Telltale sparkar 25% av personalen
Ska leda till högre kvalitet på spelen framöver, från ett mindre team.
Låter snarare som att det handlar om att de saknar kompetensen som krävs för att organisera en större grupp med människor.
Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?
Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?
Absolut, men även det kan ju handla om att de inte vet hur de ska hantera arbetskraften
Mindre politik med mindre folk.
Jag tänker direkt två saker som inte nödvändigtvis stämmer in i det här fallet, men ändå:
1. Jag tycker det är synd att det hela tiden ska "optimeras", "effektiviseras" och "vinstmaximeras". Ifall man går back på ett företag så är det förståeligt att något måste göras, men kunde inte företag någon gång frodas tillsammans med personalen, de som faktiskt gör jobbet? Win-win, istället för megawin-/care
2. Den mest uttjatade och värdelösa ekvation under det här århundradet...avskeda folk så att de som är kvar ska göra mer och bättre jobb. Har det någonsin fungerat...alls?
Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?
Det är en kostnadsfråga, nedskärningar brukar det heta.
Knappast något fel på de anställda.
Handlar oftast om att försäljning inte gått så bra som de trott, och att det inte finns tillräckligt med nya projekt för att sysselsätta dessa 25%.
Tråkigt, tråkigt.
Men om de gjorde 4-5 säsonger per år med 4-5 episoder i varje blev marknaden kanske mätt på deras spel. Det känns lite som att de kastat sig över allt som passar att göra historieberättande spel av. Allt från Minecraft till Game of Thrones.
Vad får vi härnäst? Marios super quest: episode 1 - Peach is missing? Det skulle faktiskt kunna bli kul om det görs med mycket humor och lite roliga minispel eller plattformsinslag.
2. Den mest uttjatade och värdelösa ekvation under det här århundradet...avskeda folk så att de som är kvar ska göra mer och bättre jobb. Har det någonsin fungerat...alls?
De ska nog inte göra mer jobb. De drar nog ner på jobbandet i och med att de släpper färre spel framöver.
Det fanns väl inte efterfrågan för alla episodbaserade berättande spel som de gjorde. De har pumpat ut flera spel om året tror jag. Samtidigt har andra tagit efter och gjort liknande spel. Life is Strange, King´s Quest exempelvis.
Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?
Vilket skulle tyda på att företaget inte är kompetent nog att hitta sysslor för dessa att göra. Just i denna bransch så finns det alltid nog för folk att göra..
Telltale har ändå en hel del att jobba med. Många av deras spel har inte världens bästa story och kan förstå när dom börjar massproducera titlar att köparna tröttnar.
Det är inte Storyn som är problemet utan det är deras fatala oförmåga att se en titel till dess slut som är problemet. Har de någonsin avslutat en enda titel? De har ju Game of thrones, Guardians of the Galaxy, Batman och Wolf among us som inte är närheten av klart..
De ska nog inte göra mer jobb. De drar nog ner på jobbandet i och med att de släpper färre spel framöver.
Det fanns väl inte efterfrågan för alla episodbaserade berättande spel som de gjorde. De har pumpat ut flera spel om året tror jag. Samtidigt har andra tagit efter och gjort liknande spel. Life is Strange, King´s Quest exempelvis.
I slutändan blir det antagligen mer jobb för färre. Telltale är inte kända för att hålla sig till en titel utan vill typ ha tio åt gången.
Det är inte Storyn som är problemet utan det är deras fatala oförmåga att se en titel till dess slut som är problemet. Har de någonsin avslutat en enda titel? De har ju Game of thrones, Guardians of the Galaxy, Batman och Wolf among us som inte är närheten av klart..
Hjälper inte med ett avslut om storyn inte är bra.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Jag saknar deras tidigare titlar så som Monkey Island spelet de gjorde och back to the future. Peka klicka äventyren.
Det börjar bli så trist de bara gör de här interaktiva filmlicens spelen nu förtiden.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.