Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Danbri:

Gillar spelet trots en del missar, men en sak jag inte fattar: Braindance är tydligen inspelningar av andra människors upplevelser, borde det inte då blivit en inspelning av V.s bevittnande av Arasakas mord? Hade visserligen blivit ett lite kort spel men men..
Har jag missat någonting eller?

Tror man måste ha ett visst implantat eller något liknande

Medlem
Skrivet av Thane:

Tror man måste ha ett visst implantat eller något liknande

Yep, du måste ha ett implantat som spelar in det hela. Mig veterligen finns det inget sådant man kan slänga in i V i spelet.

Medlem

Ok fick för mig alla ögonimplantat gjorde inspelingar.

Medlem
Skrivet av Danbri:

Gillar spelet trots en del missar, men en sak jag inte fattar: Braindance är tydligen inspelningar av andra människors upplevelser, borde det inte då blivit en inspelning av V.s bevittnande av Arasakas mord? Hade visserligen blivit ett lite kort spel men men..
Har jag missat någonting eller?

Är inte det en stor spoiler?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vilket buggigt spel :). Köpte det billigt men gillar det, men det är nästan buggar överallt, och grafik-systemet påminner mig om Rage's mega-textures som poppar in, många saker som laddas in rakt framför en. Jag ville inte falla för allt hat spelet hade, men buggarna, jeezus, spelet hade nog behövt 2 år till på sig :D, och hela idén om FPS istället för third-person, jag menar, inlevelsen är ju som borta när NPC:erna och AI:n är hjärndöda, eller ännu värre, poppar in från ingenstans med en låg textur, hade varit häftigare med third-person, FPS får en bara att se alla brister mer.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Vilket buggigt spel :). Köpte det billigt men gillar det, men det är nästan buggar överallt, och grafik-systemet påminner mig om Rage's mega-textures som poppar in, många saker som laddas in rakt framför en. Jag ville inte falla för allt hat spelet hade, men buggarna, jeezus, spelet hade nog behövt 2 år till på sig :D, och hela idén om FPS istället för third-person, jag menar, inlevelsen är ju som borta när NPC:erna och AI:n är hjärndöda, hade varit häftigare med third-person.

Ja lite därför jag tvekar på detta spel. Hade nog varit bättre i thirdperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Enligt cd projekt valde dom first person eftersom det ger mer inlevelse. Tråkigt dock med deras ai som bryter inlevelsen totalt.

Medlem
Skrivet av landahl:

Enligt cd projekt valde dom first person eftersom det ger mer inlevelse. Tråkigt dock med deras ai som bryter inlevelsen totalt.

En totalt felaktig bedömning, oavsett om ainhade varit bra eller inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

En totalt felaktig bedömning, oavsett om ainhade varit bra eller inte

Jag håller med, jag var riktigt uppslukad av världen i Witcher 3.

Medlem

Jag vill inte fortsätta sprida negativitet om spelet, då det finns så gott om det, men :), bara för att dela med mig, så stod jag lite vid utkanten vid staden på en trottoar och kollade på alla bilar som kom emot mig, och allt folk som gick förbi, bilarna och NPC:erna var låg-upplösta tills dom körde eller gick förbi mig, och dom flesta poppade in från ingenstans. Men det som ändå överraskar mig mest är buggarna i bakgrunden under dialoger som ingår i huvud uppdragen, buggar man bland annat har sett på Youtube, vilket får en att undra varför utvecklarna inte fixar det som ändå syns mest, själva huvuduppdragen.

