Vad provocerar dig?

Medlem

1. Folk som inte förstår hur komplexa de flesta kunskapsområde och samhälls/vetenskaplig frågor är. Efter fem års studier vid universitet eller efter lika många år inom något mer praktiskt yrke så är man till stor del fortfarande en nybörjare. Så svårt och komplext är mycket.

Trots detta så svämmar Internet och irl över av människor som på riktigt tror att de är experter inom allt från medicin till ekonomi efter att ha tillbringat en eftermiddag med att titta på några youtube-klipp.

2. Mat och dryck-snobbar. Seriöst, hur sjukt mossig är man om man måste kommentera hur man "egentligen" ska äta eller dricka något?

Fick "skäll" av en snubbe för att jag drack dyr whisky med cola. Vad spelar det för roll om jag tycker att det är riktigt gott?

phi
Medlem

Att allt och alla ska vara så förbannat woke idag. Den moderna tredje vågens "feminism" ligger också högt upp på listan på saker som provocerar mig.

Medlem

Discord-folk som tror att de är så upplysta/fritänkande men bara repeterar samma saker i tid och otid och oironiskt kallar andra för npc:er.
Dammsugarslangar som fastnar i lampor och skit är jävligt irriterande.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av matte76:

Idioter som inte kan köra bil ordentligt utan tar farliga risker och ligger för nära. Hur dessa fått körkort är ett mysterium.

Håller med. Varje gång så ber jag till Gud att rätt snut ser dom så att deras körkort ryker. Hoppas jag får vara där och se det. Det skulle göra mig lycklig

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Tycker ni ska fimpa hela tråden. Den visar bara uppenbarligen hur många rasister, anti vaxers och andra själviska männsikor ni har här. Kommer inte öka gemensaken utan bara slita isär folk.

Om du inte klarar av oliktänkande och blir så pass provocerad att du vill tysta alla som inte tycker som du, då rekommenderar jag att du antingen ser över din egna karaktär eller helt enkelt inte klickar dig in i tråden, förslagsvis både och.

Tråden är viktig, rolig och intressant tycker jag!

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Om du inte klarar av oliktänkande och blir så pass provocerad att du vill tysta alla som inte tycker som du, då rekommenderar jag att du antingen ser över din egna karaktär eller helt enkelt inte klickar dig in i tråden, förslagsvis både och.

Tråden är viktig, rolig och intressant tycker jag!

Du missade min poäng.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Tycker ni ska fimpa hela tråden. Den visar bara uppenbarligen hur många rasister, anti vaxers och andra själviska männsikor ni har här. Kommer inte öka gemensaken utan bara slita isär folk.

På sätt och vis bra att den existerar, då vissa personer skrivit ned så mycket i sina inlägg att tråden numera kan beskrivas som en form av "åsiktsregistrering". Det blir därmed enklare att föra framtida diskussioner med dessa personer när man från början vet att de är partiska mot ett visst typ av tänkande.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Oavsett vad man tycker om covid, vaccin, onödigt, överdödlighet, överdrivet, jag klarar mig, etc etc. Så kan INGEN bortse ifrån att vi inte kan ha en situation där sjukvården är överbelastad och inte kan sköta sin uppgift.

DET är en potentiellt farlig situation för alla. Sjukvården är liksom inte en oändlig resurs vilket alla borde fatta....

Medlem
Skrivet av Mauk:

Vilken typ av diagnos syftar du på här? T.ex leukemi eller dravets syndrom blir det ju lätt en stor del av barnets vardag och livet cirkulerar kring detta.
Tänker du på (som jag misstänker) ADHD så är ju diagnosen till stor del till för att på ett snabbt sätt förklara för andra (t.ex. dig) att personen inte reagerar på och hanterar situationer som du tycker att den ska. Alla kan inte tryckas ner i samma form.

SJälvklart syftar jag på diverse bokstavskombinationer. Det jag menar är att man kan inte skylla på sin diagnos. Trots din diagnos så förväntas du kunna bete dig, det får aldrig bli en bortförklaring vilket många föräldrar använder det som idag. Det kan vara en förklaring, men aldrig en ursäkt.

Medlem

2 km innehållsförteckning på ekologiska matvaror.
Skjortor som spänner över bukistret.
Påslakan som tvingar ner innehållet i fotändan.
Öronhår som mina svagsynta ögon inte uppfattar men retar hörselgången.

Thats it, allt annat är supermysigt.

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Du missade min poäng.

Jasså? Vilken poäng då?

Anti-vaxare och facebookexperter på covid


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Det här passar inte in, men vilken rolig tråd. Ibland behöver man gnälla av sig lite

Stressade människor i trafiken, dom tar idiotiska beslut för att tjäna 5-10 sekunder.

