FZ 25 år - Vi kör Battlefield 1942 och minns spelåren som gått - med gamla och nya medarbetare

Robot
FZ 25 år - Vi kör Battlefield 1942 och minns spelåren som gått - med gamla och nya medarbetare

Häng med oss när vi minns höjdpunkter från ett kvarts sekel.

#battlefield-1942, #fz-25-år


Medlem

Vilket fantastiskt roligt spel det var.

Minns ett LAN jag och mina vänner hade, vi var ca 15st och körde en hel del BF1942.
Krävande var det, och rätt buggigt som jag minns det.
Man var tvungen att se till att alla hade rätt version med för att det skulle fungera


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Tycker fortfarande det är bäst i serien, just för att det var så hejdlöst obalanserat. Det var alltid kul, inga komplikationer med klasser, skins, crafting, levels eller annat som finns i liknande(?) "moderna" spel. Spelade ingen roll om man dog en massa, var ändå hejdlöst kul varje match med banor som var väldigt olika varandra temamässigt och strategimässigt.
Men... det har inte åldrats särskilt väl, det får man erkänna...
Saknar det gamla DICE som gjorde olika typer av spel, inte tvingades knö ut ett nytt BF med jämna mellanrum. Rally-spelen var ju grymma för sin tid också och Pinball Fantasies står sig än idag.

Medlem

Herregud vad med matcher man kört i det där spelet. Clanbase, gamla goda tider.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Går inte en vecka utan att jag längtar tillbaka till 2006-2010 tiden när Battlefield 2 var som hetast, och Project Reality samt Forgotten Hope 2.

Spelade med WaW och BfG... Jösses.

Och nu sitter man bara själv och trycker dagligen för att bara fördriva tiden, har inte rört det senaste battlefield på någon vecka nu

Dock var 1942 före min spelålder, då vart jag fortfarande utomhus och lekte pantburk och busringde hos folk

Medlem

Jag reggade mig på FZ för många år sen i samband med att jag laddade hem en patch till BF1942 härifrån

Medlem

BF1942 är nog det BF spel man spenderat mest tid i tillsammans med alla moddar, speciellt Silent Heroes som man även satt och gjorde kartor åt 😁👍

Medlem
Skrivet av blackidus:

BF1942 är nog det BF spel man spenderat mest tid i tillsammans med alla moddar, speciellt Silent Heroes som man även satt och gjorde kartor åt 😁👍

Jisses vad jag älskade Silent Heroes.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Underbart att se! Lirade BF1942 oerhört mycket 2003-2004, inkl alla moddar - framförallt när man kunde göra som Sverige mot Norge (!), ofantligt kul!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar