Doom körs i 1080p/60 fps på alla plattformar
Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!
60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!
Men då har du ju pc som utgångspunkt, vilket blir skevt med tanke på konsolernas klenare hårdvara. Utgår man från dem är det definitivt intressant och något att slå sig för bröstet för.
Jo, Doom 3 var ordentligt imponerande när det kom ut, vilket var för sisådär 12 år sedan
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!
60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!
Ser du skillnad på 60 och 120fps?
Snyggaste liret på konsol är fortfarande Star Wars Battlefront. Nu har jag ju iofs inte lirat Doom ännu så jag ska inte säga för mycket, men är ju lite större banor i BF om man säger så, samt spelare.
Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!
60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!
Ser du skillnad på 60 och 120fps?
Du SER inte skillnaden, du KÄNNER skillnaden.
och JA, det är stor skillnad mellan 60 och 120 fps....
Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!
60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!
Förstår att du tycker det med den upplösningen som krav
Får väl se hur det egentligen ligger till när Digital Foundry tar en närmare titt på detta. Gissar något i stil med "upp till 1080p @ 60FPS" som med HALO 5. Låter dynamic resolution scaling bekant?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-divisio...
Jag tycker åtminstone att man bör kräva 240 fps och 4k så min 16 gpu får jobba lite när jag spelar på dubbla skärmar. Helt ärligt så tror jag ytterst få sitter på såna monsterriggar att det ens skulle vara ekonomiskt försvarsbart att sätta in resurser till att optimera till så få procentuellt.
Ser du skillnad på 60 och 120fps?
När jag köpte en 144Hz skärm räckte det att flytta muspekaren i windows för att se skillnad.
Hur mycket det märks i spel beror ju på spelet och för konsoll-spel tycker jag 60 räcker långt.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Helt onödigt
30 FPS har den perfekta äkta filmkänslan.
Bara hoppas dom sätter en standard nu om minimum 60fps till framtida spel på konsoller. Sen får man önska att så inte är fallet till PC då hårdvaran är långt utöver 60fps i dagens läge osv. Den som lever får se. Jag personligen längtar mest att få braka loss med "Super shotgun" än en gång och ha skoj!
Fueled by coffee.
Får väl se hur det egentligen ligger till när Digital Foundry tar en närmare titt på detta. Gissar något i stil med "upp till 1080p @ 60FPS" som med HALO 5. Låter dynamic resolution scaling bekant?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-divisio...
Hmm... Det där hade ju varit en nice option att ha i pc spel. Inte för man ska sikta på det som någon form av standard... men att ha relativt snygg grafik i majoriteten av tiden och kanske lite res downscale on the fly för att bibehålla frameratern när det blir stressat låter ju ganska trevligt kan jag tycka.
Inköpet av 144hz IPS känns verkligen bra när man läser sånt här...
Inte fan behövde man 1080p och 60 fps när man lirade Doom 2 på farsans gamla dator på 90-talet. Bortskämda snorungar nu för tiden!
Snacka om att helt missa poängen. Doom 2 var dessutom riktigt snyggt för sin tid och hade riktigt imponerande fiendedesign. Ett stort steg framåt i jämförelse med t.ex. Wolfenstein.
Inköpet av 144hz IPS känns verkligen bra när man läser sånt här...
(14:37:28) * hanglewz slaps NympH^_-] around a bit with a large trout
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!
60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!
Men då har du ju pc som utgångspunkt, vilket blir skevt med tanke på konsolernas klenare hårdvara. Utgår man från dem är det definitivt intressant och något att slå sig för bröstet för.
Det är även intressant för utvecklare. En motor byggd för att leverera 1080p 60fps på både konsol och Windows lär vara vansinnigt attraktiv att licensiera.