Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jepp, exakt samma känsla här. På datorn kändes det okej, men verkligen "lite fräschare version av det gamla". På konsol kändes det klart bättre, fick lite wow-känsla. Det enda dryga är inventoryhantering, speciellt i stridens hetta där man på PC lättare kan dricka några potions från inventoryt under stridens gång. Lite mer defensivt tänk på konsol alltså. Jag kommer dock skaffa spelet till både pc och konsol, pc för att spela med några vänner som är såna där som "väljer sida" och sen konsol när jag spelar själv

Då kommer du bli nöjd att höra att spelet är crossplay och crosssave. Det betyder att du kan lira tillsammans med polarna med samma save oavsett plattform. Ganska sjukt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska köpa 3st så att jag kan spela samtidigt hemma på PC, PS5 och Xbox S X.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Då kommer du bli nöjd att höra att spelet är crossplay och crosssave. Det betyder att du kan lira tillsammans med polarna med samma save oavsett plattform. Ganska sjukt.

Nej det är tyvärr inte crossplay, vilket är hela anledningen att jag får köpa det både till pc och konsol. Däremot har det cross progression så jag kan spela med samma char, men vill jag spela med kompisar på pc måste jag också köra på pc och vice versa.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Nej det är tyvärr inte crossplay, vilket är hela anledningen att jag får köpa det både till pc och konsol. Däremot har det cross progression så jag kan spela med samma char, men vill jag spela med kompisar på pc måste jag också köra på pc och vice versa.

Fasiken då missuppfattade jag.... eländigt. Ja då får nog jag också köpa 2 kopior.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Sitter i samma sits (väljer mellan PC och PS5) och har endast lust att köpa ett exemplar. Tycker styrningen och gameplay kändes riktigt bra på PS5an dock var ju inventory rätt stökigt, speciellt när man behövde fixa potions mitt i striden. Finns det något sätt att förenkla potion hanteringen? Tänker så att mana alltid hamnar på en specifik hotkey osv.

Medlem
Skrivet av Solidur:

Sitter i samma sits (väljer mellan PC och PS5) och har endast lust att köpa ett exemplar. Tycker styrningen och gameplay kändes riktigt bra på PS5an dock var ju inventory rätt stökigt, speciellt när man behövde fixa potions mitt i striden. Finns det något sätt att förenkla potion hanteringen? Tänker så att mana alltid hamnar på en specifik hotkey osv.

Om det är att köra med kontrollen du vill åt så funkar det på PC också.
Testade att koppla i PS4 dosan då ändrade gränssnittet så det ser ut som på konsol, sen var det bara att röra på musen så bytte den tillbaka till vanliga.

Så jag questade med kontrollern och sen fippla med inventory med musen var smidigt.

Medlem

Spelar man med dosa på PC får man samma version som konsol, och då kan man binda flera skills till knapparna så man slipper byta de 2 i hotbaren.

Jag har spelat igenom betan med 3 karaktärer och det är ruskitgt bra. Dock är act 2 fruktansvärt buggad, minns inte om det var så i gamla goda D2, men minions fastnar överallt och man blockar varandra i mp när man är i trånga utrymmen. Upplevde inget av det i första akten. Kommer iaf bli ett köp och ser framemot att kötta upp alla gubbar till maxlvl. Men kommer inte köpa det på releasedagen utan väntar tills New World suget lagt sig lite. Kanske till jul?!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Då kommer du bli nöjd att höra att spelet är crossplay och crosssave. Det betyder att du kan lira tillsammans med polarna med samma save oavsett plattform. Ganska sjukt.

Det är inte cross play... bara cross progression.

Medlem

Förutom att AI inte kan följa med överallt… Dörrar och sånt buggar lika mycket som i originalet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hmm vet inte om jag skulle kalla det censur. Tror mer på att de designat om karaktärerna av egen vilja, antagligen för att de tycker det är "omodernt" och kanske till och med "problematiskt" med den gamla stilen med översexualiserade kvinnliga karaktärer o.s.v.