Folk som röstar på partier för att "röra om i grytan" och inte fattar att det partiet inte gynnar dom.

Att det känns som att majoriteten av samhället är individualister och bara ser till sitt eget bästa.

Att inte klara av skämt som har med ras/kön/sexualitet osv. Att man tar det komikern skojar om och tror att det är hens åsikter.

Att alla måste framföra sin åsikt om allt på sociala medier. Varenda tjomme från norr till söder ska säga vad hen tycker om Löfven.

Hur folk väljer arbetet före sina barn. Att man hellre är på jobbet än tar hand om sina "jobbiga" barn. Man rättfärdigar att man inte tar föräldraledighet med att man tjänar mer. Man har ju lån på hus, båt, sommarstuga och en leasad Tesla som man måste ha. Dom sakerna är viktigare än barnen. När man sätter sin socioekonomiska status före allt viktigt.

Avstängd

Värme.

Grannar (lägenhet) som beter sig som om de är bosatta i ödemarken, dessutom skriker kvinnan rent onämnbara saker till sina barn (verkar vara typ 3-5 års åldern). En sån där familj som får en att förlora hoppet om mänskligheten. Det låter som de ska flytta, idag när de gapade ekade det som ifall allt möblemang / gardiner tagits bort. Hoppas!

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Värme.

Grannar (lägenhet) som beter sig som om de är bosatta i ödemarken, dessutom skriker kvinnan rent onämnbara saker till sina barn (verkar vara typ 3-5 års åldern). En sån där familj som får en att förlora hoppet om mänskligheten. Det låter som de ska flytta, idag när de gapade ekade det som ifall allt möblemang / gardiner tagits bort. Hoppas!

Har du lagt fram ett klagomål eller väljer du att lida i det tysta?

Oj så mycket det är som provocerar en.

Folk som inte kan tänka själva utan endast efterapar andras åsikter. Man brukar säga att om det är ett möte i ett rum med 100 personer, hur många åsikter är där då?
Jo endast 2, den dominante och de 98 andra konflikträdda, som tycker den dominante hen har sådan enorm pondus, att de inte vågar annat än att hålla med, samt den ende som vågar ha en annan åsikt och är varken konflikträdd eller bryr sig om vad andra tycker.

Orättvisor

Religion

Media

Politiker

Kriminalitet

Avstängd
Skrivet av Sandpapper:

Har du lagt fram ett klagomål eller väljer du att lida i det tysta?

Lider i det tysta, jag orkar inte bli en sån som lämnar in klagomål. Jag hoppas alltid på bättring, ibland förgäves kanske.

Om man klagat på alla här som man kan klaga på skulle det blivit ett gäng... innan detta var det nån som hade hund som ylade på dagarna, inte heller optimalt. Men dom har nog flyttat eller fått tillsägelse från annat håll nu för det har slutat.

Jag har klagat en gång, då tog jag det med personen i sig (äldre man som tycks hoppa hopprep ovanför mig). Visserligen fick han återfall och började igen ett tag, men nu är det tyst

FM-guru
F.d. Sisyr

1) En tråd skapas kallad "Vad provocerar dig?"
2) Folk skriver ned saker som provocerar dem
3) Folk blir provocerade av de nedskrivna sakerna
4) Folk börjar skriva att tråden i sig provocerar dem

Cirkeln är sluten!

Medlem

När folk i olika grupper på facebook skriver:

Admin får lov att ta bort.


signatur

Snusar till varje pris!

Avstängd
Skrivet av USF-BH:

När folk i olika grupper på facebook skriver:

Admin får lov att ta bort.

Andra klassiker:

"Fixa så jag kan dela!!!" (i sluten grupp)
Gigantisk "TAC K FÖR ISNLÄPP!" med smileys runt (felstavning är inte ett måste, men vanligt förekommande )

Folk som inte signalerar (blinkar) när det ska svänga eller göra filbyten. Känns så oerhört egocentriskt och något som bara händer oftare och oftare.
Tycker inte det borde gå att svänga om man inte innan signalerar att man ska göra det. "Då får du köra rakt tills det blir soppatorsk din idiot" fantiserar jag om i vissa sådana lägen.

Undrar om det är något sådant som smittar andra förare i trafiken eller om det är stofilen i mig som inte hängt med i uppdaterade trafikregler?

För det är alltid kul att slösa tid och väcka sin egna osäkerhet i trafiken på grund av att andra inte fattar att det ens finns en blinker-funktion.

