Epic: "Pengarna finns i konsolerna"
Mmm för piratkopior på 360n kommer inte oftast en vecka före PCn..
Piratkopiering på 360n är betydligt mer komplicerat dock. Troligen inte lika utbrett. Om det var ett stort problem skulle fler spel bara komma till PS3 som inte har någon piratkopiering alls.
Är nästan lika många som tankar spel till konsoler, så vette fan.
Finns det några siffror som stödjer detta? Kan bara tala för mig själv och de jag känner men samtliga som använder pc piratkopierar nästan alla spel de spelar och de som har xbox360 piratkopierar inte alls.
12:50. Press Return
"Det stora genombrottet på konsolmarknaden kom i november 1996 med Xbox 360-shootern Gears of War (släppt till pc ett år senare)."
Det var inte bara en siffra fel i den meningen...
Jag hade i alla fall 25 procent rätt!
Facebook spel?? "räddningen" pff.... MMorpg, RTS... HELLOOO?
Största problemet idag är inte piratkopiering, utan rent idioteri.
De flesta tror helt enkelt såhär "Hmm jag skulle vilja spela spel, då ska man köpa en konsoll" Även om de skulle ha en pc och de inte "vet" att man kan även spela på den.
Och sen när de har en konsoll så har de flesta förstås inte Råd att köpa spel till båda plattformerna.
Och sist men inte minst "kidsen" idag har aldrigt provat och aldrigt spelat på pc'n (de flesta allafall). Och ni kan ju gissa hur de fördömer pcn "blaah pc iz Gayz, sooo many HaxxxOrz, pc iz 4 fags".........
Har inte läst igenom den så noga ännu men...
[http://www.idg.se/2.1085/1.319514/studie-olaglig-fildelning-a...]
Haha, om det bara blir löjliga flash och browserspel på PCn i framtiden så heter jag Per Niklas.
Tror företag behöver satsa lite mer på multiplayerupplevelser för PC. Se på till exempel Left 4 Dead och Bad Company 2. De har sålt som smör eftersom de är såpass centrerade runt multiplayer, och man behöver en laglig nyckel. Vet inte hur mycket Unreal Tournament 3 sålde (själv köpte jag Unreal Deal Pack på steam), men om det sålde allmänt dåligt så var det inte för piratkopiering skulle jag tro, utan snarare för att det helt enkelt inte var lika bra som de gamla UT, om än snyggare.
Sen om Epic ändå bara är ute efter pengarna kan de väl börja göra licensspel och spel för småtjejer, för där ligger det mest pengar. Ge oss Gears of Barbie och Bratz Tournament!
Jag tror Epic har koll på sin statistik och jag är glad att jag skaffat 360 för då kan jag vara säker på att de flesta spelen kommer dit, tex Alan Wake. PCn som spelmaskin är slut för mig (inte för andra).
För övrigt har jag även bytt till Mac när det gäller hemdator.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Sketsnack, gör dem ett bra spel med antingen en bra singleplayer kampanj eller bra multiplayer så säljer spelen.
Tro fan att att GoW till PC blev piratat. Misserabel konsolportning (dock inte ett av de värsta exemplaren). Drog hem liret spelade lite, tänkte "ne det här kan man ju inte betala för" avinstallerade och kastade ISOn. Tack Razor, blev lite extra full helgen därpå tack vare mina sparade pengar.
Bad Company 2 t.ex säljt mig veterligen jättebra på PC. Äger det själv, väl spenderade pengar.
Spelar mer och mer på Konsoll, Det är helt enkelt är enklare. Alla 360 spel jag äger är köpta. Om jag hade köpt alla spel jag har kört på PC.. Då hade jag nog lagt ut med otroligt mycket pengar. Dom vänner som har en 360 har inte sin chippad eller något sådant dylikt. Datorer börjar bli mer och mer ut tråkat. Det var bättre förr med PC-spel. Då dom la ner sin själ i det hela.
Äger inte ett ända lagligt 200+ xboxspel eller wii spel och är inte ensam om det i min bekantskapskrets. Dock äger jag en del PC spel som jag inte skulle kunna låta bli att spenderat ++ timmar på online.
Dom flesta spel spenderar jag mindre än 2-3 timmar på att spela dvs spelar sällan klart ett singelplayer spel. Men tex bad company 2 har jag spenderat över 250timmar spelandes online och bara 2banor i singelplayer.
Det är väl inte så konstigt att de tycker att "pengarna finns i konsolerna". De senaste spelen Epic har släppt till PC var i slutet av 2007 med Gears of War samt Unreal Tournament III. GoW släpptes 1 år efter 360 releasen och den spel serien är inte ens något bra. UT3 var inte heller någon höjdare och floppa väl därför på alla plattformar jämfört med tidigare spelen.
Utveckla och släpp bra spel till PC så kanske PC-spelarna köper dem. Men som det är nu så har Epic inte släppt något PC spel på flera år, hur kan de då veta att det inte finns bra med pengar i PC-plattformen?
- Vi gör fortfarande pc-spel, vi älskar fortfarande pc, men vi har redan sett effekterna av piratkopiering:
Gör ni fortfarande PC-spel? Jag kan inte hitta dessa spel.
den har dödat många jättebra oberoende utvecklare och ändrat vår
Det berodde inte på att dessa "oberoende utvecklarna" släppte skit spel som ingen ville köpa?
De kan börja med att göra ordentliga PC-spel istället för dessa oinspirerade portningarna innan de börjar prata om att PC-spelsmarknaden är död.
Gäller ju inte bara Epic.
Den tekniska (och även spelmässiga till en viss del) utvecklingen har ju stagnerat något enormt tack vara dessa förbannade "next-gen" konsoler.
Mmm för piratkopior på 360n kommer inte oftast en vecka före PCn..
Piratkopiering på 360n är stor, men långt ifrån lika stor som på PC. Ska man spela piratkopior krävs ett ganska komplicerat ingrepp på dom senaste maskinerna och du riskerar dessutom att bli bannad från Xbox Live, något som gör att många väljer att inte flasha.