Jag kan inte förstå hur folk kan få karaktärerna i Diablo 2 att bli översexualiserade på något sätt, man skapar en karaktär, som har olika förmågor sen så är de 3 pixlar på skärmen och 97 andra pixlar(%) är allt annat, som man måste fokusera på annars dör man.
Det här däremot det är något man blir våt i brallan av, det är bra utrustning som är sexigt i Diablo, målet att alltid hitta bättre

---> https://diablo2.diablowiki.net/Runewords Den här sidan listar alla runor och den är bra att Bokmärka om man inte kan alla recept utantill

---> https://diablo.fandom.com/wiki/Horadric_Cube Horadric Cube och lite om hur man kan använda den.

Däremot håller jag med Vara Dark om att om man nu ska kalla det en remaster av originalet och man då klickar på G knappen för att se hur det såg ut i originalet och sedan jämför med hur det ser ut på nya och de byter kläder/utseende, då har man frångått att bara förbättra ursprunget eller är det tänkt att karaktärerna har åldrats också
Har man frågat utvecklarna av originalet, deras synpunkt på saken förra året:
"Uelmen, Diablo's original composer, also gave his perspective on the potential remaster; "My only strong opinion is that it needs to have more violence, more gore, and more nakedness. Long as they do that, then they'll be true to the series, in terms of what we were going for, as artists."
https://www.ign.com/articles/original-diablo-2-creators-share...

Jag tycker generellt att det är bra att folk klagar på censur, kanske inte specifikt klädvalet men allmänt, just Diablo är inte tänkt att vara barnvänligt utan det ska vara allt hemskt i en värld.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Spelar man med dosa på PC får man samma version som konsol, och då kan man binda flera skills till knapparna så man slipper byta de 2 i hotbaren.

Jag har spelat igenom betan med 3 karaktärer och det är ruskitgt bra. Dock är act 2 fruktansvärt buggad, minns inte om det var så i gamla goda D2, men minions fastnar överallt och man blockar varandra i mp när man är i trånga utrymmen. Upplevde inget av det i första akten. Kommer iaf bli ett köp och ser framemot att kötta upp alla gubbar till maxlvl. Men kommer inte köpa det på releasedagen utan väntar tills New World suget lagt sig lite. Kanske till jul?!

Det var samma sak i gamla.
I Maggot lair kan man inte stå mer än 1 person i bredd förutom i svängarna. Är därför ett ganska farligt ställe om man är många då man hela tiden blockar varandra.
Minions fastnar också lätt, funkar ofta att gå iväg en bit så teleporteras de till en. Och om man har teleport-skillen så följer alla med en när man teleporterar vilket är väldigt skönt.

Medlem

Kommer bli ett köp hur som helst, med stor förhoppning på att datorn pallar med det...

Har älskat D2 sedan det först kom ut och spelar det igen under perioder. Senast nu med moddar och i SP endast, men ska bli kul att kunna göra det med lite snyggare grafik!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Hur var det med blodet då? Finns eller inte? Har de tagit bort goren helt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur var det med blodet då? Finns eller inte? Har de tagit bort goren helt?

Pga färgsättningen syns det kanske inte lika bra som original men slår man en Fallen så spiller det ut blod och ibland går en Zombie av på mitten som tidigare.

Medlem
Skrivet av Gen:

Pga färgsättningen syns det kanske inte lika bra som original men slår man en Fallen så spiller det ut blod och ibland går en Zombie av på mitten som tidigare.

Tack. Bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Föredrar stilen dom kör i diablo 2 och att man kan välja vad man vill göra med attributes poäng. men saknar rag dolls som finns i trean. gillar när dom ibland slår mot en vägg eller faller ner från "kartan" i spelen. hoppas 4:an blir en bra mix


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Diablo® II: Resurrected™ - Launch Guide
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23725471/diablo-ii-re...

Så, nu har man köpt en 16:9 monitor(31.5") så jag kan avnjuta hela Diablo 2 Resurrected.
5 cm högre än min ultrawide monitor(35") så den känns större på något sätt.
Betalat och för installerat, kunde man sedan igår kväll. Det blev 30.2GB, till att börja med
Passade på att uppgradera till hela D3 också, sparade några kronor på det.

Medlem

En dag kvar! Jag står inför ett dilemma - jag har som jag redan nämnt alltid farvoriserat min Amazon. Jag kommer såklart spela upp en. Men sen insåg jag att jag nog aldrig gett Druid eller Necromancer en chans. Så vad borde jag spela?

