Bygg dina drömmars fängelse – Prison Architect har fått datum
Det som jag gillar med det här projektet, utöver själva produkten, är att det ger en väldigt bra måttstock på hur lång tid det tar att utveckla ett spel. Det är alldeles för många personer som inte kan nånting om mjuvaruutveckling som uttrycker sig om diverse alpha-spel och klagar över att utvecklarna aldrig blir klara; "dom har kodat i två år, varför blir inte inte det här onändliga upptäckarspelet i en 3D-värld klart snart?!".
Prison Architect är grafiskt väldigt enkelt och komplexiteten ligger enbart/främst i spelmekaniken. Om ett sånt spel tar 3-5 år att utveckla för en liten studio tycker jag det är en bra referens till de här personerna som beklagar sig över att spel med enorma världar tar över två år.
Det som jag gillar med det här projektet, utöver själva produkten, är att det ger en väldigt bra måttstock på hur lång tid det tar att utveckla ett spel. Det är alldeles för många personer som inte kan nånting om mjuvaruutveckling som uttrycker sig om diverse alpha-spel och klagar över att utvecklarna aldrig blir klara; "dom har kodat i två år, varför blir inte inte det här onändliga upptäckarspelet i en 3D-värld klart snart?!".
Prison Architect är grafiskt väldigt enkelt och komplexiteten ligger enbart/främst i spelmekaniken. Om ett sånt spel tar 3-5 år att utveckla för en liten studio tycker jag det är en bra referens till de här personerna som beklagar sig över att spel med enorma världar tar över två år.
Akta dig, snart kommer väl Star Citizen-hatare och försöker vända upp-och-ner på vad du sagt.
Det som jag gillar med det här projektet, utöver själva produkten, är att det ger en väldigt bra måttstock på hur lång tid det tar att utveckla ett spel. Det är alldeles för många personer som inte kan nånting om mjuvaruutveckling som uttrycker sig om diverse alpha-spel och klagar över att utvecklarna aldrig blir klara; "dom har kodat i två år, varför blir inte inte det här onändliga upptäckarspelet i en 3D-värld klart snart?!".
Prison Architect är grafiskt väldigt enkelt och komplexiteten ligger enbart/främst i spelmekaniken. Om ett sånt spel tar 3-5 år att utveckla för en liten studio tycker jag det är en bra referens till de här personerna som beklagar sig över att spel med enorma världar tar över två år.
Akta dig, snart kommer väl Star Citizen-hatare och försöker vända upp-och-ner på vad du sagt.
Nu är jag inte särskilt insatt i det projektet, men så vitt jag vet har de väl rätt gott om både utvecklare och pengar så då blir det lite mer förståeligt att folk tycker att dom kan trycka gasen i botten och bli klara nån gång
Den närmaste referensen med en mindre studio och begränsad budget jag själv har är väl 7 Days To Die. Det spelet har varit i alpha i drygt två år och det finns alldeles för många som grinar över att dom aldrig blir klara, trots att spelet har ett stadigt flöde uppdateringar som hållit samma takt hela tiden. Så om man nu kan peka på Prison Architect och säga "det där tog 3-5 år att utveckla, sluta klaga över att spel XYZ inte är klart efter hälften av den tiden" tror jag man kan få in en del vett i skallen på folk