Uppföljare till Command and Conquer-serien eller fler remaster?

SoL
Medlem

Battlezone däremot hade varit fett med en helt ny remake. 10 år gammal fattade jag inte så mycket av det men tyckte de va as ballt att glida runt på månen

Skribent
Skrivet av Zontos:

Nej det var det tydligen inte för det släpptes redan 2002 ^^ Det som jag minns mest var att det inte verkade så spännande efter ett tag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer:_Renegade

Ja det hade många problem, men minns att det var så sjukt imponerande att kunna smyga in i en NOD-obelisk och se insida på något man bara sett från fågelperspektiv. Tänker mig ett sådant spel med typ Splinter Cells spelmekanik, det hade varit guld!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag skulle mycket gärna vilja ha en remaster på cnc generals, faktiskt mer än ett nytt ra eller cnc.

Ja ge oss ett upphottat Generals med bättre grafik bara! Allt annat är perfekt.. (ok kartan kan dom fixa med)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det hade många problem, men minns att det var så sjukt imponerande att kunna smyga in i en NOD-obelisk och se insida på något man bara sett från fågelperspektiv. Tänker mig ett sådant spel med typ Splinter Cells spelmekanik, det hade varit guld!

Det hade nog fungerat bra.
Gillade skarpt multiplayer läget. Det fanns ju till och med en osynlig klass och fordon, det tror jag inte att man sett i något FPS sen dess, fordon alltså:)
Det var på den tiden man var tvungen att använda Gamespy för multiplayer:)

Rätt buggigt ibland dock, men annars kul.

Medlem

Bästa C&C spelet utöver Red Alert är nog Generals tillsammans med Zero Hour.

Båda spelen var dock fristående titlar i serien och de var banned mig inga remasters/remakes.

Hade älskat ett helt nytt C&C med samma fristående anda. Kanske ännu mer en helt fristånde orginell basbyggar RTS. Med likande spelmekanik men unik setting och nya innovativa och intressanta spelmoment, från en studio med samma passion och kvalitet som klassiska Westwood.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag hade gärna sett en uppföljare. Tror inte chansen är så stor dock. År 2013 gjorde EA ett försök med ett f2p Generals 2 (senare ombrandat till enabrt C&C). Inte ens det funkade. Och rts-genren har inte blivit hetare sedan dess...

RTS verkar stendött. Tyvärr. Det har ploppat upp urtaliga "detta nya RTS av veternerna bakom studion X kommer bli nya SC". Inget av dessa har blivit ngt stort.

Ja riktiga/klassiska RTS är rätt dött på PC(undantaget Total War och några andra få titlar) däremot frodas genren på smartphone (om än i mycket enklare form)

Petroglyph har släppt en del roliga lite mer klassiska RTS de senaste åren. De är okej men inga mästerverk.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja riktiga/klassiska RTS är rätt dött på PC(undantaget Total War och några andra få titlar) däremot frodas genren på smartphone (om än i mycket enklare form)

Petroglyph har släppt en del roliga lite mer klassiska RTS de senaste åren. De är okej men inga mästerverk.

Jag har spelat Grey Goo samt Conan från Petroglyph. Helt OK, precis som du säger. De verkar dock bara ha sålt 5 exemplar av vardera titel. Så det är svårt att tro att EA skulle satsa stora pengar på en ny titel i den andan. Det skulle behöva hända något nytt med genren. Ett klassiskt basbyggar RTS är typ dödfött. Någon som har en idé om vad man skulle kunna göra?

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Dom funkar, har bara kört dom senaste litegrann sedans jag skaffade dom och dom funkar. startade just upp red alert trots att victoria 2 och flera vlc är igång och funkade utan problem, dom få jag inte testat bör också funka kör Windows 10. tänkte att jag skulle testa innan jag sa ja att dom funkar på windows 10.

Nice tack!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det hade många problem, men minns att det var så sjukt imponerande att kunna smyga in i en NOD-obelisk och se insida på något man bara sett från fågelperspektiv. Tänker mig ett sådant spel med typ Splinter Cells spelmekanik, det hade varit guld!

Det var det! Jag såg en in-game sekvens på youtube och jag kände igen mig men jag minns inget från storyn. ^^

Medlem

Även om jag tycker RTS är kul så är jag sjukt dålig på dom. Så jag skulle vilja se en uppföljare till command & conquer renegade.

12
Skriv svar