Diskutera – Hur påverkar Microsofts storhandel dina spelplaner?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Lutar åt Xbox, tro't eller ej.

Vafalls?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PC + Gamepass liksom tidigare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ase
Medlem

De som gillar exlusiva titlar på ps5 eller x-box undrar om de även skulle gilla att det bara gick att spela med en intel processor eller amd ryzen samma med grafikkort bara radeon ? Själv ogillar jag exlusivitet det som var bra med pc var att allt fungerade (var samma förr med amiga, commendore , spectrum osv ) a

Medlem

Ingenting, har switch, PC och köper en PS5 och sen får det räcka. Men tack Microsoft än en gång för att jag slipper ett konsol köp. Bara hoppas att Sony och Nintendo gör det samma snart. 🙃

Medlem

PS5:an måste ju köpas för de exklusiva titlarna, främst Horizon 2: The Forbidden West och God of War 2: Ragnarök. Men sedan lär det dyka upp ytterligare några som man bara måste ha.

Med det sagt kan det mycket väl bli en Xbox X också, om något år. Nog för att speldatorn bör vara mer än tillräcklig för att driva Starfield, TES5 och Fallout 5. Men soffryttaren i mig hävdar bestämt att spel är bäst i soffan. Och att den där 10-meters USB-kabeln från datorn förstör stämningen helt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Haha nä, Bethesda har inte gjort något jag är direkt nyfiken på. Fattar inte hypen kring dom alls. Är det något jag är ännu mindre hypad på än lökiga Bethesda titlar så är det ett Xbox. Men ni får ha det så kul med skyrim i 10 versioner till.

Medlem

När Microsoft köper Nintendo eller Sony Santa Monica/Naughty Dog så köper jag en Xbox.
Diggar machinegames Wolfenstein, Fallout 3 var bra, 4 sög, psychonauts 1 var fantastiskt, men nja, bryr mig inte så mycket om jag missar dom uppföljarna på konsol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nej. Finns ingen anledning att snegla åt Xlådan eftersom allt kommer på PC. Så Switch, PS5, PC för min del.

Medlem

Egentligen inte, köper sällan konsoler dag 1 ändå. Men om Microsoft går in med stora pekpinnen och tvingar Bethesda att börja använda id Tech 7 i Starfield och ES6 så kommer jag gå från positiv till lyrisk.

Medlem

Kan nog bli en series X istället för ny GPU och series S nästa år så ja det har påverkat.
Kör nog avbetalningsalternativet då med gamepass.

Medlem

Inget ännu. Har dock gått från totalt ointresserad till ljummen. Har ingenting hos xbox som jag är intresserad. Hade både xbox 36o och PS 3, ps4 och xbox x. Spelade 95 procent PS pågrund av deras egna titlar. Har dock gillat både fallout och Elder scrolls så kanske köper en X låda med gamepass för dessa.

Medlem

Inte alls faktiskt. Jag har njutit som fan av PS4:an. GoW, Death Strandning, Tomb Raider; Uncharted, Final Fantasy, Bloodborne, etc. Det har inte funnits något krångel och snarare "för många" spel att spela egentligen. Man sitter idag i sitsen som riktig "ilands-problem"-nisse där man jämrar sig över "fan vad ska jag spela" med ett bibliotek av hundratals spel, varav flera är AAA-titlar och helt sjukt bra.

Sen har vi den lilla detaljen att, vad jag vet, så funkar alla xbox spel på PC (Gamepass funkar 100% till PC t.ex.) så det finns absolut NOLL anledningar att köpa ett xbox om man har en duglig PC redan.

Kommer förmodligen testa Hellbade 2 när det kommer men utöver det finns det ingenting som gör att jag ens tänker på ett xbox idag. Men, to each their own.

Avstängd

Xbox har inte ett enda spel som intresserar mig. Det blir en PS5a!

Avstängd
Skrivet av heady89:

Nej. Ps5 blir det.

Håller med Switch och PS5

Medlem

Köpte ett game pass till PC för 10 spänn (första månaden, sedan 135 om jag fortsätter) och nu sitter jag och tankar hem microsoft flight sim, så jag är rätt nöjd (förutom att det var stort som saaaatan )


signatur

K9
:.:

Medlem

Jag vill ha spel som är optimerade för en plattform, så nej tack.

Medium och några av bethesda-titlarna som jag är intresserad av kan jag spela på min PC.

Medlem

Nej, jag är inte mer intresserad av att köpa en Xbox än jag var för en vecka sedan. Ingen av de nyligen uppköpta studiorna har hittills släppt spel som intresserar mig.

NuZ
Testpilot

Har haft game pass sedan start och min PC börjar bli till åren så blir båda konsolerna. Disc ps5 och Series X. Game pass blir mer och mer underbart.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag är så sjuk att jag ser mest fram mot att spela gamla lir på Series X och se hur de förbättras. 😁 Just nu spelar jag om Red Dead redemption, ettan, på One X tex. Jag gillar verkligen omspelningar. Man känner sig hemma på något sätt. Kontrollerna sitter snabbt igen och det är nice att spela gamla godingar i bättre skrud. Ser också fram mot att påbörja Cyberpunk på One X för att sedan fortsätta på Series X. Kommer bli asnice det här. 👍

Testpilot

Har en speldator så inget behov av en X-box.

