Reflex släppt på Steam Early Access
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
har lirat lite nu och jag måste säga trots sin tidiga alpharelease så levererar spelet precis som det ska.
har dock inte ens försökt sätta mig in i editorn än, men det kanske är nått för kvällen.
ses i #reflex @ quakenet
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag har helt och hållet hoppat över denna nyhet om Reflex fram och tillbaka. Och nu när jag såg videon så blev jag både glad, och ledsen. Känns inte som att Reflex erbjuden någon form av innovation eller något nytt. Dock en up to date competitive experience i spelet. Vilket verkar bra. Gillar inte att det är robotar. Känns som att jag skulle bli osäker på om jag träffade ett skott för att hitboxen (kanske) är baserad på en robotens form. Och inte en mänsklig
Jag har helt och hållet hoppat över denna nyhet om Reflex fram och tillbaka. Och nu när jag såg videon så blev jag både glad, och ledsen. Känns inte som att Reflex erbjuden någon form av innovation eller något nytt. Dock en up to date competitive experience i spelet. Vilket verkar bra. Gillar inte att det är robotar. Känns som att jag skulle bli osäker på om jag träffade ett skott för att hitboxen (kanske) är baserad på en robotens form. Och inte en mänsklig
har för mig att det är cylinderboxar i detta, som på många andra arenashooters.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Måste säga att detta verkar, och är redan i detta tidiga stadie, sjuukt kul och intressant. Drar in så många jag kan för att öka på!
Jag har helt och hållet hoppat över denna nyhet om Reflex fram och tillbaka. Och nu när jag såg videon så blev jag både glad, och ledsen. Känns inte som att Reflex erbjuden någon form av innovation eller något nytt. Dock en up to date competitive experience i spelet. Vilket verkar bra. Gillar inte att det är robotar. Känns som att jag skulle bli osäker på om jag träffade ett skott för att hitboxen (kanske) är baserad på en robotens form. Och inte en mänsklig
har för mig att det är cylinderboxar i detta, som på många andra arenashooters.
För vad allt jag vet stämmer detta! Cylindriskt gäller.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Hmm.
Varför uppfinna Quake igen?
Ser ju bara ut som en korsning mellan Quake och UT.
Varför inget eget och nytt? Sånt här finns ju redan sedan länge hur mycket som helst.
Gäsp.
Well det har funnits några arena shooters som försökt tillföra något nytt som inte ens blivit populära. Vi tar en titt på nya rise of the triads som först blev riktugt hypat av många men det tappade spelare väldigt fort. Jag har spelet och det är ett helvete att försöka finna sig ett game, den lilla aktiva communityn som finns där nu kör endast igång servrar mitt i natten när man sover och dylikt.
Med det så menar jag att det är inget fel att göra något som efterliknar quake eller unreal gameplay mässigt, då vet man vad man får spela och en blandning mellan båda dessa spel finner jag inte negativt alls då båda spelen är riktigt underbara och quake 3 bland annat är något jag lirar fortfarande till och från.
Hmm.
Varför uppfinna Quake igen?
Ser ju bara ut som en korsning mellan Quake och UT.
Varför inget eget och nytt? Sånt här finns ju redan sedan länge hur mycket som helst.
Gäsp.
Well det har funnits några arena shooters som försökt tillföra något nytt som inte ens blivit populära. Vi tar en titt på nya rise of the triads som först blev riktugt hypat av många men det tappade spelare väldigt fort. Jag har spelet och det är ett helvete att försöka finna sig ett game, den lilla aktiva communityn som finns där nu kör endast igång servrar mitt i natten när man sover och dylikt.
Med det så menar jag att det är inget fel att göra något som efterliknar quake eller unreal gameplay mässigt, då vet man vad man får spela och en blandning mellan båda dessa spel finner jag inte negativt alls då båda spelen är riktigt underbara och quake 3 bland annat är något jag lirar fortfarande till och från.
Ja, jag håller helt med det du säger om det nya "Rise of the Triads". Tyvärr. Hade höga förväntningar på det.
Samma med "Wolfenstein: The new order". En stor besvikelse!
Ångrar mycket dessa köp.
Jag spelar såklart fortfarande också Quake 3 och UT.
Men då är det, som jag brukar säga, originalet är alltid bäst.
Varför uppfinna hjulet igen? Eller förbättra det annars så pass mycket att det åtminstone känns nytt och fräscht!
Det här tröttnade jag på redan bara genom att se halva trailern.
Inte bara samma, igen och igen...
autograph
Den här har jag däremot mycket höga förväntningar på:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140503/unreal-tournament-...
autograph
Hmm.
Varför uppfinna Quake igen?
Ser ju bara ut som en korsning mellan Quake och UT.
