Amy Hennigs Star Wars ska leva vidare i nytt Star Wars-spel
De bästa bitarna och karaktärerna plockas över.
#amy-hennig, #electronic-arts, #motive-studios, #star-wars
Trenden som EA har följt de senaste åren så kommer det här troligen att floppa stenhårt.
Det är min teori som inte har något att backa upp det med.
"… We have three terabytes of Star Wars artwork, which is crazy, "
Well.... vanligtvist så arbetar utvecklare med filer som har extrema upplösningar, då snackar vi 8K t.ex., det är för att dom ska ha den bästa möjliga kvalitén på filerna för att senare kunna skala ner det bättre till den nivån som dom behöver. fungerar ju liksom inte åt andra hållet så jäkla bra.
Och dessa filer, som t.ex. uncompressed artwork eller texturer, kommer bli gigantiska i storlek, så att säga att man har enbart 3 TB är ju riktigt tamt, men låter riktigt mycket för personer som inte har en aning om hur stora en fil egentligen är. :>
Dom försöker troligen blåsa upp den hela situationen och försöka hypa upp folk "DET KOMMER FORTFÀRANDE BLI NICE".... :>
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Jag tror inte det här kommer bli bra då jag helt enkelt föredrar linjära singleplayerspel så som The Last of US och Uncharted. Ur ett rent story-perspektiv tror jag det passar bäst. De krävs även så otroligt mycket arbete att göra ett spel med öppen värld intressant med tanke på att det måste fyllas med så mycket men samtidigt inte bli för repetitivt. Witcher 3 gjorde det riktigt bra och det håller jag varmt om hjärtat, men jag tror knappast att EA har tålamod att investera de resurser och tid som krävs för det.
Sen att Amy Henning är skeptisk gör verkligen inte saken bättre.