Pewdiepie drar in miljoner – men Youtube-ägaren Google tjänar inte ett öre

Robot
Pewdiepie drar in miljoner – men Youtube-ägaren Google tjänar inte ett öre

Youtube ingen kassako för stora Google.


Medlem
Pewdiepie drar in miljoner – men Youtube-ägaren Google tjänar inte ett öre

Har Google en video tjänst?

... därför kommer det bli massor av förändringar i framtiden, och YouTube-stjärnorna kommer dala; nya tjänster kommer poppa upp och YB kommer sakta men säkert överges.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

... därför kommer det bli massor av förändringar i framtiden, och YouTube-stjärnorna kommer dala; nya tjänster kommer poppa upp och YB kommer sakta men säkert överges.

Youtube är för stort och välkänt hos den almänna publiken.
Det kommer ta lååååång tid innan folk överger YT som plattform.

Medlem
Skrivet av bond12:

Har Google en video tjänst?

Ja, den heter YouTube.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Om de tar bort den våldsamt störande reklamen i början så kan jag kanske överväga att stänga av adblock. Men jag ska inte behöva vänta 10 sekunder innan jag får kolla på en 20 sekundersvideo

Medlem

Stänga av adblock? Haha den var rolig. Jag har glömt bort att Youtube har reklam.

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av bond12:

Har Google en video tjänst?

Ja, den heter YouTube.

Tror jag har missat något här X_X

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av walter_iego:

... därför kommer det bli massor av förändringar i framtiden, och YouTube-stjärnorna kommer dala; nya tjänster kommer poppa upp och YB kommer sakta men säkert överges.

Youtube är för stort och välkänt hos den almänna publiken.
Det kommer ta lååååång tid innan folk överger YT som plattform.

Det räcker med att några stora namn lämnar för en annan tjänst så kommer folk att följa efter.

Youtuber

Her Bennet borde dock ändra rubriken, YouTube tjänar massor av pengar, men går inte med vinst

I övrigt så undrar jag vad som äter upp vinsten, jag har en relativt liten kanal men drog in mellan 16 560SEK - 267 448 SEK enl. socialblade (enl. avtal får jag inte säga hur mkt... bla bla bla ), och det är efter YouTubes del av kakan.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av bond12:

Har Google en video tjänst?

Ja, den heter YouTube.

nej men dom har en videotjänst

Medlem
Skrivet av marway:

Om de tar bort den våldsamt störande reklamen i början så kan jag kanske överväga att stänga av adblock. Men jag ska inte behöva vänta 10 sekunder innan jag får kolla på en 20 sekundersvideo

Jag har inget emot reklamen på youtube så för jag vet att de som gör klippen tjänar pengar på att jag måste se skiten. Dock håller jag med om att de där 30 sek klippen de tvingar en o se nu börjar bli rätt dryga.

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av marway:

Om de tar bort den våldsamt störande reklamen i början så kan jag kanske överväga att stänga av adblock. Men jag ska inte behöva vänta 10 sekunder innan jag får kolla på en 20 sekundersvideo

Jag har inget emot reklamen på youtube så för jag vet att de som gör klippen tjänar pengar på att jag måste se skiten. Dock håller jag med om att de där 30 sek klippen de tvingar en o se nu börjar bli rätt dryga.

Precis, det var okej när en liten ruta kom upp som man direkt kunde klicka ner, men efter att reklamen förstörde filmupplevelsen så blev det för mycket.

Youtuber
Skrivet av marway:
Skrivet av znubbis:
Skrivet av marway:

Om de tar bort den våldsamt störande reklamen i början så kan jag kanske överväga att stänga av adblock. Men jag ska inte behöva vänta 10 sekunder innan jag får kolla på en 20 sekundersvideo

Jag har inget emot reklamen på youtube så för jag vet att de som gör klippen tjänar pengar på att jag måste se skiten. Dock håller jag med om att de där 30 sek klippen de tvingar en o se nu börjar bli rätt dryga.

Precis, det var okej när en liten ruta kom upp som man direkt kunde klicka ner, men efter att reklamen förstörde filmupplevelsen så blev det för mycket.

Den rutan dyker fortfarande upp, dock inte lika ofta :/
Dock inte YouTube's fel (förutom att de ger möjligheten) utan annonsörers och videoskapare som kan styra rätt mycket om det ska vara "unskipable ads"


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Verkligen? Ingenting? Väldigt svårt att tro på det.

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av Sergey:
Skrivet av bond12:

Har Google en video tjänst?

Ja, den heter YouTube.

nej men dom har en videotjänst

Video.google.com innan de köpte YT hade de faktiskt en egen variant

Skrivet av svartlock:
Skrivet av walter_iego:

... därför kommer det bli massor av förändringar i framtiden, och YouTube-stjärnorna kommer dala; nya tjänster kommer poppa upp och YB kommer sakta men säkert överges.

Youtube är för stort och välkänt hos den almänna publiken.
Det kommer ta lååååång tid innan folk överger YT som plattform.

Lika fort som de glömde MySpace?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Använder du YouTube regelbundet"

Bara ca 90% av all ledig tid vid datorn.

Medlem

Det har inte o göra med redovisningen bara? Går att räkna in både omsättnig och inkomster/vinst genom kreativ bokföring i andra dotterbolag. Finns en del företag som ser att gå erhört mycket i förlust när de i själva verket gör storkovan genom ett holdingbolag.

Medlem

bara jag som tycker att gå plus minus noll är helt ok, det är juh inte så att några miljoner mer skulle göra skillnad? =D

Medlem

Tror inte att folk förstår att google nollar sina tjänster med mening.
Googles tjänar pengar på reklam medan resterande av dess operativa verksamhet nollas eller går mot förlust. Detta för att försvåra styckning av bolaget.
Om google inte skulle göra detta skulle google tvingas styckas ner på grund av konkurrenslagar.

relaterad läsning
http://www.androidcentral.com/european-parliament-considering...

Medlem

Förstår inte hur de kan påstå att de inte tjänar ett öre när de tar ungefär hälften av reklam intäkter från alla videor.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Jag använder det istället för TV. Bokstavligen har inte ens en antennkabel kopplad till min tv.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av svartlock:
Skrivet av walter_iego:

... därför kommer det bli massor av förändringar i framtiden, och YouTube-stjärnorna kommer dala; nya tjänster kommer poppa upp och YB kommer sakta men säkert överges.

Youtube är för stort och välkänt hos den almänna publiken.
Det kommer ta lååååång tid innan folk överger YT som plattform.

Det räcker med att några stora namn lämnar för en annan tjänst så kommer folk att följa efter.

Knugen och vem mera?

Finns inte en chans att de tas ned från den tronen de sitter på, om nu inte kontakten dras ur eller att de sker nånting helt magiskt.
Det som syns längst fram, på framsidan är vad som är allra minst intressant hos YT.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Youtube är för stort och välkänt hos den almänna publiken.
Det kommer ta lååååång tid innan folk överger YT som plattform.

Det sa man om Altavista, Yahoo, MSN Messenger och Lunarstorm också... Vem under 20 kommer ihåg dem idag?

Medlem

Google nu:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Orättvist!


signatur

Meep!

Medlem

Jag visste inte att youtube har reklam. länge leve adblock

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Förstår inte hur de kan påstå att de inte tjänar ett öre när de tar ungefär hälften av reklam intäkter från alla videor.

Driftkostnaden för youtube är nog gratis, eller?

Eller tänker du att en krona inbetald på ditt konto är en krona tjänad i slutet av månaden?

Medlem

Kontrolläser skribenter inte sina artiklar längre?

12
Skriv svar