Snabbkollen – har du betalat för fusk i spel?

Robot
Snabbkollen – har du betalat för fusk i spel?

Alternativ rubrik: Ärlighetskollen.

#fusk, #multiplayer


Medlem

Svarar man ja på denna så simmar man omkring på botten av latrintunnan.

Glad påsk!
(Till alla som inte fuskar i onlinespel)

Medlem

Aldrig betalat, kommer aldrig göra det heller, och kommer heller aldrig fuska.

Enda gångerna jag har fuskat var när vi lanade CS i gymnasiet, och vi ville driva lite med några riktigt bra CS-spelare en eftermiddag när våra lektioner var slut, så för skoj laddade ett par av oss Wallhack och Aimbot (Det här var CS 1.5 om jag kommer ihåg rätt, så ingen VAC då under lokalserver), men efter det så slutade vi när de kom på oss och körde "på riktigt" istället (och de vann såklart).

Enda acceptabla fusk är de gamla goda spelen där man kunde skriva in koder för att få t.ex. oändligt med liv, bli odödlig, summona fram sista bossen vid startzonen (Råkade göra det i Baldurs Gate när jag testade olika koder) m.m.

Medlem

Alltid lika instressant med FZ:as läsarskara. Så många här som accepterar och i enstaka fall till och med stöder olika hemskheter i världen, men spelfusk i onlinespel, nej där drar man minsann gränsen och skapar en enad moralfront 😊

Inaktiv

Senast var Upp upp ner ner vänster höger vänster höger b a start. Men det var gratis förvisso.

Så ligan drog in 650 miljoner och brände 400 av dessa på bilar??

Edit: "och annat" var det visst.

Medlem

Köpte wow guld på någon skum sida för många många år sedan

Medlem

Aldrig någonsin betalat för fusk och förstår faktiskt inte varför man skulle vilja göra det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Alltid lika instressant med FZ:as läsarskara. Så många här som accepterar och i enstaka fall till och med stöder olika hemskheter i världen, men spelfusk i onlinespel, nej där drar man minsann gränsen och skapar en enad moralfront 😊

Det är många som svarar på sånt här, och man kan inte dra generella slutsatser om hela gruppen utifrån vad enskilda personer tycker. Men samtidigt är du kanske inne på något: vi är ju väldigt spelintresserade vi som hänger här, och då får spelfrågor hög prio.


signatur
Medlem

Aldrig någonsin fuskat i multiplayer, och kommer aldrig att göra. Däremot i spel som till exempel GTA 5 är det ju givet med en trainer så man kan leka gud, men då gör jag ju inga uppdrag eller så heller så det kanske inte hör hemma under "fusk".


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Alltid lika instressant med FZ:as läsarskara. Så många här som accepterar och i enstaka fall till och med stöder olika hemskheter i världen, men spelfusk i onlinespel, nej där drar man minsann gränsen och skapar en enad moralfront 😊

Vet att det finns en del Kina-och Kommunistapologeter här på forumet men annars är jag nyfiken på vilka hemskheter du menar att folk accepterar? Annars verkar det ju inte direkt vara ett moraliskt ställningstagande snarare än att forumet är fullt av folk som spelar onlinespel, har stött på fuskare och har ett gemensamt förakt av dessa.

Medlem

Jag fuskar aldrig i online-spel.
Offline-spel däremot, när lillsyrran håller på att vinna i Monopol...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Alltid lika instressant med FZ:as läsarskara. Så många här som accepterar och i enstaka fall till och med stöder olika hemskheter i världen, men spelfusk i onlinespel, nej där drar man minsann gränsen och skapar en enad moralfront 😊

Nu försöker du göra en höna av en fjäder.
Att ta ställning i en barnslig fråga om gamingfusk är inte samma som att ta ställning i politiska eller ideologiska frågor.

Men 8/8!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Noooooo... Jag klickade fel!!!! Jag är orsaken till statistiken är helt missvisande


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Spelar bara sp, och där kan det hända. Att jag använder trainers, från cheat happens.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Deschain:

Svarar man ja på denna så simmar man omkring på botten av latrintunnan.

Glad påsk!
(Till alla som inte fuskar i onlinespel)

Hej från botten av tunnan, jag har det rätt bra här bland exkrementerna. Jag köpte en editor till Football Manager 21 så sent som för en månad sen och ångrar ingenting!

Frågan var ju rätt öppet ställd, men jag förstår såklart att du menar onlinespel och där skulle jag aldrig komma på tanken att fuska. Det tar bort allt som gör spelet värt att spela i min värld.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hatar fusk lika mycket som alla andra men ja.. när man var ung och spelade CS så var jag tvungen att se hur det känns. Det dödade spelglädjen rakt av, så de som aktivt fuskar..förstår inte. Men hur som helst så lärde man sig en del också. Vart fiender oftast gömde sig vid vissa platser osv. Så på ett sjukt sätt var det lite givande i efterhand när man spelade vanligt också.

Men man förstår ju iallafall fusktillverka när man läser vilka sjuka summor det är de gör.

Medlem

Att fuska i sp spel är helt ok, har dock aldrig betalat för något sådant.
Men att fuska i mp är ju bara trist.
Jag har aldrig fuskat i mp men har stött på många fuskare, finns inget som förstör ett spel så snabbt som utbrett fusk.

Medlem

Jag köpte en Gamepro tidning för ca 20 år sedan för att få tillgång till alla Fatalitys i Mortal Kombat 3 ultimate, gills det?

Annars nej, dock så innehåller ju vissa versioner av spel något extra vapen eller potion som man inte får tillgång till ifall man inte till exempel förhandsbokar, så det är ju lite fusk.
Betala för saker i till exempel mobilspel är ju typ också att betala för fusk, kan man ju tycka..