PS: TAC K FÖR ISNLÄPP XD ADMIN FÅ RTA BROT (ifall det provocerar)


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

annie lööf.

Medlem

"Hej. Detta är ett meddelande från din hyresvärd. Vi håller på och gör underhållsarbete X i ditt område. Hantverkarna kommer på onsdag mellan klockan 8-15."

Tack så mycket. Så om jag inte vill att de ska klampa in med huvudnyckel, så måste jag ta ledigt HELA JÄVLA DAGEN.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Förutom dom stora frågorna som kriminalitet osv.

Idag ska jag från Göteborg till Falkenberg. Någon mil utanför Gbg börjar köerna. Sen är det köer i ca. 5 mil. Det går från stilla till max 20 km/h.

Det måste vara en rejäl olycka tänker jag och hoppas det inte folk som är rejält skadade.

Men till slut, kommer jag fram till orsaken. 4-5 traktorer som klipper vägrenen. Allvarligt mitt i semestertrafiken kl. 13 kommer vägverket på detta?

Varför i helvete gör man inte detta på nätterna?

Medlem
Skrivet av Akronym:

"Hej. Detta är ett meddelande från din hyresvärd. Vi håller på och gör underhållsarbete X i ditt område. Hantverkarna kommer på onssdag mellan klockan 8-15."

Tack så mycket. Så om jag inte vill att de ska klampa in med huvudnyckel, så måste jag ta ledigt HELA JÄVLA DAGEN.

Den där är en sån jävla klassiker! Hahahaahaha!
Lite som IKEA och deras hemleveranser, iallafall till lilla Västervik. Hej, din leverans kommer den 1/2 klockan 08:00-20:00. Chauffören ringer iofs 15 min innan leverans, men man går ju för fan hela dagen med mobilen i handen för att inte missa samtalet.

Medlem

Människor som står i vägen i butiker och liknande. Framförallt nu under pandemin, tänker mig ett sällskap som blockerar en hel gång i matbutiken för att t.ex diskutera dagens väder.

Avstängd
Skrivet av Digital_Lifestyle:

Folk som inte signalerar (blinkar) när det ska svänga eller göra filbyten. Känns så oerhört egocentriskt och något som bara händer oftare och oftare.
Tycker inte det borde gå att svänga om man inte innan signalerar att man ska göra det. "Då får du köra rakt tills det blir soppatorsk din idiot" fantiserar jag om i vissa sådana lägen.

Undrar om det är något sådant som smittar andra förare i trafiken eller om det är stofilen i mig som inte hängt med i uppdaterade trafikregler?

För det är alltid kul att slösa tid och väcka sin egna osäkerhet i trafiken på grund av att andra inte fattar att det ens finns en blinker-funktion.

PS: TAC K FÖR ISNLÄPP XD ADMIN FÅ RTA BROT (ifall det provocerar)

Samma område som det jag tänkte skriva om.

Personer som lägger sig till vänster eller höger fil på flerfilig väg i korsning men väntar tills det blivit grönt ljus med att blinka (eller inte blinka alls) precis innan de svänger.

Otroooooligt provocerande och irriterande!
Förstår att man helt plötsligt kan komma på att man ska annat håll än rakt fram men detta händer flera gånger dagligen. Speciellt idioter som inte indikerar sväng alls men ändå svänger.
Borde vara körkortet indraget direkt eller iaf grova böter!

Finns mycket annat idiotiskt beteende som provocerar mig men mycket av det har andra redan tagit upp så onödigt att repetera för mycket 😅

Avstängd
Skrivet av sweclockern:

Människor som står i vägen i butiker och liknande. Framförallt nu under pandemin, tänker mig ett sällskap som blockerar en hel gång i matbutiken för att t.ex diskutera dagens väder.

Tycker äldre (75+) människor ofta har en tendens att parkera sig precis vid insläppet där man tar sin korg. Vet inte hur många ggr jag sett dem stanna precis i gången, och de tycks alltid se lika förvånade ut när man vill komma förbi. De kan stå där antingen för att diskutera eller så står dom bara där själva (ännu konstigare).

Medlem

Några saker som jag blir riktigt jäkla provocerad över är - bilar utan bakljus & fartkameror på raksträckor där det inte bor någon.
Vad är det för jävla påhitt?

Medlem

- Twitter, och så gott som allt som skrivs där.

- Människor som medvetet och uppsåtligen direkt skadar andra människor och/eller observerbara djur utan anledning och/eller när försvarsrätt/nöd/berättigat frihetsberövande inte längre föreligger.

Annars blir jag sällan provocerad, litegrann i trafiken kanske om det är extremt riskfyllda eller olämpliga beteenden.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skriv svar