Halo Infinite
Testat spelet lite nu och jag är ändå rätt nöjd. Hade inga större förväntningar men jag tyckte de två första uppdragen innan den öppna världen blev en grej var... Riktigt bra! Blev en paus nu då jag är en sjukling men ska definitivt spela mer senare.
Dock ser jag avsaknaden av coop som en jäkla stor förlust. Det kommer senare, men jag hade gärna haft det nu på en gång.
Visade sig bli jobbigt om man vill fixa 100% o plocka alla collectibles då man inte kommer tillbaka till början o vissa saker försvinner efter avklarade uppdrag som man inte kan köra om annat än börja om spelet helt från början. Hört att de tydligen ska patcha det så man kan köra om uppdrag som i tidigare spel så man får väl hålla ut.
Har bara lirat typ 30-40 minuter än så länge. Känns gammalt, tråkigt och fult.
Introt hintar om en alright story men förstörs av snygga animeringar som är låsta till 30 fps. Jag har inte spelat Halo så mycket så började på Heroic, vilket är löjligt enkelt än så länge. Förhoppningsvis är det bara inledningen som är så, men har svårt att motivera mig att spela vidare.
Laddningstiderna är ett skämt, och varför måste jag som "fire leader" vänta innan spelet börjar ladda, när det inte ens finns coop?
Grapplehooken är dessutom den sämsta jag provat i färskt minne, trots att utvecklarna framhäver det som något nytt. Många spel haft mycket bättre utföranden, som tex Apex.
Har bara lirat typ 30-40 minuter än så länge. Känns gammalt, tråkigt och fult.
Introt hintar om en alright story men förstörs av snygga animeringar som är låsta till 30 fps. Jag har inte spelat Halo så mycket så började på Heroic, vilket är löjligt enkelt än så länge. Förhoppningsvis är det bara inledningen som är så, men har svårt att motivera mig att spela vidare.
Laddningstiderna är ett skämt, och varför måste jag som "fire leader" vänta innan spelet börjar ladda, när det inte ens finns coop?
Grapplehooken är dessutom den sämsta jag provat i färskt minne, trots att utvecklarna framhäver det som något nytt. Många spel haft mycket bättre utföranden, som tex Apex.
Jag kör på normal, har väl dött 5gånger än sålänge. 2gånger av fiender och 3 gånger av att jag lekte med grapplehooken
Laddningstider, vilka laddningstider? vad spelar du på PC eller xbox?
Har bara lirat typ 30-40 minuter än så länge. Känns gammalt, tråkigt och fult.
Instämmer att heroic var lite för lätt. Dog inte en enda gång första uppdraget.
Samma sak på MCC, av någon anledning är det alltid på tyska när jag installerat skiten....
I mitt fall så hade jag tydligen ryska språket installerat i windows, tog bort det och la till engelska så gick det bättre.
Kan ni spela Halo Infinite på PC nu?
När jag trycker "SPELA", kommer jag bara till "Micosoft Speltjänster". Fantastiskt GUI de har.
Kan ni spela Halo Infinite på PC nu?
När jag trycker "SPELA", kommer jag bara till "Micosoft Speltjänster". Fantastiskt GUI de har.
starta det från appen ELLER ominstallera det och välj att installera alla delar på en gång och lägg till genväg på skrivbordet, då funkar det att starta korrekt.. vart någe mankemang om man förladdade eller valde att hämta det i delar.
On another note, jag förstår verkligen inte storheten. för mig var det bara Farcry: Halo edition, med vapen man kan bära ungefär fyra ammo till känns det som.
-körde en bit tills man kommer ut i den öppna världen och kan puttra omkring som man vill, men det var inget för mig. nice med gamepass så man kan testa iaf.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Har spelat några timmar nu (SP kampanj på XBOX series X med Gamepass). Man känner igen sig i att det är ett Halospel man spelar. Tjattrande Grunts, kända vapen, grafikstilen m.m. Så gillar man kampanjerna i övriga Halospel känner man sig inte bortkommen. Men det är en hel del som gör att det känns fräscht också. Det går att få till rejäla explosioner med kedjereaktioner och saker förstörs också mer än jag sett i tidigare spel. Det är riktigt kul att få till en rejäl explosion från långt håll och döda flera fiender i ett svep. Dock har jag dödat mig själv när jag stått för nära, haha.
