Kopieringsskyddsknäckare hävdar att extra DRM gör Assassin's Creed: Origins extra tungdrivet
Påstår att CPU-belastningen kan öka med 30-40 % på grund av detta.
#assassins-creed-origins, #crack, #denuvo, #kopieringsskydd, #nyhetstips
Äsch spelar ju ingen roll... så länge man har 30fps så får man den där härlig filmkänslan
Hah :P. Tyvärr är det just detta, om det nu stämmer, det största problemet folk har med spelet, inkl. mig själv. Det resulterar i 40-50 fps i städerna på en 60% GPU och 100% CPU. Drygt.
När spelen crackas så tar de ju aldrig bort kopieringsskyddet, utan bara lurar det och tro att spelet är original. Så även när det blir crackat så kommer det vara tungdrivet. De enda som kan fixa detta är Ubisoft.
Jag antar att han syftar på att vissa utvecklare väljer att plocka bort kopieringsskyddet när det har blivit knäckt. Alternativt ett tag efter release när den initiala köprushen gått över.
https://www.fz.se/nyhet/273237-rime-utvecklaren-lovar-ta-bort...
https://www.fz.se/nyhet/267738-darfor-plockades-kopieringssky...
Om vi tänker lite logiskt på detta; UBIsoft skulle alltså behöva öka sin minimum spec på CPU med 30-40% för att klara ett kopieringsskydd som drar så mycket som det påstås.
Ghost Recon Wildlands (som inte hade denna typ av skydd):
Minimum: Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz / AMD FX 4350 @ 4 GHz
Rekommenderad: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz / AMD FX 8350 @ 4 GHz
Assassin's Creed Origins
Minimum: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz or AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent
Rekommenderad: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
Tittar man på Intel CPU är kraven alltså identiska på både minimum och rekommenderad. Jag tror att siffrorna är tagna ur luften. Eller så är det bullshit propaganda för att få folk upprörda.
sen undrar dom varför vissa pc spel säljer dåligt och får hög piratkopiering.. idioter
Mja fast så enkelt är det ju inte, bidragande faktor som högst.
@jawik: Japp, men detta är Ubisoft... de kommer aldrig ta bort skyddet om de så hotas med att läggas ner... vet inte vad det är med dem men de lyckas alltid hitta på nåt jävelskap. Är det inte ett spel som är buggigt som in i h-vete så är det drakoniska kopieringsskydd eller diton som tar död på prestandan. De gör allt förutom ett välpolerat spel. Visst, jag har haft kul med många av deras spel och köper många fortfarande, men det gör ont i plånboken när man måste stå ut med sånt här skit när man i grund och botten vet att det är ett bra spel, men ett som är inkapslat i skit och man måste betala för att gräva igenom skiten varje gång man vill spela...
Om vi tänker lite logiskt på detta; UBIsoft skulle alltså behöva öka sin minimum spec på CPU med 30-40% för att klara ett kopieringsskydd som drar så mycket som det påstås.
Ghost Recon Wildlands (som inte hade denna typ av skydd):
Minimum: Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz / AMD FX 4350 @ 4 GHz
Rekommenderad: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz / AMD FX 8350 @ 4 GHz
Assassin's Creed Origins
Minimum: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz or AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent
Rekommenderad: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
Tittar man på Intel CPU är kraven alltså identiska på både minimum och rekommenderad. Jag tror att siffrorna är tagna ur luften. Eller så är det bullshit propaganda för att få folk upprörda.
Intressant! Får komma ihåg att detta är obekräftade uppgifter så ingen större idé att bli upprörd.
Intressant! Får komma ihåg att detta är obekräftade uppgifter så ingen större idé att bli upprörd.
Jag har letat vidare om det finns mer fakta och spelet har helt klart problem med att det drar väldigt mycket CPU. Även de med nyaste 8700K rapporterar extremt hög CPU-användning. Spelet drar samma höga CPU både i menyer och i filmsekvenser. Det finns en tråd på UBIsoft forum:
https://forums.ubi.com/showthread.php/1774494-This-game-has-a...
Då ska man tänka på att detta spel går att köra på PS4/XBO som har en CPU med mycket lägre prestanda än av CPU på spel-PC generellt. Vi får se om UBIsoft ger ett officiellt svar, eller kanske till och med släpper en uppdatering som löser problemet. För det kan vara så att spelet i sig har buggar. Om det nu är kopieringsskyddet så är det enormt dåligt.
sen undrar dom varför vissa pc spel säljer dåligt och får hög piratkopiering.. idioter
Och hade dom inte haft något kopieringskydd eller publicerat spelet själva på piratebay hade don förmodligen såld ännu färre ex.
