Här är 9 minuters fartfyllt gameplay från Deathloop

Robot
Här är 9 minuters fartfyllt gameplay från Deathloop

Jaga ditt mål, men passa dig så att inte du blir jagad.

#Arkane-studios, #Deathloop


Medlem

Deathloop såg betydligt mer ut som Dishonored än vad jag uppfattat tidigare. Dock fortsatt inte intresserad.

Inaktiv

Kanske börjar bli gammal och bitter och tröttna på spel.
Men Deathloop ser ut som ännu ett Dishonored bara, fast med en restart button.
Känns som jag har tröttnat redan innan jag testat spelet.

Rolig berättelse:
Min polare hypade Dishonored 2 och körde det dag ut och dag in länge.
Till slut skaffade jag det på rea, men så fort jag körde igång så stötte jag på mängder med buggar.
Det var AI som fastnade halvvägs genom dörrar, AI som "hörde" mig från andra sidan kartan och kom springande i en stor klump, AI som plötsligt bara blev alert helt utan anledning, min karaktär fastnade på stegar, min karaktär hoppade och landade någon helt annanstans på kartan/på en annan våning, jag kunde inte skjuta fast jag hade ammo och allt möjligt.
Min polare tittade på mig när jag spelade och utbrast:
"Alltså, jag får aldrig så här många buggar när jag spelar, det är nåt fel på din dator".
Helt oförklarligt varför just min dator fick alla buggar. Vi funderade på om det var för att jag körde i 144hz eller något sådant som fick spelmotorn att balla ur, men det låter ju långsökt.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Rolig berättelse:
Min polare hypade Dishonored 2 och körde det dag ut och dag in länge.
Till slut skaffade jag det på rea, men så fort jag körde igång så stötte jag på mängder med buggar.
Det var AI som fastnade halvvägs genom dörrar, AI som "hörde" mig från andra sidan kartan och kom springande i en stor klump, AI som plötsligt bara blev alert helt utan anledning, min karaktär fastnade på stegar, min karaktär hoppade och landade någon helt annanstans på kartan/på en annan våning, jag kunde inte skjuta fast jag hade ammo och allt möjligt.
Min polare tittade på mig när jag spelade och utbrast:
"Alltså, jag får aldrig så här många buggar när jag spelar, det är nåt fel på din dator".
Helt oförklarligt varför just min dator fick alla buggar. Vi funderade på om det var för att jag körde i 144hz eller något sådant som fick spelmotorn att balla ur, men det låter ju långsökt.

Har inga minnen alls av buggar från Dishonored 2 så det låter verkligen som att du har haft otur 😢

Medlem

Det ser otroligt mediokert ut, tyvärr.
Vet inte vad Sony sett i det här spelet som gjort de ville köpa sig tidsexklusivitet. ser mer ut som ett PS NOW/Gamepass day one släpp.

Nu kanske detta är ett spel som kommer vara roligt när man väl kör det själv men av det man visat nu så har det inte imponerat alls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

I dessa tider är jag faktiskt förvånad över att du spelar som Colt och invaderas/slåss emot Julianna. Det känns som en väldigt enkel grej att låta spelaren välja. Du skulle lika gärna kunna spela som Julianna och invaderas av Colt.

Medlem

Konstigt spel. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Ser väldigt ytligt och tunnt ut.

Är ändå sugen på att prova.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Undrar om det är samma värld som i Dishonored? Fast senare i tiden.
Skulle vara jäkligt coolt om det var så iaf.


signatur

cags

Medlem

Jag älskar Arkane Studios och immersive sim spel är min favoritgenre ... så jag vill verkligen gilla detta spelet, men det ser helt enkelt inte kul ut.

Det känns för "ihopslängt" ut på något sätt, både vad gäller spelmekanik och miljö.

Medlem

Trist att de döda kropparna försvinner på banan. Vill att lik ska ligga kvar på backen o att du har möjlighet att plocka upp de o gömma dessa corps (Visst, det är en loop, men ändå). Sedan gillar jag inte de löjliga hund maskerna som alla karaktärer har på sig. Vill se deras ansikten. Gör inte om några har dolda ansikten men detta blir ju bara märkligt. Vet inte vad jag ska tycka. Denna trailer var iaf betydligt bättre än de tidigare då det innehöll mera stealth segment vilket jag älskar i spel. Dessutom är Arkane kungar av stealth.