Grafiken känns kanske lite klen för några men det är som sagt ett Halospel, det gör att man förväntar sig lite avskalad miljö. Man kan nu även se små detaljer på alla fiender och miljön när man zoomar in. Just zoomandet och drawpointen har blivit ett litet extranöje för mig. Att kunna döda fiender från så långt avstånd har jag inte sett i så många spel förut.
Story finns det ju och det finns ju en hel del småfakta att samla in. Det är ju inte någon avancerad SF opera vi får presenterat, men det är ju ett fpsspel så jag förväntar mig inte så mycket. Vill man ha story får man väl titta på och läsa allt kringmaterial som uppstått runt Halo.
Jag trivs förvånansvärt bra i en mer öppen miljö. Jag är sådan att jag gärna tar längre tid på mig när jag spelar, letar lite mer än hastar vidare i storyn. Det är en hel del nyare vapen och det finns massor av olika sätt att planera eller bara skjuta och döda fiender på. Ibland känner jag att jag verkligen vill behålla ett favoritvapen längre än det känns som spelet vill. Men man kommer på olika sätt att ta livet av antagonisterna på efterhand så det är väl inget större problem.
Att spelet är som gjort för co op när man skall köra fordon känns ju nästan tragiskt att man måste vänta på.
Änterhaken är väl bra när man känner att man behöver fly eller dra någon till sig och ge en käftsmäll. Dock känns den inte så väl genomtänkt alla gånger. Finns ju bättre exempel på bra funktion på en sådan i andra spel. Men den inför ju iaf lite större variation.
De mer rollspelsuppgraderingsmöjligheterna har jag knappt satt mig in i.
Så detta var mina intryck efter några timmar hittills i detta nya Halospels kampanj. Ett klart roligt ganska lättsamt spel dock ingen fullpoängare.
Har bara lirat typ 30-40 minuter än så länge. Känns gammalt, tråkigt och fult.
Introt hintar om en alright story men förstörs av snygga animeringar som är låsta till 30 fps. Jag har inte spelat Halo så mycket så började på Heroic, vilket är löjligt enkelt än så länge. Förhoppningsvis är det bara inledningen som är så, men har svårt att motivera mig att spela vidare.
Laddningstiderna är ett skämt, och varför måste jag som "fire leader" vänta innan spelet börjar ladda, när det inte ens finns coop?
Grapplehooken är dessutom den sämsta jag provat i färskt minne, trots att utvecklarna framhäver det som något nytt. Många spel haft mycket bättre utföranden, som tex Apex.
Laddningstiderna är typ... tre sekunder?
Spelade en stund och älskade inledningen, men så fort man kommer till open world delen så känner jag bara att jag orkar inte resa runt och ta över baser och annat. Känns verkligen som "far cry sjukan" som skribenten sa. Riktigt tråkigt då jag verkligen fastnade för de inledande uppdragen.
Spelade en stund och älskade inledningen, men så fort man kommer till open world delen så känner jag bara att jag orkar inte resa runt och ta över baser och annat. Känns verkligen som "far cry sjukan" som skribenten sa. Riktigt tråkigt då jag verkligen fastnade för de inledande uppdragen.
Hoppa över sidouppdragen då!. Kör bara storyn. Du kommer ha 15+ timmar glädje bara med den.
Spelade en stund och älskade inledningen, men så fort man kommer till open world delen så känner jag bara att jag orkar inte resa runt och ta över baser och annat. Känns verkligen som "far cry sjukan" som skribenten sa. Riktigt tråkigt då jag verkligen fastnade för de inledande uppdragen.
Är lite för tvångsmässigt lagd för att kunna skippa dem alla, men jag är väl inte direkt såld på dem jag heller. Blir rätt enformigt efter ett tag. Roligt dock att soldaterna ansluter till en och inte bara tackar för kaffet och sticker varje gång.
Hoppa över sidouppdragen då!. Kör bara storyn. Du kommer ha 15+ timmar glädje bara med den.
Ja det var en god idé. Var faktiskt riktigt trevliga uppdrag hittills
Har nu spelat singleplayer rätt många timmar och konstaterar väl att det inte alls känns som Halo iom de val man gjort kring "open world" ingen co-op (vet det kommer sen men att släppa halo utan detta är INTE ett färdigt Halo!).