PSN: MrOakenborn
Jag har letat vidare om det finns mer fakta och spelet har helt klart problem med att det drar väldigt mycket CPU. Även de med nyaste 8700K rapporterar extremt hög CPU-användning. Spelet drar samma höga CPU både i menyer och i filmsekvenser. Det finns en tråd på UBIsoft forum:
https://forums.ubi.com/showthread.php/1774494-This-game-has-a...
Då ska man tänka på att detta spel går att köra på PS4/XBO som har en CPU med mycket lägre prestanda än av CPU på spel-PC generellt. Vi får se om UBIsoft ger ett officiellt svar, eller kanske till och med släpper en uppdatering som löser problemet. För det kan vara så att spelet i sig har buggar. Om det nu är kopieringsskyddet så är det enormt dåligt.
Ja, våra egna tester visar också att det flaskar på cpu. Vi ska kolla Sweclockers har möjlighet att testa lite olika processorer men om det blir av är det först nästa vecka.
oacceptabelt att alla som betalar ska lida för att företaget ska tjäna mer stålar. blir absolut inget köp på detta, tvång på detta vis duger inte i nutid.
Haha, återigen, detta är obekräftade uppgifter.
Och hade dom inte haft något kopieringskydd eller publicerat spelet själva på piratebay hade don förmodligen såld ännu färre ex.
Majoriteten av de som hade laddat ned spelet illegalt hade förmodligen aldrig köpt spelet i första läget. Dumt att straffa de som faktiskt köper spelet.
Jag har letat vidare om det finns mer fakta och spelet har helt klart problem med att det drar väldigt mycket CPU. Även de med nyaste 8700K rapporterar extremt hög CPU-användning. Spelet drar samma höga CPU både i menyer och i filmsekvenser. Det finns en tråd på UBIsoft forum:
https://forums.ubi.com/showthread.php/1774494-This-game-has-a...
Då ska man tänka på att detta spel går att köra på PS4/XBO som har en CPU med mycket lägre prestanda än av CPU på spel-PC generellt. Vi får se om UBIsoft ger ett officiellt svar, eller kanske till och med släpper en uppdatering som löser problemet. För det kan vara så att spelet i sig har buggar. Om det nu är kopieringsskyddet så är det enormt dåligt.
Du får även tänka på att när du jämför PS4/XBO versionerna mot PC, så använder inte de versionerna samma kopieringsskydd heller.
Nämen!
Och hade dom inte haft något kopieringskydd eller publicerat spelet själva på piratebay hade don förmodligen såld ännu färre ex.
Witcher 3 har ju sålt ganska bra, de har aldrig haft något DRM. Är du ett bra företag som släpper bra spel, så kommer det sälja. Är du ett skumt företag som tror väldigt lite på din investering/produkt och vill straffa de som köper den, kommer det gå sämre.
Witcher 3 har ju sålt ganska bra, de har aldrig haft något DRM. Är du ett bra företag som släpper bra spel, så kommer det sälja. Är du ett skumt företag som tror väldigt lite på din investering/produkt och vill straffa de som köper den, kommer det gå sämre.
CD Projekt Red är ju suveräna, dom oroar sig inte över piratkopiering och förlorade "fantasiintäkter". Istället så fokuserar dom på att leverera en så krångelfri produkt som möjligt och belöna kunderna med kostnadsfria DLC'n och annat roligt bonusmaterial.
När spelen crackas så tar de ju aldrig bort kopieringsskyddet, utan bara lurar det och tro att spelet är original. Så även när det blir crackat så kommer det vara tungdrivet. De enda som kan fixa detta är Ubisoft.
Inte nödvändigtvis, vissa VMs går att reversa även om det tar tid, VMP är en sådan.
Jag tror det är överdrivet MEN sant.
Det är utan tvekan det mest tungdrivna spelet ute just nu.
Pröva dra det på en spelbar FPS i 4K. Hehe Kommer krävas dubbla 1080ti typ.
Samtidigt är grafiken otroligt vacker men inte nått som borde göra de så där pass tungdrivet. Ingen skillnad gentemot Andromeda, Inquistions eller Witcher 3. Då är det givetvis antingen väldigt dålig kod och optimering. Vilket jag tvekar på när de haft cirka 7-8 spel i serien tidigare att finputsa samma features i uppdaterade versioner av samma motorer. (Vet ej om det är en ny i AC: O) Så nånting äter upp all kraft. Min dator äter upp allt som kastas på den, förutom AC:O det spelas i 40 + fps i 4k efter en ordentlig överklockning.