Måste säga att jag känner mig väldigt förvirrad när jag spelar detta spelet, framförallt när spelet försöker få en att känna att det är en otroligt levande värld (väldigt välgjorda sekvenser), samtidigt som världen utanför får en att känna sig som en spel-testare under pre-alpha stadiet. Motorn må vara relativt bra optimerat (vad jag vet), men vilken kass motor att ha till ett sådant här open-world spel, känns det som iaf. Man tycker nästan synd om CD Projekt, dom insåg väl att dom var tvungna att dölja det så mycket dom kunde med fin grafik.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vilket buggigt spel :). Köpte det billigt men gillar det, men det är nästan buggar överallt, och grafik-systemet påminner mig om Rage's mega-textures som poppar in, många saker som laddas in rakt framför en. Jag ville inte falla för allt hat spelet hade, men buggarna, jeezus, spelet hade nog behövt 2 år till på sig :D, och hela idén om FPS istället för third-person, jag menar, inlevelsen är ju som borta när NPC:erna och AI:n är hjärndöda, eller ännu värre, poppar in från ingenstans med en låg textur, hade varit häftigare med third-person, FPS får en bara att se alla brister mer.

Har ingenting alls av det du säger, spelet ser underbart snyggt ut, mest imponerande grafiken jag någonsin sett. Har inte fler buggar än i något annat open world spel. AC Valhalla är en buggfest i jämförelse.
Allt flyter som en dröm, laddtider existerar knappt.
Är ganska säker på att de som upplever alla dessa buggar antingen spelar på förra gen konsoller eller gamla datorer.
Själv kör jag ryzen 3600@4400, Radeon 6800XT, Samsung 980pro NVMe Gen4, 32GB Gskill 3200mhz SamBdie CAS14@3600CAS14, Samsung G7 32" 240hz 1440p, allt på ultra utan ray tracing (med screen space reflections på psycho) så får jag 70-90fps, droppar aldrig under 65.
Buggar finns knappt inte. Saker laddas inte in framför mig, inga flygande bilar o.s.v. förstår inte vad ni pratar om. Känns som ett väloptimerat om än krävande spel som kräver sin hårdvara för mig. Älskar det.
Gillar att någon vågar släppa spel som kräver nästa generations hårvara för att maxa allt . Finns inget system tillgängligt nu som orkar köra CP i 4K med ray tracing utan att slakta bildkvaliten med överdriven DLSS. Något att se fram emot. Var vanligare förr att inte hårdvaran fanns än för att köra allt på max när spel släpptes.
Tredje genomspelningen nu skvallrar väl om att jag älskar det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Har ingenting alls av det du säger, spelet ser underbart snyggt ut, mest imponerande grafiken jag någonsin sett. Har inte fler buggar än i något annat open world spel. AC Valhalla är en buggfest i jämförelse.
Allt flyter som en dröm, laddtider existerar knappt.
Är ganska säker på att de som upplever alla dessa buggar antingen spelar på förra gen konsoller eller gamla datorer.
Själv kör jag ryzen 3600@4400, Radeon 6800XT, Samsung 980pro NVMe Gen4, 32GB Gskill 3200mhz SamBdie CAS14@3600CAS14, Samsung G7 32" 240hz 1440p, allt på ultra utan ray tracing (med screen space reflections på psycho) så får jag 70-90fps, droppar aldrig under 65.
Buggar finns knappt inte. Saker laddas inte in framför mig, inga flygande bilar o.s.v. förstår inte vad ni pratar om. Känns som ett väloptimerat om än krävande spel som kräver sin hårdvara för mig. Älskar det.
Tredje genomspelningen nu skvallrar väl om det.
https://i.imgur.com/n74Jhmn.jpg

Jag tycker det är sjukt att spelet laddar på typ 3 sekunder sen är det inget mer.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker det är sjukt att spelet laddar på typ 3 sekunder sen är det inget mer.

Förstår inte? Vad menar du?
Menar du att det är ett tomt spel, så tror jag inte ens du spelat det eller eventuellt rusat igenom det ev. inte sitter på hårdvaran som krävs.
Tur är väl att vi alla har olika smak.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Förstår inte? Vad menar du?

Han menar att det är imponerande att det laddar så snabbt men att där tar det slut på imponerande saker tror jag.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Han menar att det är imponerande att det laddar så snabbt men att där tar det slut på imponerande saker tror jag.