Jag hade mycket, mycket hellre taget ett DisHonored 3 än detta lir. Kommer nog dock bli ett köp till Steam.

Skrivet av anon_79617:

Kanske börjar bli gammal och bitter och tröttna på spel.
Men Deathloop ser ut som ännu ett Dishonored bara, fast med en restart button.
Känns som jag har tröttnat redan innan jag testat spelet.

Rolig berättelse:
Min polare hypade Dishonored 2 och körde det dag ut och dag in länge.
Till slut skaffade jag det på rea, men så fort jag körde igång så stötte jag på mängder med buggar.
Det var AI som fastnade halvvägs genom dörrar, AI som "hörde" mig från andra sidan kartan och kom springande i en stor klump, AI som plötsligt bara blev alert helt utan anledning, min karaktär fastnade på stegar, min karaktär hoppade och landade någon helt annanstans på kartan/på en annan våning, jag kunde inte skjuta fast jag hade ammo och allt möjligt.
Min polare tittade på mig när jag spelade och utbrast:
"Alltså, jag får aldrig så här många buggar när jag spelar, det är nåt fel på din dator".
Helt oförklarligt varför just min dator fick alla buggar. Vi funderade på om det var för att jag körde i 144hz eller något sådant som fick spelmotorn att balla ur, men det låter ju långsökt.

Fan vad oflyt då. Synd! Personligen hade jag magiskt kul med DisHonored 2 som jag varvat 2 gånger totalt. Ett av mina absoluta favoritspel. Dyrkar Arkane Studios. Designen på banorna och arkitekturen på hus o annat är total fingertoppskänsla. Bara vid tanken på detta så kommer suget fram av en 3e genomspelning. Tyvärr ser DeathLoop verkligen inte lika bra ut och jag hade mycket, mycket hellre taget ett DisHonored3 än detta lir.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Skulle "omstart" vara en rolig spelmekanik? Alltså jag hatar verkligen att göra om stora partier av spel. Typ när man dör och glömt spara, även i de spel man tycker är roliga. Nu har de implementerat detta som en stor del av spelet, plus att det är under tidspress (dagen kan ta slut)

Enda spel(serien) jag accepterat "omspel" i är Soulsbornekiro-spelen, men där har du ganska stor möjlighet att själv styra över hur mycket du förlorar om du dör, samt att det höjer spänningen mer eftersom fienden är utmanande och skräcken att dö större.

I Deathloop verkar det ju bara flamsigt och mer ett irritationsmoment om man måste göra om allt för att tiden rinner ut.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Skulle "omstart" vara en rolig spelmekanik? Alltså jag hatar verkligen att göra om stora partier av spel. Typ när man dör och glömt spara, även i de spel man tycker är roliga. Nu har de implementerat detta som en stor del av spelet, plus att det är under tidspress (dagen kan ta slut)

Enda spel(serien) jag accepterat "omspel" i är Soulsbornekiro-spelen, men där har du ganska stor möjlighet att själv styra över hur mycket du förlorar om du dör, samt att det höjer spänningen mer eftersom fienden är utmanande och skräcken att dö större.

I Deathloop verkar det ju bara flamsigt och mer ett irritationsmoment om man måste göra om allt för att tiden rinner ut.

Det är väl ingen tidslimit? Dödsfall är väl reseten?

Konceptet är ju samma sak som Slay the spire, Binding of Isaac, Returnal, Dead Cells, osv. Roguelikes.

Då spelen är byggda kring mekaniken att dö så är det inte samma sak som att behöva spela om stora delar i andra spel. Oftast gör du någon form av framsteg som hjälper nästa runda.

Inte för alla, men där finns guldkorn i genren. Dead Cells är bland det bästa jag har spelat på väldigt länge. Alltså av alla spel jag har spelat, inte bara inom sin genre. Rekommenderas varmt och man vill doppa tårna i ett potentiellt beroende.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är väl ingen tidslimit? Dödsfall är väl reseten?

Konceptet är ju samma sak som Slay the spire, Binding of Isaac, Returnal, Dead Cells, osv. Roguelikes.

Då spelen är byggda kring mekaniken att dö så är det inte samma sak som att behöva spela om stora delar i andra spel. Oftast gör du någon form av framsteg som hjälper nästa runda.

Inte för alla, men där finns guldkorn i genren. Dead Cells är bland det bästa jag har spelat på väldigt länge. Alltså av alla spel jag har spelat, inte bara inom sin genre. Rekommenderas varmt och man vill doppa tårna i ett potentiellt beroende.

