Oculus Quest heter nu Meta Quest

Robot
Oculus Quest heter nu Meta Quest
Medlem

Lika bra, tycker de behandlade Palmer orättvist, så bra att inte den associeras med honom längre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lika bra, tycker de behandlade Palmer orättvist, så bra att inte den associeras med honom längre.

Finns nog inte många kvar i världen som vet hur oculus skapades. Hans namn associeras inte längre med oculus varumärket.

Oculus, Meta, PSVR2 eller jag-har-stoppat-min-mobil-i-en-kartong-framför-ögonen. Vad man än vill kalla det, ska bli intressant att följa hur företagen kommer hantera alla olyckor och skador som följer med användningen. Antar att de har en bra ansvarsfriskrivning som alla går med på när de läser dokumentet som ingen läser Och att de har budgeterat för advokater som kan fixa alla problem.

Medlem

Loggorna byttes redan i December och även namnet Meta Quest smögs in redan då.
Det ska fortfarande heta Oculus på "spelsidan" dvs Oculus Studios osv... än så länge iaf.
Edit såg på Twitter att Oculus Gaming bytt till Meta Quest Gaming så vem vet det kanske byter till Meta Studios också

Rolig notis på Meta Quest hemsidan så får man fortfarande beställa Oculus Quest 2

@Espresso_Bengt alltid lika roligt, men man tycker synd om vissa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
eld
Medlem
Skrivet av Ankh:

Lika bra, tycker de behandlade Palmer orättvist, så bra att inte den associeras med honom längre.

Jag tror han har det rätt chill. Han är mijadär och kan sitta och titta på anime hela dagens medans hans nya företag hittar på effektiva sätt att fånga invandrare vid gränsen och bomba människor i fattiga länder.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Oculus, Meta, PSVR2 eller jag-har-stoppat-min-mobil-i-en-kartong-framför-ögonen. Vad man än vill kalla det, ska bli intressant att följa hur företagen kommer hantera alla olyckor och skador som följer med användningen. Antar att de har en bra ansvarsfriskrivning som alla går med på när de läser dokumentet som ingen läser Och att de har budgeterat för advokater som kan fixa alla problem.

https://www.youtube.com/watch?v=4VXMFBoTJFU

Med tanke på hur länge vi har haft VR och hur många olyckor jag sett på Youtube verkar advokaterna gjort ett bra jobb. Är dessutom ganska tydliga varningar, iaf med PSVR

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror han har det rätt chill. Han är mijadär och kan sitta och titta på anime hela dagens medans hans nya företag hittar på effektiva sätt att fånga invandrare vid gränsen och bomba människor i fattiga länder.

Jo, men likväl orättvist behandlad.

Förövrigt gillade jag hans biografi


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

många som inte kan se eller tänka längre än näsan räcker hysteriskt. det är precis som när man är och handlar och folk framför en bara börjar backa plötsligt utan att titta bakåt, bara noll aning om vad dom gör. (failvideon)


signatur

//monster

Medlem

Har aldrig haft sociala medier och kommer aldrig skaffa,zuckerjäveln är sjuk i huvet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Fult namn tycker jag. Då var Oculus betydligt bättre.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av rosski:

Med tanke på hur länge vi har haft VR och hur många olyckor jag sett på Youtube verkar advokaterna gjort ett bra jobb. Är dessutom ganska tydliga varningar, iaf med PSVR

Verkar vara så! Har inte hört några stora skadestånd alls, ganska förvånande med tanke på all skit som folk stäms för. Men vänta tills Zuckerberg har sett till att mobbningen kommer in i VR via sitt metaverse. Han lär väl överleva det också.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Oculus, Meta, PSVR2 eller jag-har-stoppat-min-mobil-i-en-kartong-framför-ögonen. Vad man än vill kalla det, ska bli intressant att följa hur företagen kommer hantera alla olyckor och skador som följer med användningen. Antar att de har en bra ansvarsfriskrivning som alla går med på när de läser dokumentet som ingen läser Och att de har budgeterat för advokater som kan fixa alla problem.

