Över 20 minuter Rainbow Six: Siege-gameplay!
Vi bjuder på ett rafflande gisslandrama i en amerikansk småstadsvilla.
Vi har lite gameplay från flygplansbanan också, men har ni några direkta frägor ska jag försöka svara.
Gällande träffkänslan är den so so just nu, men det är ju tidigt. Heart rate monitor är inte så op man kan tro, se det som beepern i Alien. Du kan inte skjuta samtidigt så man är ganska hjälplös.
Ubisoft har otroligt mycket att lära sig, fortfarande. Det är skrattretande att det inte går att stänga av VOIP i spelet, även om det är en tidig version. De har alltid samma problem i sina spel; de lär sig inte av sina tidigare misstag.
Animationerna känns konsol, klass-systemet är korkat i min mening - jag vill kunna välja exakt vad jag vill ha på min karaktär beroende på bana och position.
Nej, det är absolut inte ett spel för mig, jag älskar Counter-Strike och Rainbow Six men det här i nuläget är något av en Call of Duty-version av Counter-Strike...
Out of everything I've lost, I miss my mind the most!
Ubisoft har otroligt mycket att lära sig, fortfarande. Det är skrattretande att det inte går att stänga av VOIP i spelet, även om det är en tidig version. De har alltid samma problem i sina spel; de lär sig inte av sina tidigare misstag.
Animationerna känns konsol, klass-systemet är korkat i min mening - jag vill kunna välja exakt vad jag vill ha på min karaktär beroende på bana och position.
Nej, det är absolut inte ett spel för mig, jag älskar Counter-Strike och Rainbow Six men det här i nuläget är något av en Call of Duty-version av Counter-Strike...
Mute finns, om det är det du menar.
Ja, att välja klass och utrustning innan du vet gisslans position och terroristernas plan är ganska så bakvänt.
Ubisoft har otroligt mycket att lära sig, fortfarande. Det är skrattretande att det inte går att stänga av VOIP i spelet, även om det är en tidig version. De har alltid samma problem i sina spel; de lär sig inte av sina tidigare misstag.
Animationerna känns konsol, klass-systemet är korkat i min mening - jag vill kunna välja exakt vad jag vill ha på min karaktär beroende på bana och position.
Nej, det är absolut inte ett spel för mig, jag älskar Counter-Strike och Rainbow Six men det här i nuläget är något av en Call of Duty-version av Counter-Strike...
Mute finns, om det är det du menar.
Ja, att välja klass och utrustning innan du vet gisslans position och terroristernas plan är ganska så bakvänt.
Tänkte passa på att fråga om ni under alphan också har extrema laddningstider? Jag är med i alphan och har spenderat ca 40 minuter och kört kanske 5 rundor... Spelet flyter på felfritt när jag är väl igång (att spelet ser sisådär ut för att man inte kan ändra inställningar är en annan 5a!). Vet du om det är hitmarkers när man skjuter genom väggar? Tänkte inte på det den korta stunden jag hann spela.
Det lilla jag hann spela är jag tyvärr mindre hypad än mera då spelet känns mer COD än Rainbow... Hoppades på en Rainbow CS hybrid typ men icke som det är nu.
fick beta spelat i en timme...tog bort direkt, spelet...är verkligen inte roligt, dom har en hel del att ändra/ta bort innan jag ska gilla detta spel, men det är ju alpha så!
För oss som inte har spelat spelet kan du väl berätta för vad det är du inte tycker om?
Ubisoft har otroligt mycket att lära sig, fortfarande. Det är skrattretande att det inte går att stänga av VOIP i spelet, även om det är en tidig version. De har alltid samma problem i sina spel; de lär sig inte av sina tidigare misstag.
Animationerna känns konsol, klass-systemet är korkat i min mening - jag vill kunna välja exakt vad jag vill ha på min karaktär beroende på bana och position.
Nej, det är absolut inte ett spel för mig, jag älskar Counter-Strike och Rainbow Six men det här i nuläget är något av en Call of Duty-version av Counter-Strike...
Mute finns, om det är det du menar.
Ja, att välja klass och utrustning innan du vet gisslans position och terroristernas plan är ganska så bakvänt.
Tänkte passa på att fråga om ni under alphan också har extrema laddningstider? Jag är med i alphan och har spenderat ca 40 minuter och kört kanske 5 rundor... Spelet flyter på felfritt när jag är väl igång (att spelet ser sisådär ut för att man inte kan ändra inställningar är en annan 5a!). Vet du om det är hitmarkers när man skjuter genom väggar? Tänkte inte på det den korta stunden jag hann spela.
Det lilla jag hann spela är jag tyvärr mindre hypad än mera då spelet känns mer COD än Rainbow... Hoppades på en Rainbow CS hybrid typ men icke som det är nu.
I onsdags var de väldigt långa, idag betydligt bättre.
Check those corners!
