Star Citizen, som dragit in 1,7 miljarder kronor, tar betalt för sin mässtream
Är det bara jag som tycker det känns lite overkill att ens ha sådana här event för ett spel som inte ens är släppt?...
Man måste hypa så mycket som möjligt om man vill att pengarna ska rulla in.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Samma kunde man säga om No Mans Sky.
...
Hur tycker du NMS var en scam?
De borde alltså fortsätta bekosta de här feta konventen genom att ta pengar från spelutvecklingen? Och det ska helst fortsätta så, om och om igen. Och det är inte ens värt att försöka bekosta det hela på något annat sätt?
Du tycker på allvar att det är en bra idé?
Ungefär lika bra som att lägga enormt mycket tid på att skapa skepp för flera tusen kronor att köpa och lägga till mer och mer saker för kunderna att spendera ännu mer pengar på istället för att bli klara med grundspelet dom redan har chashat in 100 gånger om på.
Gissar att du stödjer det istället ?
Ungefär lika bra som att lägga enormt mycket tid på att skapa skepp för flera tusen kronor att köpa och lägga till mer och mer saker för kunderna att spendera ännu mer pengar på istället för att bli klara med grundspelet dom redan har chashat in 100 gånger om på.
Gissar att du stödjer det istället ?
"Ungefär lika bra"... Eh, nej? Det du skriver har ju inget att göra med det som jag skrev. Går inte att jämföra överhuvudtaget!
Gissar att du stödjer det istället ?
Vad spelar det för någon roll vad jag stödjer? Titta på vad jag skriver istället, dvs det faktum att man tar av pengar som är avsedda för spelutveckling och bränner dem på feta konvent - vore det inte vettigt att försöka bekosta konventen på annat sätt? Om inte, varför?
Hur tycker du NMS var en scam?
1. Lögnerna
När spelet presenterades visades spelmekaniker som byggde upp en hel del hype kring spelet. Sean Murray pratade om ett spel som alla ville ha. Med multiplayer, flottor, med mera.
2. Sonys reklammaskin
Sony la ännu mer promotion för lögnerna och byggde upp ett gigantiskt luftslott. Alla previews var (som är allmänt känt inom spelbranschen generellt) ren felinformation.
3. Priset
Hade NMS släppts som det är, ett billigt indie-spel för indiepengar (15-20$?) så hade nog ingen rynkat så mycket på ögonbrynen. Men det ytliga innehållet som spelet levererades med (när det var officiellt klart) var inte i närheten av vad du betalade för.
Dessa tre faktorer är precis det som gjorde det till ett stort lurendrejeri. Eller en SCAM om du så vill.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Hur tycker du NMS var en scam?
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
@Tobias Solem: Lögner och sjukaste fallet av falsk marknadsföring jag sett, absolut.
Men vi fick ju en produkt, och nu har de lagt mer pengar på att försöka fixa det.
Huvudgrejen med scams är väl att lura folk på pengar? Det tycker jag inte de gjort.