Sa han inte det vid ett par tillfällen i spelgenomgången? Att dör du startar dagen om eller om du inte hinner klart innan dagen tar slut? Kanske missuppfattade det, men det är för ointressant för att ha lust att gå tillbaka och kolla upp hur det var xD

Ja, att man får behålla en viss framgång efter att man dött har jag förstått, men är nästa spelgenomgång för likt den tidigare, är endast uppgraderingar inte värt det, enligt mig. Jag har spelat och klarat Dead Cells (och även Hades), men där finns ju tillräckligt med variation efter att man dött för att det ska vara tillräckligt kul att få spela igen. I Deathloop verkar det ju vara lite för mycket av samma igen och igen och igen.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Sa han inte det vid ett par tillfällen i spelgenomgången? Att dör du startar dagen om eller om du inte hinner klart innan dagen tar slut? Kanske missuppfattade det, men det är för ointressant för att ha lust att gå tillbaka och kolla upp hur det var xD

Ja, att man får behålla en viss framgång efter att man dött har jag förstått, men är nästa spelgenomgång för likt den tidigare, är endast uppgraderingar inte värt det, enligt mig. Jag har spelat och klarat Dead Cells (och även Hades), men där finns ju tillräckligt med variation efter att man dött för att det ska vara tillräckligt kul att få spela igen. I Deathloop verkar det ju vara lite för mycket av samma igen och igen och igen.

Du har säkert bättre koll än mig.

Är där en tidlimit så dör spelet för mig.

Fördelen med ex Dead Cells är att man kan just ta sin tid och lära sig sig alla vapen och utveckla sina skills i takt med hur man låser upp saker. En runda kommer att gynna dig imorgon.

Upplevde att de tryckte på just det i State of play. Att progression göra varje runda så att nästa blir annorlunda.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du har säkert bättre koll än mig.

Är där en tidlimit så dör spelet för mig.

Fördelen med ex Dead Cells är att man kan just ta sin tid och lära sig sig alla vapen och utveckla sina skills i takt med hur man låser upp saker. En runda kommer att gynna dig imorgon.

Upplevde att de tryckte på just det i State of play. Att progression göra varje runda så att nästa blir annorlunda.

Denna artikeln förklarar det riktigt bra: https://www.theverge.com/2021/5/19/22442372/deathloop-preview...

Spelet utspelar sig i fyra distrikt, som de olika måltavlorna rör sig fritt mellan. Vid början av spelet väljer spelaren tid och vilket distrikt denne ska hoppa till (fritt val, baserat på om spelaren klurat ut vart måltavlan/orna befinner sig). Så länge spelaren befinner sig i distriktet finns det ingen tidsbegränsning, utan det är när denna lämnar distriktet som tiden går framåt, från morgon till eftermiddag etc. Spelaren verkar även kunna välja under vilken tid på dagen (d.v.s. morgon, eftermiddag, kväll och natt) denne vill börja. Man kan alltså välja att börja redan på kvällen om man tidigare listat ut vart måltavlorna befinner sig just då (finns många ledtrådar att samla in under varje spelomgång), ex. att alla 8 befinner sig i distrikt X på kvällen, vilket innebär att man kan hoppa till kvällen i det distriktet och ha möjlighet att döda alla direkt..


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Denna artikeln förklarar det riktigt bra: https://www.theverge.com/2021/5/19/22442372/deathloop-preview...

Spelet utspelar sig i fyra distrikt, som de olika måltavlorna rör sig fritt mellan. Vid början av spelet väljer spelaren tid och vilket distrikt denne ska hoppa till (fritt val, baserat på om spelaren klurat ut vart måltavlan/orna befinner sig). Så länge spelaren befinner sig i distriktet finns det ingen tidsbegränsning, utan det är när denna lämnar distriktet som tiden går framåt, från morgon till eftermiddag etc. Spelaren verkar även kunna välja under vilken tid på dagen (d.v.s. morgon, eftermiddag, kväll och natt) denne vill börja. Man kan alltså välja att börja redan på kvällen om man tidigare listat ut vart måltavlorna befinner sig just då (finns många ledtrådar att samla in under varje spelomgång), ex. att alla 8 befinner sig i distrikt X på kvällen, vilket innebär att man kan hoppa till kvällen i det distriktet och ha möjlighet att döda alla direkt..

Tack för en bra förklaring!

Blir lite sugen ändå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar