:00? eller har det med olika tidszoner att göra?

Medlem

kommer lira, men tror jag lägger av ganska snart då fighterna raids verka rriktigt tråkiga och stilen attackernaa aestiken tilltalar ej mig, för mycket sydkoreanskt/asiatiskt over the top för mig.

Blir bara för cheesy men vem vet får ju ge det en chans iaf!

Medlem

Nu stänger dom ner servrarna i 4 timmar, lite fix och trix.

Greetings, adventurers!

The Lost Ark servers will be coming down Today 2:00 PM for a hotfix. Downtime is estimated to last up to 4 hours.

  • Issues being addressed in this hotfix include the following:

  • Fixed area chat, which now will allow all players to talk to other players in a given area.

  • Fusion Material rewards from the Welcome Challenge have been increased to better support player progression.

  • Mari’s Secret Store will now display the regional server time instead of UTC.

  • Fixed quest dialog UI to avoid text overlap on certain 4K resolutions.

  • Player names will no longer be shown as “Unknown Player” in Voice Chat UI.

  • The words “Royal Crystals” and “Crystalline Aura” are now displaying in non-English languages in the Steam overlay when finalizing a transaction.

  • Fixed the title “Nightmare” which was displaying as blank.

  • World bosses now drop the proper gear for the Martial Artist classes.

  • Added an option for Voice Over on the Character Selection screen.

  • Sorceress audio now plays when playing in a non-English language.

  • All classes now have audio when using voices 2, 3, or 4 in a non-English language.

  • VO is now present in the “Stronghold Ceremony” quest cinematic.

  • VO has been added for Kazeros in the “With Gratitude” quest cinematic.

Thank you for your patience, and we’ll see you back in Arkesia soon!

https://forums.playlostark.com/t/downtime-lost-ark-hotfix-211...


signatur

Niet.

Medlem

Det bästa MMOt någonsin för mig. Har spelat MMOs i 20 år, har ofantliga timmar i många av dom. Lost Ark tar hem priset dock, spelat på KR och RU så det är inte att jag är "hög på ett nytt spel" haha. Att det är F2P är det mest otroliga med det, det du får för att inte spendera ett öre på spelet är helt galet.

Medlem

Skönt med ett spel som inte bara vill utnyttja dig med MTX som många andra spel oavsett fullpris eller inte.

Medlem

Jag har spelat på koreanska och ryska servrar tidigare, och båda mina favoritgenrer ARPG och MMO har jag spelat sedan 90-talet. Lost Ark är dock inget bra alls tycker jag. Alldeles för många saker jag ogillar med spelet.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag har spelat på koreanska och ryska servrar tidigare, och båda mina favoritgenrer ARPG och MMO har jag spelat sedan 90-talet. Lost Ark är dock inget bra alls tycker jag. Alldeles för många saker jag ogillar med spelet.

vad ogillar du då ? det är ju ändå ett gratisspel så man får ha det i åtanke.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad ogillar du då ? det är ju ändå ett gratisspel så man får ha det i åtanke.

Frågan är snarare varför han spelade på både koreanska och ryska releasen. Den ryska släpptes långt senare, och om man inte gillar spelet, varför skulle man då spela det igen?

Medlem

Jag förstår inte mig själv riktigt men tyckte verkligen inte om känslan i spelet pga brist på WASD. Jag har inga som helst problem att spela Diablo, League of Legends, Path of Exile och så vidare (spelade t.om League och PoE tidigare idag!) men Lost Ark? Nepp. Det går inte hem hos mig på något vis. Känner mig extremt klumpig bara. Testade spela lite med gamepad och det kändes naturligare men orkar inte spela med en gamepad bara, det fanns andra problem som kändes skumma med det - men just att styra karaktären, movement, kändes bättre.

Önskar att WASD var ett alternativ likt hur det är i Battlerite eller så.

Medlem

Kommer försöka testa iaf, hoppas det går bättre nu när dom haft tid på sig att fixa fler servers


signatur

//monster

Medlem

Släppt och släppt... De har skjutit upp launch med ospecificerad mängd timmar. Riktigt kass kommunikation


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ja det går inte att lira än, och det är 170.000 spelare inne


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Dunder:

Släppt och släppt... De har skjutit upp launch med ospecificerad mängd timmar. Riktigt kass kommunikation

ja med tanke på att dom har kommunicerat denna info till oss så är den väl inte så kass eller? =D Riktigt kass för mig skulle vara om dom bara var helt tyst och låta oss bita på naglarna för att komma in.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Kommer försöka testa iaf, hoppas det går bättre nu när dom haft tid på sig att fixa fler servers

näe du monsterbenke, inte fan gick det bättre inte


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag förstår inte mig själv riktigt men tyckte verkligen inte om känslan i spelet pga brist på WASD. Jag har inga som helst problem att spela Diablo, League of Legends, Path of Exile och så vidare (spelade t.om League och PoE tidigare idag!) men Lost Ark? Nepp. Det går inte hem hos mig på något vis. Känner mig extremt klumpig bara. Testade spela lite med gamepad och det kändes naturligare men orkar inte spela med en gamepad bara, det fanns andra problem som kändes skumma med det - men just att styra karaktären, movement, kändes bättre.

Önskar att WASD var ett alternativ likt hur det är i Battlerite eller så.

Ok! Noterat och allt sånt där.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ja med tanke på att dom har kommunicerat denna info till oss så är den väl inte så kass eller? =D Riktigt kass för mig skulle vara om dom bara var helt tyst och låta oss bita på naglarna för att komma in.

Japp, 12 minuter innan launch. Så om man tänker lite längre så inser man att de faktiskt var helt tysta och lät oss "bita på naglarna".

Det finns inte en chans att de kom på, 12 minuter innan launch, att de behöver X antal timmar extra på sig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Due to deployment issues the Lost Ark launch is unfortunately delayed. We hope to have this resolved in a matter of hours, and we appreciate your patience.... suck...


signatur

1# FZ Troll

123
Skriv svar