https://www.youtube.com/watch?v=4VXMFBoTJFU

Det där är för att skydda sig mot Amerikanska stämningar typ ”men det stog ingenstans att kniven var vass, ge mig skadestånd!!!” Värsta jag sett var ”varningstext-lappen” på en fallskärm… jeeez.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skrivet av adfactory:

Det där är för att skydda sig mot Amerikanska stämningar typ ”men det stog ingenstans att kniven var vass, ge mig skadestånd!!!” Värsta jag sett var ”varningstext-lappen” på en fallskärm… jeeez.

Precis, det var från en USA stämning som ”this is a hot beverage” kom till på muggar efter att en kvinna bränt sig på kaffe. Hon vann målet eftersom hon blivit skadad och det var inte tillräckligt klart att drycken var varm 😂

Medlem

Oculus är ju ett perfekt namn för VR. Varför byta?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Precis, det var från en USA stämning som ”this is a hot beverage” kom till på muggar efter att en kvinna bränt sig på kaffe. Hon vann målet eftersom hon blivit skadad och det var inte tillräckligt klart att drycken var varm 😂

Det låter lite som att du bagatelliserar och förlöjligar det hela? Hon fick allvarliga tredjegradens brännskador på bland annat sina ben, lår och genitalier och fick genomgå flertalet operationer.

Här kan ni se bilder på brännskadorna om ni vill, varning för obehagliga bilder: https://i.redd.it/ih1qpnnzna271.jpg

Om det är så att du inte har så stor koll på händelsen så kan det vara värt att kolla upp det, här finns en bra video om det hela:
https://www.vox.com/policy-and-politics/2016/12/16/13971482/m...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det låter lite som att du bagatelliserar och förlöjligar det hela? Hon fick allvarliga tredjegradens brännskador på bland annat sina ben, lår och genitalier och fick genomgå flertalet operationer.

Om det är så att du inte har så stor koll på händelsen så kan det vara värt att kolla upp det, här finns en bra video om det hela:
https://www.vox.com/policy-and-politics/2016/12/16/13971482/m...

Säkert var det hemskt och gjorde pissont, men ändå bör man fatta att kaffet som man nyss köpte på donken är hett, så man kanske får ha lite uppmärksamhet på vart man ställer koppen (brännskadorna kommer inte ifrån 70 gradigt kaffe, tveksamt att det skulle ha varit kokande i muggen), det där är bilder på infekterade sår pga dåligt skötta förband skulle jag säga (obs inte läkare)

Oavsett detta tragiska fall, är folk i allmänhet korkade. Vet inte men det sitter säkert varningstexter på knivar i USA för att dom just är vassa...


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av adfactory:

Säkert var det hemskt och gjorde pissont, men ändå bör man fatta att kaffet som man nyss köpte på donken är hett, så man kanske får ha lite uppmärksamhet på vart man ställer koppen (brännskadorna kommer inte ifrån 70 gradigt kaffe, tveksamt att det skulle ha varit kokande i muggen), det där är bilder på infekterade sår pga dåligt skötta förband skulle jag säga (obs inte läkare)

Oavsett detta tragiska fall, är folk i allmänhet korkade. Vet inte men det sitter säkert varningstexter på knivar i USA för att dom just är vassa...

Kaffet var 185-190°F, så ca, 85-88 °C, så alldeles för varmt och inte långt ifrån kokande. Den rekommenderade temperaturen var tydligen 140°F-160°F, så cirka 60°C-71°C. Du är inte läkare men kan se det alltså? Oavsett så är det sår i grunden orsakade av tredjegradens brännskador som resulterade i att hon behövde operationer, hudtransplantat och behandlingar som landade i sjukhusräkningar uppskattade till ca.$20,000. Det enda kravet hon själv hade var att McDonalds skulle betala hennes medicinska räkningar. McDonalds erbjöd henne $800.