Medlem

Osäkert. Har precis börjat använda mitt ps4 för första gången på ca 2år då jag helt tappat intresset för PC. Lite synd att den dator som ändå uppgraderades för nästa 20k förra sommaren inte ens har startats på över en månad. Men väntar på BG3 och Bannerlord fullrelease.

Finns konsolintresset kvar efter nyår blir det kanske ett Xbox (pga gamepass) eller ett switch om rykten om ny uppgraderad version stämmer.

Medlem

Värst vad många här verkar sitta med nya feta speldatorer... Själv sitter jag bara med GTX 1000-serien och en dator som är över 4 år gammal. Så för mig ser Xbox Series X inkl. 24 månader Game Pass U ganska lockande ut.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Elite-kontrollen, alltså... Rätt gudomlig.

Jag önskar att min son kunde resonera som du. Men tyvärr är han tre.

Bästa handkontrollen som skapats.

Skrivet av Ase:

De som gillar exlusiva titlar på ps5 eller x-box undrar om de även skulle gilla att det bara gick att spela med en intel processor eller amd ryzen samma med grafikkort bara radeon ? Själv ogillar jag exlusivitet det som var bra med pc var att allt fungerade (var samma förr med amiga, commendore , spectrum osv ) a

Håller med helt.

Skrivet av Anthrax:

Sen har vi den lilla detaljen att, vad jag vet, så funkar alla xbox spel på PC (Gamepass funkar 100% till PC t.ex.) så det finns absolut NOLL anledningar att köpa ett xbox om man har en duglig PC redan.

Jag hoppas att det blir ändring i framtiden, men tills vidare så är Game Pass på Xbox mycket fler och bättre titlar än för PC.

Så i dagsläget? Nej, Tyvärr inte.

Skrivet av Rävmunken:

Värst vad många här verkar sitta med nya feta speldatorer... Själv sitter jag bara med GTX 1000-serien och en dator som är över 4 år gammal. Så för mig ser Xbox Series X inkl. 24 månader Game Pass U ganska lockande ut.

Nästa gen konsoler ger grym prestanda per krona. Något som du aldrig kommer i närheten av på PC (säger jag som är PC-spelare i grunden).

Kombon XSX och Game Pass är enormt värde för extremt lite pengar.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Inget behov av att ha Xbox när man har PC, men förstår de som vill ha bekvämt i soffan (nog för att de går att koppla datorn till TV'n också) eller inte har råd med en stark och dyr gaming PC.

MS köp av Zenimax/Bethesda och allt där under påverkar inget, spelen kommer ändå ut på PC så no harm done. Skulle inte ens hoppa över till Xbox om Elder Scrolls eller något annat spel av dem blev Xbox exklusivt, tyvärr är deras spel inget som får mig att bli hypad då de ofta är fullt av buggar. GamePass intresserad inte mig heller, vägrar betala månadsvis för att få tillgång om det är bara kanske 3-5 spel som intresserar, blir ju bara dyrare längden än att betala en engångskostnad för varje spel.

Sen de där andra studios som nämns har inte gjort något som fått mitt intresse på väldigt länge (känner inte ens till två av dem Inxile och Playground??).

Klarar mig fint med PC, PS5 (och framåt) och Switch (eller framtidia Nintendo konsoler), inget behov av Xbox.

Har en Xbox One X (nedgraderad till UHD filmspelare/Disney+) som jag bara har 6 spel på (kom inget mer intressant på den, några är multiplat som jag köpt där bara för att de var rea) medan jag har ca 30+ på PS4. PC ska man inte snacka om mängden med spel.

Medlem

Jag hade redan bestämt mig för Xbox p.g.a. jag vet vad som kommer och sen slår min PC PS5an...
Det finns inte så många spel på PS5 som jag vill ha och dom få jag vill ha släpps på PC.
Så kan lika gärna köra PS5 spelen på speldatorn, så en PS5 och PS+ känns helt som en onödig utgift idag.

Ser fram emot Avowed, Halo Infinite, Starfield, Forza, Fable, Hellblade II, Everwild, Gears 6, Perfect Dark ReMake och The Initiatives andra jätteprojekt.
Alla enligt mig mer lockande spel än nåt random Uncharted på PS5.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Kommer skaffa Xbox först och ha som huvudkonsol och Ps5 senare för enbart exklusiva spel jag är intresserad av när de väl kommer.

Medlem

Synd att Sony inte släpper en series S liknade konsol det hade varit något, men det kanske kommer.

Medlem

Köpet bara förstärker mitt val av att skaffa en Xbox Series X.
Blir sjukt mycket spel tillgängliga (och kommande) på Xbox GamePass Ultimate så blir för mig det självklara valet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Synd att Sony inte släpper en series S liknade konsol det hade varit något, men det kanske kommer.

Det gör dom ju, den som saknar diskläsare, men är för övrigt lika kraftfull som den med diskläsare (dock lite över en tusing dyrare än Series S).
Tror dom inte vill satsa på en konsol för 1080/1440p-spelande så dom släpper bara dom två varianterna av vanliga PS5:an istället.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Köpet blev faktiskt den lilla pushen för mig att trilla över till Xbox denna gången. Gamepass ger så pass mycket värde nu och det verkar som de planerar fler köp. Spännande tider! 😁


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Skriv svar