Förmodligen. Kan man inte uttrycka sig tydligare så förtjänar man sämre spel än Cyberpunk.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hur som tur vi alla har olika preferenser, för MIG är Cyberpunk 2077 ett fenomen, underbart spel som bara kommer bli ännu bättre.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag stötte inte heller på särskilt många buggar i min genomgång av spelet.
Däremot stör jag mig något enormt på hur opolerat det känns. Korkad AI, oskön körkänsla, ointressanta "filler"-uppdrag, lore/karaktärer utan djup, och att det inte tar tillvara på den öppna världen; alltså att världen känns tom och innehållslös om man inte följer något särskilt uppdrag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag stötte inte heller på särskilt många buggar i min genomgång av spelet.
Däremot stör jag mig något enormt på hur opolerat det känns. Korkad AI, oskön körkänsla, ointressanta "filler"-uppdrag, lore/karaktärer utan djup, och att det inte tar tillvara på den öppna världen; alltså att världen känns tom och innehållslös om man inte följer något särskilt uppdrag.

Ska sluta argumentera för min sak, men säg mig ett open world spel inklusive witcher 3, GTA osv som inte har snabba "oinspirerade filler " uppdrag. Karaktärer och lore utan djup håller jag absolut inte med om. Tvärtom flera karaktärer som känns väldigt intressanta och jag känner starkt för med intressant back story. Finns några som så klart kunde vara utmejslade skarpare men hoppas på DLC/expansioner. Tom värld håller jag inte heller med om. Så klart vore fint om randoms/polis AI på gatan vore bättre. Stjälper absolut inte spelet i min mening. Gillar även körkänslan. Bra mycket bättre än t.e.x GTA5.
Slut på argumentering nu från min sida. Älskar helt enkelt spelet. Smaken är tydligen som baken.
Men för detta spelet så tycks masspsykosen vara ett faktum.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Har ingenting alls av det du säger, spelet ser underbart snyggt ut, mest imponerande grafiken jag någonsin sett. Har inte fler buggar än i något annat open world spel. AC Valhalla är en buggfest i jämförelse.
Allt flyter som en dröm, laddtider existerar knappt.
Är ganska säker på att de som upplever alla dessa buggar antingen spelar på förra gen konsoller eller gamla datorer.
Själv kör jag ryzen 3600@4400, Radeon 6800XT, Samsung 980pro NVMe Gen4, 32GB Gskill 3200mhz SamBdie CAS14@3600CAS14, Samsung G7 32" 240hz 1440p, allt på ultra utan ray tracing (med screen space reflections på psycho) så får jag 70-90fps, droppar aldrig under 65.
Buggar finns knappt inte. Saker laddas inte in framför mig, inga flygande bilar o.s.v. förstår inte vad ni pratar om. Känns som ett väloptimerat om än krävande spel som kräver sin hårdvara för mig. Älskar det.
Gillar att någon vågar släppa spel som kräver nästa generations hårvara för att maxa allt . Finns inget system tillgängligt nu som orkar köra CP i 4K med ray tracing utan att slakta bildkvaliten med överdriven DLSS. Något att se fram emot. Var vanligare förr att inte hårdvaran fanns än för att köra allt på max när spel släpptes.
Tredje genomspelningen nu skvallrar väl om att jag älskar det.
https://i.imgur.com/n74Jhmn.jpg

Det där låter intressant om du inte har allt det där. Jag spelar med ett RTX 2080Ti, likadana settings som du har, 70-80 fps, ingen Ray tracing, men spelar med DLSS på balanced, och så kör jag med en högre upplösning via DSR, kanske det är det som är problemet? Jag ska testa mig fram och se om man kan få det bättre, i sådana fall så är det någon eller några inställningar som utlöser denna fördröjning i laddade objekt in-game.

Medlem
Skrivet av alias:

Förstår inte? Vad menar du?
Menar du att det är ett tomt spel, så tror jag inte ens du spelat det eller eventuellt rusat igenom det ev. inte sitter på hårdvaran som krävs.
Tur är väl att vi alla har olika smak.