Jag vet =(
Testat Alphan lite. Spelet i sig känns väll rätt ok i detta tidiga Alpha men min fråga blir ju hur man ska hålla livslängden. Måste ju bli rätt enformigt i längden? Visst man kan säga att tex CS är detsamma men detta skulle jag vilja säga att man vill ställa högre krav på eftersom det finns mer aspekter i spelet än kanske CS har.
Som ett Rainbow six fan av de gamla spelen så känns detta för CoD.
Ökar dom skadan på alla vapen, tar bort heartbeat skiten och tar bort crosshair så kanske kan de bli bra.
Alltså WOW! Tidigare non-dev gameplay fick mig skeptisk, särskilt dom här mini-reviews som folk gjort...
men alltså den här gameplay-videon i kombination med att devs har sagt att dom inte kommer göra några drastiska ändringar i spelet..
alltså om dom fortfarande siktar på ett släpp 2015 utan att ta till sig kritiken, kommer det här bli det sämsta rainbow six någonsin!
Otroligt tråkigt gameplay, som vilket dussinfps som helst.
Hade förmodligen inte kommenterat, men stör mig som fan på att spelet heter rainbow.
Det borde heta COD.
Raven Shield, senaste spelet värdig Rainbownamnet. Och det var mer än 10 år sedan.
Jag är lite delad.
Det är många aspekter av spelet som är helt fruktansvärt dåliga och inget som alls borde få dra Rainbow namnet ännu mer i smutsen (än vad Vegas spelen redan gjort).
MEN, det finns potential här.
Jag gillar verkligen speliden med små banor/korta matcher där det hela utspelas över en "breach" så att säga.
Tyvärr är det så mycket dåligt att även om de får in högvis med klagomål så tror jag knappast de kommer ändra på tillräckligt för att spelet ska bli värt namnet.
TTK är på tok för lång.
Rekylen är knappt märkbar.
Sprinten borde plockas bort helt.
Att spelare kan återuppliva varandra är ju för faan helt fruktansvärt, BORT BORT BORT.
Övrigt är det extremt klena ljud.
Man kan småslå på en vägg och på så sätt slå upp ett kikhål i väggen...Löjligt.
De olika klasserna ser ut som hollywood actionhjältar, inte som realistiska specialsoldater.
Jag gnäller o klagar på ett spel i alpha stadiet, jag vet. Och mycket kan förvisso hända innan release, men av erfarenhet att döma så betvivlar jag starkt att några större förändringar kommer ske, det vi kan se nu lär med största sannolikhet va en relativt rättvis bild av det färdiga spelets gameplay. Tyvärr.
Hoppas kan man ju alltid göra.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Otroligt tråkigt gameplay, som vilket dussinfps som helst.
Hade förmodligen inte kommenterat, men stör mig som fan på att spelet heter rainbow.
Det borde heta COD.
Raven Shield, senaste spelet värdig Rainbownamnet. Och det var mer än 10 år sedan.
Jag är lite delad.
Det är många aspekter av spelet som är helt fruktansvärt dåliga och inget som alls borde få dra Rainbow namnet ännu mer i smutsen (än vad Vegas spelen redan gjort).
MEN, det finns potential här.
Jag gillar verkligen speliden med små banor/korta matcher där det hela utspelas över en "breach" så att säga.
Tyvärr är det så mycket dåligt att även om de får in högvis med klagomål så tror jag knappast de kommer ändra på tillräckligt för att spelet ska bli värt namnet.
TTK är på tok för lång.
Rekylen är knappt märkbar.
Sprinten borde plockas bort helt.
Att spelare kan återuppliva varandra är ju för faan helt fruktansvärt, BORT BORT BORT.
Övrigt är det extremt klena ljud.
Man kan småslå på en vägg och på så sätt slå upp ett kikhål i väggen...Löjligt.
De olika klasserna ser ut som hollywood actionhjältar, inte som realistiska specialsoldater.
Jag gnäller o klagar på ett spel i alpha stadiet, jag vet. Och mycket kan förvisso hända innan release, men av erfarenhet att döma så betvivlar jag starkt att några större förändringar kommer ske, det vi kan se nu lär med största sannolikhet va en relativt rättvis bild av det färdiga spelets gameplay. Tyvärr.
Hoppas kan man ju alltid göra.
Hoppas du framför detta till utvecklarna.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Banan när man är på ett flygplan är mycket bättre än den där tråkiga banan i videon.
Sedan så måste man ju använda mikrofonerna och hjälpas åt för att höja känslan i spelet.
När alla bara springer omkring utan att hjälpas åt så känns det väl som vilket fps spel som helst.
Force Strategy Gaming:
Här är min variant, på flygplanet, med planering...
https://www.youtube.com/watch?v=oZ9EmNdjQ6M
skit.
CoD och Payday gangbangar CS, Dom försöker catera till alla och det vill anpassa det till E-sport, man ska kunna tävla i det.
Så ser jag på det.
Det här är rainbow six.
https://www.youtube.com/watch?v=8yY-qgMCTi8