Consumed Awakening

Consumed Awakening

Hej FZ,
Jag kommer denna månad uppfylla en gammal barndröm att släppa mitt eget spel. Planen är att släppa tre episoder där jag bygger ut både berättelsen och gameplayet med varje släpp (ledsen för svengelskan).

Första delen kommer ut den 22 juni och är grunden spelet med lite världsbyggande för de efterkommande spelen, där jag hoppas kunna var lite mindre fokuserad på de tekniska delarna och fokusera mer på världen och berättandet. Att avsluta spelet med allt det innebar var lite tyngre än jag förberett mig på ska jag erkänna.

Spelet heter Consumed Awakening och kommer att säljas på steam. Det är ett spel med element inspirerade av Starcraft 2 och lite Diablo 3 med en bullet time mekanik inbyggd (då jag är en enmansstudio kanske inte har riktigt samma produktionsvärde som dom spelen...). Man styr 3 eller fler enheter med en vertikal camera och man kommer fokusera på en serie uppdrag.

Berättelsen handlar om en uppvaknad AI som med sina försvarsresurser (tre högteknologiska cybernetiska varelser som kallas vektorsoldater) vaknar upp till en annan galax som är fundamentalt annorlunda än den de skapades för att försvara. En av enheterna som AIn har tillgång till kommer att övertid vakna mer till liv igen och det är den enheten som kommer att få potentialen att hitta sin röst igen och den roll som man som spelare kommer att få iklä sig mer i efterföljande episoder.

Länk till steam sidan:
https://store.steampowered.com/app/1187250/Consumed_Awakening...

Planen framöver:
Spelet är komplett i de uppdrag, dvs kommer inte att göra flera uppdrag eller scener men kommer att försöka utveckla och balansera de uppdrag jag har samt lägga in mer innehåll under ett tag framöver. Har insett att jag kan lägga hur mycket tid so helst i spelet men inser att jag inte är helt säker på vad som kommer resonera med spelare. Så planen är att släppa spelet, initialt kolla efter buggar levera en patch inom en till två veckor. Sedan ta semester, då jag jobbat med detta vid sidan av mitt heltidsjobb samt har barn och familj så känner att jag behöver lite semester. Efter det kommer jag ta mig tid att ta in feedback och försöka fixa till de brister spelarna hittar samt förbättra de delar där det behövs i höst. Hoppas att folk då tycker att jag har en bra grund att stå på och försöka ta med mig lärdomarna och feedbacken in i nästa del i berättelsen.

Hoppas att ni orkar ta er igenom min wall of text och tycker att spelet verkar intressant,
Patrik

Om någon i FZ-redaktionen vill ha en review kopia så kan hojta till så får ni en nyckel så klart!

Skägg.
10 Chambers

Spännande! Vi kommer nog inte recensera det själva men någon i forumet är kanske sugen på en medlemsrecension, eller bara ge generell feedback.


signatur

Spelet är släppt nu om någon vill ha något nytt att testa till sommar!

Alla gillar cinematics :D

I veckan släpptes den sjätte updateringen till Consumed Awakening, vi fira den femte uppdateringen med en intro cinematic till spelet. Denna finns även på youtube så tänkte att den vore trevlig att dela här!

Introt kan även ses på Steam sidan
https://store.steampowered.com/app/1187250/Consumed_Awakening...

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg!

Kanske borde köra lite expectation management och säga att det kanske inte är Blizzard kvalitet på filmen!

1
Skriv svar