Nej jag menar att det är imponerande hur snabbt allt laddas in. Speciellt första gången man startar spelet. Sen är det inge mer laddtider.
Jag har lirat det 150h nu och älskar spelet trots sina brister. Fixade nog 100% redan i Januari. Grafiskt är det nog det mest imponerande spelet än så länge!

Håller med om att jag kanske var lite otydlig.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nej jag menar att det är imponerande hur snabbt allt laddas in. Speciellt första gången man startar spelet. Sen är det inge mer laddtider.
Jag har lirat det 150h nu och älskar spelet trots sina brister. Fixade nog 100% redan i Januari. Grafiskt är det nog det mest imponerande spelet än så länge!

Håller med om att jag kanske var lite otydlig.

Ah, sorry!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av nils45:

Det där låter intressant om du inte har allt det där. Jag spelar med ett RTX 2080Ti, likadana settings som du har, 70-80 fps, ingen Ray tracing, men spelar med DLSS på balanced, och så kör jag med en högre upplösning via DSR, kanske det är det som är problemet? Jag ska testa mig fram och se om man kan få det bättre, i sådana fall så är det någon eller några inställningar som utlöser denna fördröjning i laddade objekt in-game.

Hmm, låter som om det kanske inte är optimalt, varför köra med DLSS och DSR? Känns som antingen eller att de annars tar ut varandra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Hmm, låter som om det kanske inte är optimalt, varför köra med DLSS och DSR? Känns som antingen eller att de annars tar ut varandra.

Mjo känns som weird combo.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Det där låter intressant om du inte har allt det där. Jag spelar med ett RTX 2080Ti, likadana settings som du har, 70-80 fps, ingen Ray tracing, men spelar med DLSS på balanced, och så kör jag med en högre upplösning via DSR, kanske det är det som är problemet? Jag ska testa mig fram och se om man kan få det bättre, i sådana fall så är det någon eller några inställningar som utlöser denna fördröjning i laddade objekt in-game.

Känns konstigt att du ska ha sådana popin, känner inte alls igen det heller sen jag körde genom på pc.

Nu är inte jag jätteduktig på datorkomponenter etc men kan det inte vara arbetsminnet som orsakar det?

Medlem

Jahapp så tänkte man att nu efter ett par månader så kanske allt e patchat o klart😅
Omg det är nog om möjligt ännu sämre idag
Jamen något så otroligt uselt att det är ju bara för genomruttet😝
Inga bilar på gatorna av någon usel anledning så hoppar av hojen för att se om jag kan ställa till lite oreda till fots
Avlossar ett par skott, ja men hör o häpna då sätter sig de värdelösa träiga npc- idioterna på huk o ser ut som de ska till att skita på plats🤣
Tänker vad i hela fridens namn gör d? Så går lite närmre o ser om d inte ska till å springa iväg snart, nädå icke sa nicke utan bara sitter där🤣 sen att jag tar o halshugger kärringen bredvid o styckar upp döingen i små munsbitar får inte alls omgivningen att röra på sig d heller
Snuten ställer sig o siktar, vet inte på vad ja inte på mig iaf så jag går in i en hiss o ut igen så är allt frid o fröjd utanför igen🥲
Alltså jämfört med gamla Rdr2 så känns Cyberjunk2077 som ett commodore64 spel fast det är nästan att trasha gamla 64an för dess spel var i alla fall inte så här ofärdiga
Nåja ingen skada skedd denna gången då jag stängde av efter max 4 minuter, ska åtminstone starta upp när o om d kommer en ps5 version men har d inte hänt jävligt mycke då så är d slutspelat me det där skitspelet
(Spelat på ps4)

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Känns konstigt att du ska ha sådana popin, känner inte alls igen det heller sen jag körde genom på pc.

Nu är inte jag jätteduktig på datorkomponenter etc men kan det inte vara arbetsminnet som orsakar det?

tja, jag har sett det på vissa ställen också. Framförallt om man står högt upp ute i nomad territoriet och kollar ner mot motorvägen så kan man se sådant. Vet inte om man fixat till något av det i 1.2 nu, men jag kommer inte lira igen innan det finns DLC då jag redan gjort allt och två genomspelningar. Det verkar verkligen bero på VAR man är och hur mycket de "fixat" till saker där.

