ModDB-skaparen tycker till om Steam Mod-gate
"Det finns potential för fler spel att stödja moddning om man introducerar en betalmodell."
Visst, men då ska utvecklarna till själva spelet ge officiell support för modden, kanske till och med omarbeta bra moddar till offficiellt DLC, annars bör det finnas garantier för att modden kommer att funka i alla lägen. Mindre än så är oacceptabelt.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
'Han fortsätter med att säga att betalmoddar "helt klart kommer att leda till bättre innehåll och bättre support på innehållet.'
Varför är det sant? Många spel som släpps idag är ju långt ifrån klara vid release...
De menar väl att om marknaden börjar ta för givet att spelare själva ska kunna tillverka innehåll till spelet så kommer utvecklare att anpassa sig till detta.
Ett spel som släpps med stöd för modding och verktyg för ändamålet kommer att få fler och bättre mods.
Kanske skulle detta kunna leda till slutet på denna era av kontrollerad matchmaking och återgå till den beprövade Serverlistan!
Å andra sidan kanske det leder till att spel släpps i än mer ofärdigt skick då man lika gärna kan låta "communityt" fixa till resten.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
'Han fortsätter med att säga att betalmoddar "helt klart kommer att leda till bättre innehåll och bättre support på innehållet.'
Varför är det sant? Många spel som släpps idag är ju långt ifrån klara vid release...
De menar väl att om marknaden börjar ta för givet att spelare själva ska kunna tillverka innehåll till spelet så kommer utvecklare att anpassa sig till detta.
Ett spel som släpps med stöd för modding och verktyg för ändamålet kommer att få fler och bättre mods.
Kanske skulle detta kunna leda till slutet på denna era av kontrollerad matchmaking och återgå till den beprövade Serverlistan!
Å andra sidan kanske det leder till att spel släpps i än mer ofärdigt skick då man lika gärna kan låta "communityt" fixa till resten.
Jag är nog mer benägen att hålla med om ditt sista påstående, men hoppas på det första. Om du kan släppa ett ofärdigt spel till fullpris och sen licensiera kraftfulla mod-verktyg så tror jag att det kommer att bli praxis