Massiva rymdstrider och procedurellt skapade världar i Infinity: Battlescape
Star Citizen möter No Man's Sky?
#nyhetstips, #star-citizen, #elite-dangerous, #no-mans-sky, #infinity-battlescape
Det här spelet har varit på någon slags idéstadie sedan 2004 eller 2006 beroende på hur man ser det. Det är på intet sätt något som är här på grund av Elite, Star Citizen eller No Man's Sky, även om deras framgång givetvis kan vara uppmuntrande för några som sysslat med Sci-Fi i många år.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
gillar den lite annorlunda tagningen på genren, detta ser just nu ut att bli en sorts planetside/battlefield i rymden!
Hundratals spelare som strider om baser och fabriker spridda i et helt solsystem!
En "match" kan ta allt från några timmar till dagar.
Allt i en sömlös genererad spelvärld som dessutom ser riktigt vackert ut!!
Jag är för gammal för att bli hajpad...men kan banne mig inte hjälpa det!
Kickstartat för att conceptet själv är välkommet och vi kan aldrig ha för många rymdspel!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Det här spelet har varit på någon slags idéstadie sedan 2004 eller 2006 beroende på hur man ser det. Det är på intet sätt något som är här på grund av Elite, Star Citizen eller No Man's Sky, även om deras framgång givetvis kan vara uppmuntrande för några som sysslat med Sci-Fi i många år.
Fast det går ju inte att förneka att det får draghjälp av framgångarna hos de andra.
Fast det går ju inte att förneka att det får draghjälp av framgångarna hos de andra.
Absolut! Men det är inte på grund av dessa spel som Infinity kommit till.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Det här spelet har varit på någon slags idéstadie sedan 2004 eller 2006 beroende på hur man ser det. Det är på intet sätt något som är här på grund av Elite, Star Citizen eller No Man's Sky, även om deras framgång givetvis kan vara uppmuntrande för några som sysslat med Sci-Fi i många år.
Fast det går ju inte att förneka att det får draghjälp av framgångarna hos de andra.
Fast som artikeln är skriven så är det ju pga dessa spel som detta existerar
Fast det går ju inte att förneka att det får draghjälp av framgångarna hos de andra.
Absolut! Men det är inte på grund av dessa spel som Infinity kommit till.
Beror på hur du ser på det. Att bygga spelmotorn var i stort baserat på Flaviens ide om ett modernt Frontier (Elite 2).
Ser hellre fram emot Rogue System.
Jag ser hellre fram emot båda spelen än väljer ett av dem
De erbjuder båda något unikt, Rogue System kan bli det som tar knapptryckarsimulatorn upp i rymden och det ser jag verkligen fram emot!
För att inte tala om de framsteg Michel, som ensam utvecklare, lyckats frambringa! Otroligt dedikerad!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag modellerade skepp åt detta (ages ago), när det hette Infinity: Quest for Earth. På den tiden var otroligt coolt. Men. tio år senare så känns det mer som ett "Njaaa."... Men jag hoppas att de lyckas.
Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM
Jag modellerade skepp åt detta (ages ago), när det hette Infinity: Quest for Earth. På den tiden var otroligt coolt. Men. tio år senare så känns det mer som ett "Njaaa."... Men jag hoppas att de lyckas.
Det är ju fortfarande otroligt coolt eftersom ingen annan ännu gjort det de gjorde då!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ser ut som bra mos!
Här är en till video (Vet inte om den är gammal dock)
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP