The Division-patchen är släppt - stor sorg uppstår
Har ingen aning vem den bossen var; hur långt in i spelet var det?
Det känns som att alla de som stressat igenom spelet har haft många sådana fördelar medans jag som bara precis börjat köra DZ får kämpa desto hårdare. Fördelen är ju att man får mer nöje i spelet... så länge farmandet inte blir tråkigt - än så länge är det inga problem.
MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX
Har ingen aning vem den bossen var; hur långt in i spelet var det?
Man måste vara lvl 30 för att bossarna ska börja spawna. Detta var en som fanns ca 50m ifrån ett safe house, så länge du inte dödade mobsen som var med honom kunde du bara döda honom, gå tillbaka till safehouset och sedan gå tillbaka så spawnades han igen.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är ju helt vansinnigt att de inte är på en timer (oavsett tid)!!
Det är på timer på bossarna i dark zone, buggen var att du inte dödade mobsen runt omrking, då respawnades bossen. Dödade du bossen och mobsen som var med honom så var han borta för evigt. Detta var utanför dark zone.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är ju helt vansinnigt att de inte är på en timer (oavsett tid)!!
Det är på timer på bossarna i dark zone, buggen var att du inte dödade mobsen runt omrking, då respawnades bossen. Dödade du bossen och mobsen som var med honom så var han borta för evigt. Detta var utanför dark zone.
Så de fixade en bugg, och folk gråter.
I drank what?
Jag dödade bullet king & co tidigt och karln är fortfarande inte tillbaka.
Som tur är hade jag inte dödat snubben vid snut akademin.
Det vore rimligt att PVE bossarna hade en respawn time på några timmar, dagar, whatever men nu är de ju typ helt borta efter oväntat dödsfall.
DZ fungerar exakt som det ska, inget att klaga på där.
Det är ju helt vansinnigt att de inte är på en timer (oavsett tid)!!
Det är på timer på bossarna i dark zone, buggen var att du inte dödade mobsen runt omrking, då respawnades bossen. Dödade du bossen och mobsen som var med honom så var han borta för evigt. Detta var utanför dark zone.
Så de fixade en bugg, och folk gråter.
Ja för de fixa de på ett sätt som tog död ännu mer på PVE området. nu kan du döda bossarna i PVE en gång sen är dom gone for ever.
Blev rätt besviken på Division. Inte i närheten av det Destiny gav mig, i alla fall inte med mina 1200 timmar INNAN Taken King kom ut, och Division har jag spelat i drygt 90 timmar och är redan uttråkad.
Spenderat rätt så lång tid i DZ och personligen så tycker jag att de inte lyckats alls med PVP'n i spelet.
De dagliga uppdragen i Division är också riktigt pinsamt dåliga, till och med Destiny hade dagliga uppdrag som var mer underhållande än att bara spela om ett uppdrag på svårare svårighetsgrad.
Att sedan ta bort något istället för att göra en enkel fix som att t.ex. sätta en veckas timer på alla bossar eller att göra bossarna till dagliga uppdrag. Att en boss om dagen blir ett uppdrag och genom det får man PC istället för om du dödar dem när de vandrar i områdena, det skulle förhindrat Bullet King exploiten t.ex.
Jag ville verkligen att de skulle lyckas med spelet. Tyvärr verkar det som det sålde så bra att de lär bli som Bungie med Destiny, och med tanke på hur lite innehåll som finns i Division så lär det ta minst två år innan Divisions "Taken King" släpps. Tyvärr så får jag i alla fall inget sug att vilja spela Division på samma sätt som Destiny gjorde.
Blev rätt besviken på Division. Inte i närheten av det Destiny gav mig, i alla fall inte med mina 1200 timmar INNAN Taken King kom ut, och Division har jag spelat i drygt 90 timmar och är redan uttråkad.
Spenderat rätt så lång tid i DZ och personligen så tycker jag att de inte lyckats alls med PVP'n i spelet.
De dagliga uppdragen i Division är också riktigt pinsamt dåliga, till och med Destiny hade dagliga uppdrag som var mer underhållande än att bara spela om ett uppdrag på svårare svårighetsgrad.
Att sedan ta bort något istället för att göra en enkel fix som att t.ex. sätta en veckas timer på alla bossar eller att göra bossarna till dagliga uppdrag. Att en boss om dagen blir ett uppdrag och genom det får man PC istället för om du dödar dem när de vandrar i områdena, det skulle förhindrat Bullet King exploiten t.ex.
Jag ville verkligen att de skulle lyckas med spelet. Tyvärr verkar det som det sålde så bra att de lär bli som Bungie med Destiny, och med tanke på hur lite innehåll som finns i Division så lär det ta minst två år innan Divisions "Taken King" släpps. Tyvärr så får jag i alla fall inget sug att vilja spela Division på samma sätt som Destiny gjorde.
Det tycker jag nog är minst lika märkligt att du härdade ut så pass länge. Själv spelade jag nog upp mot 60-70h innan jag tvärledsnade på Destiny. Däremot lider det precis som du säger av samma problem.
Märkligt att man helt glömt bort att ha något end-game i ett rpg-spel när det ändå borde vara målet i ett sådant spel. Men, precis som med Destiny och typ allehanda andra spel så är det väl efter 6-12 månader man borde köpa spelet för att få den bästa upplevelsen.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är ju helt vansinnigt att de inte är på en timer (oavsett tid)!!
Det är på timer på bossarna i dark zone, buggen var att du inte dödade mobsen runt omrking, då respawnades bossen. Dödade du bossen och mobsen som var med honom så var han borta för evigt. Detta var utanför dark zone.
Så de fixade en bugg, och folk gråter.
Typ så
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Förstår mig inte på folk som utnyttjar sånt här. Lika med Destinys loot grotta, det kan ju inte vara kul att göra något så extremt monotont?
Däremot är det kul att snabbt kunna få bra gear så att du är redo för att effektivt kunna hantera content som du faktiskt är intresserad av.
Det förklarar varför många har fått sånt sjukt bra gear på de två veckor som spelet har varit ute. Skulle personligen inte känna mig stolt över min karaktär om jag visste att jag hade fuskat / exploitat till mig looten.
Det, samt att respawnande bossar i DZ gav så mycket PC första veckan. Då var det dock ingen exploit, bara dålig balans.
Förstår mig inte på folk som utnyttjar sånt här. Lika med Destinys loot grotta, det kan ju inte vara kul att göra något så extremt monotont?
Däremot är det kul att snabbt kunna få bra gear så att du är redo för att effektivt kunna hantera content som du faktiskt är intresserad av.
Om det är så tråkigt att skaffa gear på normalt sätt så att man börjar tramsa såhär så är det fel på spelet.
// Bacon <3
Det tycker jag nog är minst lika märkligt att du härdade ut så pass länge. Själv spelade jag nog upp mot 60-70h innan jag tvärledsnade på Destiny. Däremot lider det precis som du säger av samma problem.
Märkligt att man helt glömt bort att ha något end-game i ett rpg-spel när det ändå borde vara målet i ett sådant spel. Men, precis som med Destiny och typ allehanda andra spel så är det väl efter 6-12 månader man borde köpa spelet för att få den bästa upplevelsen.
Det kändes på något sätt som Destiny gav mer och mitt fireteam spelade PVE, PVP och Raider och det kändes helt enkelt inte lika tråkigt bara. DZ i sig är bra men jag gillar bara inte hur själva PVP'n är uppbyggd. Personligen hade jag hellre velat se några former av PVP battlegrounds där det fanns några objektiv som gav loot. Det lockar mig helt enkelt inte att campa en extraction point för att döda varenda en där och sno deras loot.
Att de bara gjort så få dagliga uppdrag är också konstigt för det måste ju finnas de som helt och hållet kommer avstå från PVP, och då kommer det ta flera månader att få tag i PC till all gear, dvs om man inte pallar att göra fyra karaktärer och spelar samma dagliga uppdrag fyra gånger.
Förstår mig inte på folk som utnyttjar sånt här. Lika med Destinys loot grotta, det kan ju inte vara kul att göra något så extremt monotont?
Däremot är det kul att snabbt kunna få bra gear så att du är redo för att effektivt kunna hantera content som du faktiskt är intresserad av.
Om det är så tråkigt att skaffa gear på normalt sätt så att man börjar tramsa såhär så är det fel på spelet.
Skulle inte gå så långt. De rättade till boss farming, och just den var väl lättast. Nu antar jag att folk får ta sig an lite mer utmanande bossar för loot.
Har ingen aning vem den bossen var; hur långt in i spelet var det?
Man måste vara lvl 30 för att bossarna ska börja spawna. Detta var en som fanns ca 50m ifrån ett safe house, så länge du inte dödade mobsen som var med honom kunde du bara döda honom, gå tillbaka till safehouset och sedan gå tillbaka så spawnades han igen.
Tackar!