Days Gone-skaparna ville skapa ett Resistance-spel med öppen spelvärld
Tur att de inte gjorde det för om jag inte minns helt fel så var Resistance spelen first person shooter och då hade jag inte kunnat lira de med en handkontroll. Nu blev lyckligtvis Days Gone ett 3rd person spel vilket är ett perspektiv jag inte har problem att lira med dosa.
Hade iaf jäkligt skoj med Days Gone som efter alla mediokra recensioner var en riktig överraskning. Hoppas de får chansen att göra en 2a. De har talang!
Shit, 10 miljoner sålda ex av Days Gone tycker jag låter bra. Fast det kanske var väldigt många av de som såldes i rea backen och inte vid launch window.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Om man lyssnar på intervjun som David Jaffe gjorde med berörda herrar i veckan, så var det bend studios management som ratade både iden med days gone 2 och denna ide med open world resistance. Sony fick aldrig någon pitch att ta ställning till. Men det är väl roligare att skylla på "giriga" Sony.
Tycker att man aldrig riktigt hittade en egen identitet med Resistance-serien, var som någon märklig blandning av att försöka konkurrera med Halo och Gears of War samtidigt. Tror inte att open-world hade gjort serien några tjänster (se bara hur trist det blev i Halo) men kanske hade varit intressant att se. Tråkigt dock att Sony helt gav upp på serien.
Tycker att man aldrig riktigt hittade en egen identitet med Resistance-serien, var som någon märklig blandning av att försöka konkurrera med Halo och Gears of War samtidigt. Tror inte att open-world hade gjort serien några tjänster (se bara hur trist det blev i Halo) men kanske hade varit intressant att se. Tråkigt dock att Sony helt gav upp på serien.
Har aldrig spelar Resistance. Men om de skulle snegla om Metro: Exodus sätt att hantera open world skulle jag var helt på.
Imo är Resistance-serien väldigt underskattad. Märktes verkligen att det var utvecklarna bakom Ratchet & Clank för vapnen var ju några av de mest innovativa och underhållande i ett FPS någonsin, bra muliplayer också. Storyn var kanske lite si och så men inte sämre än i andra FPS och med tanke på den resa som Insomniac gjort sedan PS3-eran så tror jag nog de skulle kunna göra något betydligt bättre där nu.
Så jag hade gärna sett en uppfäljare, men vet ju inte om det måste vara open world, ser hellre en tight kampanj och intressant multiplayer vilket det lätt blir med vapen som inte följer normen.
Om man lyssnar på intervjun som David Jaffe gjorde med berörda herrar i veckan, så var det bend studios management som ratade både iden med days gone 2 och denna ide med open world resistance. Sony fick aldrig någon pitch att ta ställning till. Men det är väl roligare att skylla på "giriga" Sony.
Så som jag tolkar det så gällde det specifikt Days Gone 2-pitchen, och Ross förtydligar efteråt att den pitchen gick "en nivå högre än studion", vilket borde betyda någon instans hos Sony.
Därtill är det Sony som äger Bend Studios, så huruvida man kan dra en tydlig gräns mellan Bend Studios ledning (som Sony givetvis gett mandat att fatta beslut i såna här frågor) och Sony är inte heller helt självklart.
Tycker att man aldrig riktigt hittade en egen identitet med Resistance-serien, var som någon märklig blandning av att försöka konkurrera med Halo och Gears of War samtidigt. Tror inte att open-world hade gjort serien några tjänster (se bara hur trist det blev i Halo) men kanske hade varit intressant att se. Tråkigt dock att Sony helt gav upp på serien.
Resistance förtjänar en uppföljare då det hade något, men inte riktigt hittat dit. Det bästa med spelen var att det fanns co-op genom hela kampanjen. Men jag tror inte open-world-grejen är vad som passar spelet. Det kanske borde ge IP:t till Machinegames? De lyckades ju återuppliva Wolf.
"Writer and Fighter"
Ja ge d till Microsoft XD Låter som ngt d kommer överväga HeHe
haha just ja, tänkte inte på det! XD
"Writer and Fighter"
Resistance var ganska mediokra spel, ett under att dom gjorde tre spel.
Ja, speciellt de två första spelen. Det tredje hade viss intressant mekanik och banor, men dom visste inte riktigt vad dom skulle göra av sin spelvärld. Sedan var det på tok för svårt på sina ställen, irriterande svårt och då tycker jag att man har misslyckats med sitt spel.