Steam klipper åtkomst till Electronic Arts-spelnycklar

Medlem
Steam klipper åtkomst till Electronic Arts-spelnycklar

Det hela verkar ha att göra med en video som visade hur spelare, genom prenumerationstjänsten EA Play på Steam, kunde generera nycklar och sedan lösa in dem på Origin.

Som svar har Steam tagit bort möjligheten att extrahera dessa, vilket skapar problem för de som vill spela äldre titlar som Crysis och Dead Space 2, då nycklarna inte längre är giltiga.

Enligt diskussionsforumen på Steam är en lösning att kontakta EA:s kundtjänst för att få en motsvarande nyckel på Origin. Förslag ges även på hur en kan "runda problemet" för att fortfarande spela via Steam.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Imponerande att ingen utvecklare tänkte på detta när de lanserade EA Play... jag minns att jag gjorde samma sak med Unreal Tournament 3 för mer än 10 år sedan.

När de hade en prova-på helg för spelet, kunde man högerklicka i Steam och få ut en legit nyckel till spelet. Efter som den på inget sätt var länkad med själva Steam kontot som tog ut den, så var det ju bara att installera spelet igen efter helgen och använda den för att få en full version av spelet. Verkligen genomtänkt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Imponerande att ingen utvecklare tänkte på detta när de lanserade EA Play... jag minns att jag gjorde samma sak med Unreal Tournament 3 för mer än 10 år sedan.

Ja, tänker att det "borde gå att lösa på något sätt".

Man kan fråga sig hur många beroenden den här funktionen egentligen har till andra delar. Det hamnade säkert hos någon stackars utvecklare att lösa, för att sedan glömmas bort. Fram till nu det vill säga


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

1
Skriv svar