Eller ska man spela igenom alla i Act 1, och sen se vilken som är roligast att spela?

Medlem

Själv funderar jag på en assa trapster eller frost sorc

Medlem

Föredrar Grim Dawn. Men kommer köpa denna remaster när den finns på rea för att köra repris på necromancer

Medlem

Är riktigt taggad! Kommer ihåg hur man spelade detta när man började på gymnasiet. Sen för dryga tio år sedan drog vi ihop ett gäng och LANade några dagar, snacka om nostalgi. Hoppas den nostalgin håller i sig även nu!

Fast forward till idag så med en fem månaders liten krabat får det bli Switch-versionen för min del (hoppas den är lika bra som D3-versionen, minst), så kan man enkelt kan köra sleep mode och spela lite här och där.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag är sjukt taggad! Jag kommer börja en Trapsin med kompisarna (nu är trapbuggen är fixad är den även bra för mf) samt en skelemancer för slött sofflir ensam.

En skillnad som saknades i första inlägget är att cow King nu kan dödas utan att man blir utläst från cow level. Trevlig liten ändring enligt mig.

Medlem

Hade gärna köpt det men känner att 40 euro för ett gammal spel i uppdaterad skrud är fräckt av dom. Hade det kostat 20 euro hade jag gladeligen betalat det, det känns rimligt. Tråkigt för det ser riktigt skoj ut!

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

En dag kvar! Jag står inför ett dilemma - jag har som jag redan nämnt alltid farvoriserat min Amazon. Jag kommer såklart spela upp en. Men sen insåg jag att jag nog aldrig gett Druid eller Necromancer en chans. Så vad borde jag spela?

Eller ska man spela igenom alla i Act 1, och sen se vilken som är roligast att spela?

Står själv inför exakt samma dilemma med just de två klasserna då det är de jag spelade minst i originalet.
Blir nog en Necro för egen del!

Medlem

Är så jävla glad att man äntligen får uppleva Diablo 2 på riktigt, spelade aldrig mycket Diablo 2 då jag föredrog spel som CS 1.6, BF2, Dota osv och spelade inte ARPGs alls egentligen förrän Diablo 3 kom och då började min ARPG obsession, så jag är riktigt taggad, sitter imorgon kl 17 med tre andra vänner och ska spela hela natten lång, fredagen är avbokad :D! Ska bli kul att lära sig spelet från scratch, jag vet inte mycket, kollat upp en del men har otroligt mycket att lära mig, och mycket finns det!

Kommer börja med en MF Sorc, då jag är en ARPG spelare som är inställd på efficiency 100% av min tid, och MF Sorc är bara logiskt då, med shared stash så blir det enkelt att geara upp andra builds som jag vill spela lite senare!

Medlem

Tyvärr gjorde betan att jag avbokade
Tyckte det inte åldrats väl och mycket kändes out of date
Men,,,,, vågar man säga det 🤔

Medlem

Blev inte imponerad av betan. Samma gamla buggar och lagg som originalet drogs med när man körde på 56k-modem. Att man fastnar i en annan (AFK) spelare och en NPC i Rogue Encampment och inte kommer därifrån utan bara blir rubberbandad tillbaks känns inte ok 2021, eller att man springer ifrån ett gäng monster man inte vill/kan döda för att sedan bli rubberbandad tillbaka mitt emellan alla monster så att man dör suger hårt, speciellt om man råkar köra på en Hardcore-gubbe.
Tack men nej tack för min del.

Medlem

Färskt kött här visst har man provat det innan. Men aldrig spelat riktigt. Så det blir första gången.

Medlem

Skippar pga företagskultur. Nån gång får man väl lida lite för att försöka följa sin moraliska kompass.

Ero
Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Tyvärr gjorde betan att jag avbokade
Tyckte det inte åldrats väl och mycket kändes out of date
Men,,,,, vågar man säga det 🤔

Klart du vågar! På samma sätt som du vågar kritisera Nordkorea inne i Nordkorea 😁

Jag har inte åldrats väl själv, så jag kommer lira det!


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skriv svar