Battlefield 1-betan nu släppt för alla!

Medlem

Damn så tradigt det är.. BF4 med nytt skin på... Nä tack går inte på det igen, även om BF4 blev bra... Först betala fullpris för spelet sen dessutom ännu mer om jag vill ha uppdateringar.

Medlem

Var tråkigt som fan igår och nu kopplar det inte upp

rEEEEEEEEEEEEEEEE

Medlem

Kul spel men inget jag tror jag vill lägga mina pengar på.

Medlem

Kul, hade ingen aning om att det var öppen beta så får bli att ladda ner och testa

Man kan inte mappa om knapparna va?...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Askul! Det här vill jag ha, lite samma känsla som 1942.

Medlem

Äntligen har dice fattat vad folket vill ha! Bästa battlefield spelet på länge! GJ

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Man kan inte mappa om knapparna va?...

Jo. Gå på options och leta "Rebind Keys" eller dylikt. (PC)

Medlem

Installerade ... spelade ... avinstallerade. Inget för mig. Blir nog CoD sp

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Tyvärr kommer inte detta slå alls. För segt och tråkigt med ww1 vapen, känns som att spela "Codename Eagle" från 1999.

Kommer floppa fett.

Ruttet troll är ruttet eller har du varken spelat eller ens sett 30 sekunder av gameplay. Du får det att låta som att alla sitter och trycker i skyttegravar med gevär vilket inte kunde vara längre från sanningen.

Medlem

Haha stängde av efter 30 minuter. Folk klagar på CoD jävligt mycket dessa dagar, men fan asså, Battlefield börjar ju gå samma öde till mötes? Inget i Battlefield 1 känns nytt förutom utseendet på saker och ting. Är exakt samma jävla grafik som Battlefield 3/4/Hardline. Kommer knappast bli ett köp.

Medlem

Kunde inte ansluta till EA, startade spelet med administratörsbehörighet och det löstes. Men sedan blev det hela tiden "Matchmaking failed" samt "Could not connect to server" med olika fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Kunde inte ansluta till EA, startade spelet med administratörsbehörighet och det löstes. Men sedan blev det hela tiden "Matchmaking failed" samt "Could not connect to server" med olika fel.

Samma för mig. Tror servrarna jävlas just nu för det gick bra att spela vid kl 18.

Medlem

Serverna har blivit hackad liksom blizzards Legion om man googlar på det

Medlem

Nepp, tio minuter var nog, när kommer bc2 remaken?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Haha stängde av efter 30 minuter. Folk klagar på CoD jävligt mycket dessa dagar, men fan asså, Battlefield börjar ju gå samma öde till mötes? Inget i Battlefield 1 känns nytt förutom utseendet på saker och ting. Är exakt samma jävla grafik som Battlefield 3/4/Hardline. Kommer knappast bli ett köp.

Har lirat det lite igår och idag. Sammanlagt 4 timmars speltid och det är redan i tråkighetsnivå med Star Wars Battlefront. Det är en hel lisa för mig på saker som inte står rätt till i Battlefield 1. Det är verkligen inte ett Battlefield längre, inte för mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av ShaqAttack:

Haha stängde av efter 30 minuter. Folk klagar på CoD jävligt mycket dessa dagar, men fan asså, Battlefield börjar ju gå samma öde till mötes? Inget i Battlefield 1 känns nytt förutom utseendet på saker och ting. Är exakt samma jävla grafik som Battlefield 3/4/Hardline. Kommer knappast bli ett köp.

Har lirat det lite igår och idag. Sammanlagt 4 timmars speltid och det är redan i tråkighetsnivå med Star Wars Battlefront. Det är en hel lisa för mig på saker som inte står rätt till i Battlefield 1. Det är verkligen inte ett Battlefield längre, inte för mig i alla fall.

Kan jag få se listan? Osäker på om jag vill ha det här eller inte, har inte spelat bf sen det första kom för hundra år sedan.

Skrivet av anon_119148:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Man kan inte mappa om knapparna va?...

Jo. Gå på options och leta "Rebind Keys" eller dylikt. (PC)

Åfasen letade som en galning, hittade bara Xbox o ps4 kontroll alternativ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av ShaqAttack:

Haha stängde av efter 30 minuter. Folk klagar på CoD jävligt mycket dessa dagar, men fan asså, Battlefield börjar ju gå samma öde till mötes? Inget i Battlefield 1 känns nytt förutom utseendet på saker och ting. Är exakt samma jävla grafik som Battlefield 3/4/Hardline. Kommer knappast bli ett köp.

Har lirat det lite igår och idag. Sammanlagt 4 timmars speltid och det är redan i tråkighetsnivå med Star Wars Battlefront. Det är en hel lisa för mig på saker som inte står rätt till i Battlefield 1. Det är verkligen inte ett Battlefield längre, inte för mig i alla fall.

Kan jag få se listan? Osäker på om jag vill ha det här eller inte, har inte spelat bf sen det första kom för hundra år sedan.

Min lista:

- Känns som ett battlefront med WW1-Skin.
- För mycket koncentration på kills. (YOU VS FOE!!! Patetiskt)
- Ett för snabbt spel (som inte går ihop med de nya vackra animationerna dom fört in).
- För enkelt.
- Hinner inte riktig få den där fantastiska BF-känslan av storhet.
- Den mappen som erbjuds i betan är inte gjord för 64 spelare. Får känslan av att det är en bana som inte kom med i Battlefront. (Om den här nivån på map design fortsätter blir det ett patetiskt spel).
- Känns som att det är mycket fokus på att visa upp Frostbite.
- Spawn, spawn, spawn. Du spawnar i och på allt. (Löjligt att inte starta med ett flygplan från landningsbanan.)
- Vapen känns förvisso tyngre än tidigare spel med frostbite-motorn men fattas lite mer för att det ska bli riktigt bra.
- Återigen, ett för snabbt spel.
- Talangerna på DICE har förlorat inspirationen helt (eller fått direktiv från EA att försöka komma närmre run & gun cod-känsla. Vilket är så långt ifrån som BF som möjligt, enligt mig.)

Medlem

Detta här UIt och annat som är så likt Battlefront, får mig mer och mer att tro att detta är ett "mellanspel".
Jag förstår att dom kan gilla det och visst, jag har inget emot dom här vita menyerna och sådant, men det känns lite som att, dom inte hade tid eller lust att sitta och ta fram nya menyer som passar med spelets tema riktigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

tsk
Medlem

så jävla kasst PUNKT

Medlem

Stäng betan igen pls

Medlem

Känns som om dom har en hel del kvar att putsa på detta spel, känns ofärdigt, visst det är beta men gillar inte alls känslan i det just nu.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av ShaqAttack:

Haha stängde av efter 30 minuter. Folk klagar på CoD jävligt mycket dessa dagar, men fan asså, Battlefield börjar ju gå samma öde till mötes? Inget i Battlefield 1 känns nytt förutom utseendet på saker och ting. Är exakt samma jävla grafik som Battlefield 3/4/Hardline. Kommer knappast bli ett köp.

Har lirat det lite igår och idag. Sammanlagt 4 timmars speltid och det är redan i tråkighetsnivå med Star Wars Battlefront. Det är en hel lisa för mig på saker som inte står rätt till i Battlefield 1. Det är verkligen inte ett Battlefield längre, inte för mig i alla fall.

Kan jag få se listan? Osäker på om jag vill ha det här eller inte, har inte spelat bf sen det första kom för hundra år sedan.

Jag kan göra mitt bästa att få med det som jag tycker är battlefield enligt mig. Plus lite egna punkter.

* "Auto-health regeneration" ska vara avstängd. Automatisk hälsa ska inte finnas. Sitter du i smeten så får en medic komma och plåstra om dig. Samma sak gäller fordon. Engineers gör jobbet. I Battlefield 1 så kan man laga sitt fordon om man sitter i förarsätet. Så man behöver ej ta sig ur för att reparera sitt fordon.
* Vådaskott ska vara på hela tiden.
* Fler individuella klasser. Ta Battlefield 2 som exempel. Gillar dock det som de har lagt till i Battlefield 1; Att finns en separat klass då man sätter sig i fordon. Då vill jag som spelare helst sitta kvar och krama sparkarna hela vägen tills man dör med fordonet.
* Ingen 3D spottning.(Ingen liten ikon ovanför fienden vill säga)
* Fordon ska inte ha oändligt med ammunition. Flygplan landar därför för att fylla på nytt. Stridsvagnar ska få ammunition när de tar flaggor(en egen idé). Eller att Commander(Befälhavaren) släpper ammo drop ifall stridsvagnar och stridsfordon behöver det. Så det gäller för spelaren att vara taktiskt och tänka ut var och när man ska avfyra sin ammunition.

Finns nog mer saker jag kan lägga till i listan av vad som gör battlefield till ett battlefield enligt mig. Kommer säkert på fler saker, men nu är jag för trött. ^^

Medlem
Skrivet av papaz1:

Jag har inga problem med gameplay eller grafik på varken Battlefield eller Call of Duty.

Däremot att de ger ut ett nytt spel varje år där alla spelare likt flock får följer efter herden gör mig vansinnig och fått mig att sluta spela helt båda dessa spel.

Jag önskade att något av de franchisen hade något bestående, som Counter Strike så man pallade av att investera tid i spelen. Nu vet man att all tid man investerar för att bli bättre, eller "levevla" upp kommer försvinna om 12 månader när det nya kommer ut som dessutom har mer DLC än föregående som man också ska köpa.

Varje år? ....du bör kolla din tidsuppfattning innan du uttalar dig.

Medlem
Skrivet av humziz:

Av de 8a senaste nyheterna handlar 6st om B1, seegt!

Att arbeta på FZ måste va riktigt soft, skriva nån rad timmar efter en annan sajt skrivit.
Snitta 1 nyhet per dag max 500 tecken och sen kolla facebook resten av dagen.
Måste va ett schysst jobb.
Redaktionschefen ger ju i stort sett alla recensioner till frilansare tom...Redaktionen spelar inte ens spel! Dom har nog fullt upp med att skriva texter...mm nej men vänta! Det va ju några enkla tusen tecken per dag.
Men visst...jag avaktiverar adblock så ni kan fortsätta skratta och dricka kaffe på arbetstid. Gillar ju FZ!

Medlem

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Redaktör
Skrivet av beron:

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Det är Twitch som autostartar och det är svårt att göra nåt åt det, tyvärr.


signatur

Gillar detta ordentligt, positivt överaskad!

Mycket run and gun kycklingar ute nu på Beta servrarna men detta kan bli riktigt kul när hederliga Squad spelet kommer igång på allvar.

Snyggt som f-n är det, gillar ljudet och atmosfären.. sandstorm etc.

*visst finns det lite att putsa på (*ryttarna när dom är utan häst tex.)

Me like!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av beron:

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Det är Twitch som autostartar och det är svårt att göra nåt åt det, tyvärr.

Nja, det är bara att sätta autoplay till false på twitch iframen. Det ska fungera.

123
Skriv svar