Medlem

Nintendo Power - Enda sättet att klara NES-spel på förr i tiden, antingen genom guide eller fusk.

Jag har såklart köpt WoW-guld, det har väl nästan alla, bara att de inte vill erkänna det.


signatur

IDKFA

Medlem

Året var 2007, jag ville verkligen ha min epic flyer i WoW, jag köpte något som hette MMOViper tror jag det hette, körde på ett annat konto, det blev bannat innan jag ens nådde lvl 40 :D, intentionen var att ha den på för att farma guld åt mig haha. Annars har jag aldrig användt mig av något fusk innan eller efter det :)! Att fuska i spel är bland det värsta jag vet, ungefär som att vara otrogen i ett förhållande, oförlåtligt.

Medlem

För mig är att fuska i MP spel som att gå förbi en fotbollsplan med massa människor som spelar, och gå in och sparka iväg bollen.
Det vill säga totalt förstöra för ett gäng människor som har kul tillsammans.

Förkastligt och grovt osympatiskt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är många som svarar på sånt här, och man kan inte dra generella slutsatser om hela gruppen utifrån vad enskilda personer tycker. Men samtidigt är du kanske inne på något: vi är ju väldigt spelintresserade vi som hänger här, och då får spelfrågor hög prio.

Skrivet av kebbe:

Vet att det finns en del Kina-och Kommunistapologeter här på forumet men annars är jag nyfiken på vilka hemskheter du menar att folk accepterar? Annars verkar det ju inte direkt vara ett moraliskt ställningstagande snarare än att forumet är fullt av folk som spelar onlinespel, har stött på fuskare och har ett gemensamt förakt av dessa.

Jag har läst FZ i snart 20 år och följt med kommentarer under den tiden, och som i alla andra communities har FZ sin del av folk som gärna hade delat med sig av sina mer eller mindre hatfulla åsiker mot diverse folkgrupper och medmänniskor om de fick lov. Jag menar inte att FZ har en speciellt hög koncentration av dessa, utan det är mer en observation över en lång tid att ingenting får användarna här på FZ att vilja slänga folk i fängelse på obestämd tid mer än onlinefuskare. Inte artiklar om spelutvecklarprofiler som utnyttjar sin position för att få nakenbilder av flickor av mer eller mindre tveksam ålder, eller liknande vidrigheter, utan det är spelfuskare som får oss att ta fram högafflarna. Jag tycker helt enkelt det är lite intressant att se kontrasten där.

Skrivet av Soulless:

Nu försöker du göra en höna av en fjäder.
Att ta ställning i en barnslig fråga om gamingfusk är inte samma som att ta ställning i politiska eller ideologiska frågor.

Men 8/8!

Precis som att vilja slänga spelfuskare i fängelse, vilket är en rätt så vanlig reaktion på ämnet här på FZ, är att göra en höna av en fjäder.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Precis som att vilja slänga spelfuskare i fängelse, vilket är en rätt så vanlig reaktion på ämnet här på FZ, är att göra en höna av en fjäder.

Vilket i de flesta fall troligen inte är en helt seriös åsikt.

Att göra nån slags moraldebatt av den här nyheten är bara löjligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det jag gjort är i Warcraft 3 custom games endast. Körde med maphack, samt nån grej som gjorde så man fick andra namn än det username man hade, samt ändra färg på namnet. När dom uppdaterade senare och gjorde det bannbart så slutade jag

det var gratis grejer, aldrig betalat för fusk.

Medlem

Nej, nej och åter nej! Förstör det roliga!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vilket i de flesta fall troligen inte är en helt seriös åsikt.

Att göra nån slags moraldebatt av den här nyheten är bara löjligt.

Jag delade bara med mig min åsikt kring en observation jag gjorde, det behöver inte bli en stor debatt runt det, om man nu inte vill det. Jag förstår att du tycker det hela är löjligt, även om jag tycker det är en rätt så intressant observation. Det väl den där "olika åsikter"-grejjen som spökar igen

Medlem

Det är det här jäklarna som förstör så mycket i battle royale spel. Är det 100 pers i varje omgång så räcker det att 1 jäkel fuskar för att få matchen förstörd. Säger vi att det är 0,5% som fuskar är det en i varannan match. Skillnad med lagspel om man är tex 5 i varje lag. Då är det en på 20 matcher istället.

Tycker det är riktigt lågt att fuska i multiplayer. Är ju samma som folk som dopar sig i idrott. Singleplayer bryr jag mig inte om om folk fuskar i.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag delade bara med mig min åsikt kring en observation jag gjorde, det behöver inte bli en stor debatt runt det, om man nu inte vill det. Jag förstår att du tycker det hela är löjligt, även om jag tycker det är en rätt så intressant observation. Det väl den där "olika åsikter"-grejjen som spökar igen

Så är det säkert, det med olika åsikter osv, det ända vi kan vara säker på är att vi båda har rätt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

ZF
Medlem

Antar att Action Replay inte är relevant här?

Skrivet av Kyraal:

Jag delade bara med mig min åsikt kring en observation jag gjorde, det behöver inte bli en stor debatt runt det, om man nu inte vill det. Jag förstår att du tycker det hela är löjligt, även om jag tycker det är en rätt så intressant observation. Det väl den där "olika åsikter"-grejjen som spökar igen

"Onlinefeminister förstör spel! Och nu får man tydligen snart inte åka till Thailand heller nu när allt roligt är förbjudet av kommunisterna?!?!? Snart flyttar jag till USA.. Reeeeeee!"

Typ dom?

fp
Medlem

Det vore intressantare att veta varför de som fuskar regelbundet fuskar.

Jag kan förstå fusk inom e-sport där det stora prissummor och sponsorkontrakt som står på spel.

12
Skriv svar