Gameplay är riktigt kul och man känner igen sig samt att det finns lite nytt att utforska (hookshot<3)
Men storyn försvinner bort helt i vimlet av alla småsaker på kartan, känner mer som jag bara springer och tar över baser för att få poäng att levla upp min utrustning för.
Summerat:
Det här är kul, men det känns inte alls som Halo... mer som Destiny.
3 av 5.
Jag ger nog spelet 8/10. Om co-op fungerar bra senare blir det garanterat 9/10.
Det var inte så mycket open world som jag tänkte mig. Rätt lagom. Jag tycker Halo känslan absolut fanns där. Tyckte den fungerade bra, det var faktiskt för mycket "closed world" i slutet. Ville ut på den stora kartan igen.
Ett par timmar in i kampanjen tycker jag att vapenhanteringen känns BoTW, och inte på ett bra sätt. Att hitta ett nytt bra eller intressant vapen känns helt meningslöst eftersom man vet att man har några få skott och sen måste man kasta bort det igen. Eftersom man bara har två vapenslottar så har man inte "råd" att ha kvar ett tomt vapen i en förhoppning att få tag i ny ammo senare.
Jag förstår varför de gjorde så i BoTW, och jag förstår varför de gör det här, men jag tycker att det gör spelet en aning tråkigare.
Sen tycker jag att balanseringen med fordonen är lite knepig. Ganska tidigt hittar man en Scorpion, och så länge man lyckas undvika att den sprängs så är det ganska trivialt att rensa ut t.ex. FOB's.
Men som andra sagt, det är ett kul spel och jag ser fram emot när jag får tid att sätta mig och spela en stund.
Ett par timmar in i kampanjen tycker jag att vapenhanteringen känns BoTW, och inte på ett bra sätt. Att hitta ett nytt bra eller intressant vapen känns helt meningslöst eftersom man vet att man har några få skott och sen måste man kasta bort det igen. Eftersom man bara har två vapenslottar så har man inte "råd" att ha kvar ett tomt vapen i en förhoppning att få tag i ny ammo senare.
Jag förstår varför de gjorde så i BoTW, och jag förstår varför de gör det här, men jag tycker att det gör spelet en aning tråkigare.
Sen tycker jag att balanseringen med fordonen är lite knepig. Ganska tidigt hittar man en Scorpion, och så länge man lyckas undvika att den sprängs så är det ganska trivialt att rensa ut t.ex. FOB's.
Men som andra sagt, det är ett kul spel och jag ser fram emot när jag får tid att sätta mig och spela en stund.
Att ammo till vapen tar slut har varit i fundament i Halo sedan 1an. Tanken är att man ska använda alla vapen man hittar. Som sagt. Alltid varit en grej i Halo och jag gillar det starkt.
Ett par timmar in i kampanjen tycker jag att vapenhanteringen känns BoTW, och inte på ett bra sätt. Att hitta ett nytt bra eller intressant vapen känns helt meningslöst eftersom man vet att man har några få skott och sen måste man kasta bort det igen. Eftersom man bara har två vapenslottar så har man inte "råd" att ha kvar ett tomt vapen i en förhoppning att få tag i ny ammo senare.
Jag förstår varför de gjorde så i BoTW, och jag förstår varför de gör det här, men jag tycker att det gör spelet en aning tråkigare.
Sen tycker jag att balanseringen med fordonen är lite knepig. Ganska tidigt hittar man en Scorpion, och så länge man lyckas undvika att den sprängs så är det ganska trivialt att rensa ut t.ex. FOB's.
Men som andra sagt, det är ett kul spel och jag ser fram emot när jag får tid att sätta mig och spela en stund.
Själv så tycker jag att spelvärlden var ganska så rikligt strösslad med ammunitionslådor. Andra halvan av kampanjen använde jag samma uppgraderade pistol och roterade mitt sekundära vapen när jag hittade raketgevär och liknande.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
uppgraderade pistol
Har jag missat nåt nu? Kan man uppgradera vapen??
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Har jag missat nåt nu? Kan man uppgradera vapen??
Du låser upp varianter med Valor, och får specialvapen från HVT's. Dessa kan du requesta på valfri FOB.
Jump in.