Innan någon frågar, näe, har inte med min hårdvara att göra (5950x, 3090, 64GB ram). Vissa delar var polerade, andra fick lida av för tidigt släpp oavsett plattform/hårdvara helt enkelt. Vissa fick lite mer än andra...

Trots allt mög med det så gillade jag spelet.

Skrivet av CyberJ:

Alltså jämfört med gamla Rdr2 så känns Cyberjunk2077 som ett commodore64 spel fast det är nästan att trasha gamla 64an för dess spel var i alla fall inte så här ofärdiga

En stor skillnad för mig är ju att rdr2 är dötrist medan CP är KUL. Det är det viktiga för min del. Sedan kan man ju göra brutala saker på en C64

Avstängd
Skrivet av deezel:

tja, jag har sett det på vissa ställen också. Framförallt om man står högt upp ute i nomad territoriet och kollar ner mot motorvägen så kan man se sådant. Vet inte om man fixat till något av det i 1.2 nu, men jag kommer inte lira igen innan det finns DLC då jag redan gjort allt och två genomspelningar. Det verkar verkligen bero på VAR man är och hur mycket de "fixat" till saker där.

Innan någon frågar, näe, har inte med min hårdvara att göra (5950x, 3090, 64GB ram). Vissa delar var polerade, andra fick lida av för tidigt släpp oavsett plattform/hårdvara helt enkelt. Vissa fick lite mer än andra...

Trots allt mög med det så gillade jag spelet.

En stor skillnad för mig är ju att rdr2 är dötrist medan CP är KUL. Det är det viktiga för min del. Sedan kan man ju göra brutala saker på en C64

RDR 2 dötrist? Nä nu.......

Det är lätt bästa spelet som släppts under 00-talet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

RDR 2 dötrist? Nä nu.......

Det är lätt bästa spelet som släppts under 00-talet.

Smaken e ju så där, alla har sin ^^ rdr2 kommer inte ens upp på min top 10, pallade inte ens spela igenom hela.

Medlem

Man får känslan av att CyberPunk har något läge som gör spelet värre, CD Projekt nämnde väl något om att spelare med High-end datorer kan märka av fler problem, fast samtidigt så flyter det dåligt på konsoler också. När jag var ute och körde med motorcykeln så var det knappt några bilar ute på gatorna, det kändes som lockdown (realistiskt ), och när jag kom fram till torget till min destination så var det inte en enda kotte där, men under 1 minut så laddades allt in allt eftersom, och till slut var torget "livat" med bilar och NPC:er. Det känns som spelet kan vara relativt stabilt, men kan hamna i efterkälken, och när det händer så har vi flygande bilar, NPC:er som går igenom bilar, objekt som laddas in, mm. Jag hade ovanligt många krascher till desktop i början, men det försvann när jag stängde av Steam under spelandet.

Medlem
Skrivet av nils45:

Man får känslan av att CyberPunk har något läge som gör spelet värre, CD Projekt nämnde väl något om att spelare med High-end datorer kan märka av fler problem, fast samtidigt så flyter det dåligt på konsoler också. När jag var ute och körde med motorcykeln så var det knappt några bilar ute på gatorna, det kändes som lockdown (realistiskt ), och när jag kom fram till torget till min destination så var det inte en enda kotte där, men under 1 minut så laddades allt in allt eftersom, och till slut var torget "livat" med bilar och NPC:er. Det känns som spelet kan vara relativt stabilt, men kan hamna i efterkälken, och när det händer så har vi flygande bilar, NPC:er som går igenom bilar, objekt som laddas in, mm. Jag hade ovanligt många krascher till desktop i början, men det försvann när jag stängde av Steam under spelandet.

Något där är det, speciellt från och med sista patchen så känns det som att trafik och folk laddas in senare. Säkert något för att möta stabiliteten. Det är en märkbar skillnad.

Skriv svar