Eventuellt intressanta punkter från sidan som jag länkade till, som kan vara bra att känna till när man uttalar sig kring detta fallet:

  • Liebeck acknowledged that the spill was her fault. What she took issue with was that the coffee was so ridiculously hot — at up to 190 degrees Fahrenheit, near boiling point — that it caused third-degree burns on her legs and genitals, nearly killing her and requiring extensive surgery to treat.

  • Liebeck didn’t want to go to court. She just wanted McDonald’s to pay her medical expenses, estimated at $20,000. McDonald’s only offered $800, leading her to file a lawsuit in 1994.

  • McDonald’s apparently knew that this was unsafe. In the decade before Liebeck’s spill, McDonald’s had received 700 reports of people burning themselves. McDonald’s admitted that its coffee was a hazard at such high temperatures. But it continued the practice, enforced by official McDonald’s policy, of heating up its coffee to near-boiling point. (McDonald’s claimed customers wanted the coffee this hot.)

  • After hearing the evidence, the jury concluded that McDonald’s handling of its coffee was so irresponsible that Liebeck should get much more than $20,000, suggesting she get nearly $2.9 million to send the company a message. Liebeck settled for less than $600,000. And McDonald’s began changing how it heats up its coffee.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

eld
Medlem
Skrivet av Balunan:
  • McDonald’s apparently knew that this was unsafe. In the decade before Liebeck’s spill, McDonald’s had received 700 reports of people burning themselves. McDonald’s admitted that its coffee was a hazard at such high temperatures. But it continued the practice, enforced by official McDonald’s policy, of heating up its coffee to near-boiling point. (McDonald’s claimed customers wanted the coffee this hot.)

Och det hela gick ju ut på att kaffet serverades så hett så att folk var tvungna att vänta längre för att dricka, så det minskade mängden gratis refills de var tvungna att ge bort.

Skulle inte bli förvånad om mcdonalds ligger bakom myten om att kvinnan hittade på allt.

Medlem

New Name. Same Mission.
[2 fina bilder gjorda i MS Pain som tydliggör detta]

Medlem
Skrivet av eld:

Och det hela gick ju ut på att kaffet serverades så hett så att folk var tvungna att vänta längre för att dricka, så det minskade mängden gratis refills de var tvungna att ge bort.

Skulle inte bli förvånad om mcdonalds ligger bakom myten om att kvinnan hittade på allt.

Vilket är tragiskt då det är så lätt att hitta den riktiga storyn. Fast även med facit i hand är det ju tyvärr fortfarande folk som är villiga att stå på McDonald’s sida bara för att det kastar bränsle på deras argument att folk är idioter och ödlor fejkade månlandning så att Hilary kunde etablera en pedofilring runt Jupiter, eller vad veckans agenda nu är. 13:30 och har ännu inte haft mitt morgonkaffe 🤪

Medlem
Skrivet av eld:

Skulle inte bli förvånad om mcdonalds ligger bakom myten om att kvinnan hittade på allt.

Skrivet av Kyraal:

Vilket är tragiskt då det är så lätt att hitta den riktiga storyn. Fast även med facit i hand är det ju tyvärr fortfarande folk som är villiga att stå på McDonald’s sida bara för att det kastar bränsle på deras argument att folk är idioter och ödlor fejkade månlandning så att Hilary kunde etablera en pedofilring runt Jupiter, eller vad veckans agenda nu är. 13:30 och har ännu inte haft mitt morgonkaffe 🤪

I den länkade Vox-artikeln så nämns just desinformation-kampanjerna som McDonalds jurister drev, och hur media tog betet och svalde det med hull och hår. Universitetsprofessorn Michael McCann tar även upp fejk-protestdemonstrationer mot den stämningen och liknande som ordnades. Direktlänk till den inbäddade videon: https://youtu.be/Q9DXSCpcz9E?t=173


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar