Film – så ska Blizzard locka ner dig i World of Warcraft: Legion-träsket
Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...
Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...
Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.
Exakt det jag menar när jag skriver "new".
Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.
Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.
Det enda som håller mig borta för stunden är kostnaden. 45€ + subscription är ganska saftigt för att prova på om man gillar den nya expansionen.
De borde släppa expansionen gratis. Tror fler skulle prova en månad i så fall, vilket troligen skulle väga upp förlorade inkomster.
Vad hände med den legion beta givaway som fz hade för ett tag sen? Drog de några vinnare eller rann det hela ut i sanden?
@ANZIKTE, det där stämmer helt enkelt inte. Visst, vissa saker är mindre trasiga eller lättare än i vanilla, men bossar nuförtiden får vanilla-bossar att se ut som skämt i svårighetsgrad. Skillnaden är att folk spelar bättre nu , att inte 10-15 pers är AFK i ett hörn och att klasser fungerar optimalt.
Jag har definitivt varit less på spelet till och från också men tycker det är fela tt säga att precis allt blivit sämre. Det enda som var bättre på en teknisk niva var i mitt tycke 1. det var nytt och 2. inget flygande som förminskar världen.
Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...
Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.
Exakt det jag menar när jag skriver "new".
Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.
Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.
Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.
Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.
uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000
Dags för WoW 2 snart?
När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.
Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...
Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.
Exakt det jag menar när jag skriver "new".
Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.
Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.
Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.
Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.
uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000
Dags för WoW 2 snart?
När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.
Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.
WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".
Nämen!
Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...
Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.
Exakt det jag menar när jag skriver "new".
Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.
Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.
Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.
Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.
uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000
Dags för WoW 2 snart?
När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.
Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.
WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".
Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.
Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.
I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.
Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.