Medium-utvecklaren jobbar på välkänd skräckserie från "ett berömt" spelföretag

Robot
Medium-utvecklaren jobbar på välkänd skräckserie från "ett berömt" spelföretag

Silent Hill? Och på tal om Silent Hill...

#bloober-team, #silent-hill


Medlem

Ah fasen bra kombo isf (snäppet efter Kojima that is).

Hoppas ryktet stämmer.

Avstängd

Hoppas på nytt Dino crisis


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Blir lite orolig. Medium var riktigt mediokert. Man kan dock inte alltid få det man hoppas på.

Drömmen hade fortfarande varit kojima men de känns orealistiskt.

Medlem

Snälla inga fler västerländska Silent Hill... Det funkar ju uppenbarligen inte att västerländska studios ska försöka imitera japansk skräck. Våra regioner har helt olika filosofier när det kommer till den genren, så jag fattar inte varför de är så envisa med att låta studios här hantera Silent Hill. Jag är ett stort fan av serien, men jag är hellre utan ett nytt spel än ännu ett Homecoming, Downpour, Origins eller Book of Memories.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Blir lite orolig. Medium var riktigt mediokert. Man kan dock inte alltid få det man hoppas på.

Drömmen hade fortfarande varit kojima men de känns orealistiskt.

Skrivet av Fredede:

Snälla inga fler västerländska Silent Hill... Det funkar ju uppenbarligen inte att västerländska studios ska försöka imitera japansk skräck. Våra regioner har helt olika filosofier när det kommer till den genren, så jag fattar inte varför de är så envisa med att låta studios här hantera Silent Hill. Jag är ett stort fan av serien, men jag är hellre utan ett nytt spel än ännu ett Homecoming, Downpour, Origins eller Book of Memories.

Håller med, ska man göra en budget variant med en fristående tolkning av Silent Hill så kan de lika gärna skapa ett nytt IP istället.

Det var väl också ett problem med Homecoming Downpour, Origins och Book of Memories, att de inte följde de första 3 spelens vision.
The Room var väl inte ett heller ett Silent Hill spel från början, så där är det ju rätt logiskt att det skiljer sig från de andra.

Vet inte riktigt hur det ligger till med Västerlänsk design, men Silent Hill hämtar väl inspiration från Asiatisk skräck och Twin Peaks?
Eller skräck i allmänhet IOFS som Jacobs ladder och Slasher filmer M.M.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vet inte riktigt hur det ligger till med Västerlänsk design, men Silent Hill hämtar väl inspiration från Asiatisk skräck och Twin Peaks?
Eller skräck i allmänhet IOFS som Jacobs ladder och Slasher filmer M.M.

Jag tror dock inte att det är något fel med att hämta inspiration från andra regioner. Problematiken uppstår när utvecklare från Japan försöker imitera vänsterländsk design eller vise versa. Vi i väst har ju väldigt uppenbara skillnader i kultur, tankesätt och prioriteringar mot Japan, så att utveckla typiska Japanska spel i väst funkar nästan aldrig.

Medlem

Får hoppas att det stämmer och håller tummarna att det inte blir nått 1st person wiev tjafs

Medlem

Kan tänka mig ett (Bloober Team) Silent Hill spel. Hoppas flera utvecklare får chansen.

Skrivet av Flugsaft:

Blir lite orolig. Medium var riktigt mediokert. Man kan dock inte alltid få det man hoppas på.

Drömmen hade fortfarande varit kojima men de känns orealistiskt.

Håller med om att "The Medium" är mediokert. Det är påkostat men sååååå jäkla långsamt. Är precis i slutet och lär klara ut det idag. Vill veta hur det slutar. Det är inte ett dåligt spel men inte speciellt kul heller. För långsamt tempo som sagt. Sedan saknas det skräck i spelet. Antagonisten "The Maw" känns även för mycket cartoon-aktig med löjlig röst. Tycker även mycket av miljöerna var tråkiga att utforska. Speciellt "den andra sidan". Ett mediokert spel..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det går aldrig. Jag har sedan länge gett upp hoppet om ett nytt Silent Hill värd namnet. Silent Hill var aldrig något SKRÄCKspel per se. Det verkar få förstå. De var bisarra mardrömspel. Inte samma sak. De skapades på ett sätt som inte går att replikera för alla som inte är stöpta likadana som skaparna.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Oooh hoppas. Tyckte att The Medium var bra. Så härligt skönt med ett skräckspel som hade fasta kameravinklar igen också.

ZF
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vet inte riktigt hur det ligger till med Västerlänsk design, men Silent Hill hämtar väl inspiration från Asiatisk skräck och Twin Peaks?

Skulle mer säga från David Lynch än från Twin Peaks. Men dennes skildring av spöken som ett naturfenomen liknar också just mer den typiska asiatiska modellen än den västerländska, som oftare är helt övernaturligt rotad i religion. Om man sett säsong tre så bör skillnaden bli klar.

Silent Hill rör sig ju också runt det här med parallelldimensionen som påverkbara medium kan riskera att lätt glida in i, medan den medvetna övergången istället är en enormt tung och krånglig process, som man till sist ofta inte är klar över om den fungerat eller inte.

"Am I still in Silent Hill..?" / "Wait.. what year is it?"

Medlem
Skrivet av ZF:

Skulle mer säga från David Lynch än från Twin Peaks. Men dennes skildring av spöken som ett naturfenomen liknar också just mer den typiska asiatiska modellen än den västerländska, som oftare är helt övernaturligt rotad i religion. Om man sett säsong tre så bör skillnaden bli klar.

Silent Hill rör sig ju också runt det här med parallelldimensionen som påverkbara medium kan riskera att lätt glida in i, medan den medvetna övergången istället är en enormt tung och krånglig process, som man till sist ofta inte är klar över om den fungerat eller inte.

"Am I still in Silent Hill..?" / "Wait.. what year is it?"

Jo, men Silent Hill är väl oftast öppet för tolkning.
Är det en dröm, skärselden, helvetet, en parallell dimension, en hallucination, en simulation, utomjordisk påverkan eller vad är det som försegår egentligen?

Personligen så vill jag att det ska finnas en fast grund dock, men det får gärna vara förvirrande på vägen.
Gillade att i 3:an så var det en NPC som sa när man beskrev att man såg monster frasen "The look like monsters to you?".
Han sa det på skoj, men det var ändå roligt och intressant att han nämnde det.

Mindf*ck filmer och spel brukar vara väldigt intressant.
Några favoriter är ju Jacobs ladder, Total Recall, The Matrix, Inception, Shutter Island, Triangle(tror jag, ska se om den i dagarna) med fler.
Kollar också på Classic Twilight zone just nu och spelar Control.
Man blir ju rätt sugen på ett nytt Alan Wake tack vare Control och rykten om Silent Hill, även om Alan Wake hade vissa problem så hade jag gärna sett en utveckling och fortsättning av konceptet.

Jag har tyvärr inte sett 3dje säsongen av Twin Peaks.
Såg hela första och halva andra, för några år sedan.
Tappade intresset efter några avsnitt in i andra säsongen, men jag kanske får ge det en chans till.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Snälla inga fler västerländska Silent Hill...

Jodå
https://dark-deception-game.fandom.com/wiki/Glowstick_Enterta...

https://www.youtube.com/watch?v=njmLxWfP-ks&ab_channel=Glowst...

1
Skriv svar