Varför inget eget och nytt? Sånt här finns ju redan sedan länge hur mycket som helst.
Gäsp.
Okej, försök spela Quake (Vilket som helst som är denna typen) på stabila internet-servrar. Gör det gärna med dedikerade servrar, ladders, clans, in game map creators, matchmaking, Steamworks, Steam Workshop, med mera.
Rapportera gärna hur det går.
Sen som du säger är det kanske inte mycket nytt mekaniskt sätt. Men en uppdatering av något klassiskt är inte nödvändigtvis fel. Det är nog kanske så att Quakes tid är förbi, på många sätt. Inte som ett bra spel, då det såklart fortfarande är odiskuterbart bäst, alla kategorier, men som den dominerande titeln i sin klass. Vi har inte så många arena-shooters av denna stilen, och i min mening ingen som kan hålla ikapp med gamla Quake. Att då kunna spela denna stilen och med den känslan med lite mer moderna system för servrar osv, är guld värt.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Jävligt bra känsla it!
Kul att hoppa runt i och ganska förlåtande movement.
Mysig grafik. Tyvärr kunde jag inte köra med allt grafikmumma utan att få fps drops ner till 90 när folk pangade på som mest.
Väldigt mycket ljuseffekter och partikeleffekter så det kanske inte är så konstigt.
Kul att bara gå in och se vad folk pysslar med.Roligt att man kan bygga banor in-game..
Sen är det väldigt trevligt att i princip alla kommer från andra arenashooters.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Hmm.
Varför uppfinna Quake igen?
Ser ju bara ut som en korsning mellan Quake och UT.
Varför inget eget och nytt? Sånt här finns ju redan sedan länge hur mycket som helst.
Gäsp.
Well det har funnits några arena shooters som försökt tillföra något nytt som inte ens blivit populära. Vi tar en titt på nya rise of the triads som först blev riktugt hypat av många men det tappade spelare väldigt fort. Jag har spelet och det är ett helvete att försöka finna sig ett game, den lilla aktiva communityn som finns där nu kör endast igång servrar mitt i natten när man sover och dylikt.
Med det så menar jag att det är inget fel att göra något som efterliknar quake eller unreal gameplay mässigt, då vet man vad man får spela och en blandning mellan båda dessa spel finner jag inte negativt alls då båda spelen är riktigt underbara och quake 3 bland annat är något jag lirar fortfarande till och från.
Ja, jag håller helt med det du säger om det nya "Rise of the Triads". Tyvärr. Hade höga förväntningar på det.
Samma med "Wolfenstein: The new order". En stor besvikelse!
Ångrar mycket dessa köp.
Jag spelar såklart fortfarande också Quake 3 och UT.
Men då är det, som jag brukar säga, originalet är alltid bäst.
Varför uppfinna hjulet igen? Eller förbättra det annars så pass mycket att det åtminstone känns nytt och fräscht!
Det här tröttnade jag på redan bara genom att se halva trailern.
Inte bara samma, igen och igen...
Tycker inte wolfenstein the new order var något fel med, nästan spelat ut det en andra vända och en tredje blir det här någon dag framöver.
Visst det är inte som eturn to castle folfenstein eller wolfenstein från 96 eller när det nu kom. Men tycker spelet var riktigt bra och roligt.
Jag har höga förhoppningar på reflex med, men jag tänker vänta tills early access är över, för jag spelar redan ca 3-4 titlar som är det. Men tror på Relfex och jag hoppas det lyckas bättre än rise of the triads som folk vägrar spela i princip av någon skum anledning.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Om nu ny innebär att ha spelat quake sedan -96 och spelat på en hög nivå och spöat många av världens bästa quakespelare, så ja absolut. Jag är helt ny på det här med arena shooters
Du behöver inte hålla med mig. Det är helt okej för det är det få som gör men då är de inte heller särskilt bra spelare.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Om nu ny innebär att ha spelat quake sedan -96 och spelat på en hög nivå och spöat många av världens bästa quakespelare, så ja absolut. Jag är helt ny på det här med arena shooters
Du behöver inte hålla med mig. Det är helt okej för det är det få som gör men då är de inte heller särskilt bra spelare.
Pics or it didn't happen
Welcome to the Manglerdome
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Om nu ny innebär att ha spelat quake sedan -96 och spelat på en hög nivå och spöat många av världens bästa quakespelare, så ja absolut. Jag är helt ny på det här med arena shooters
Du behöver inte hålla med mig. Det är helt okej för det är det få som gör men då är de inte heller särskilt bra spelare.
Så man är en dålig spelare om man inte håller med dig? That logic... tror jag ska dra iväg en högljutt skratt som får hela kvarteret och resterande av umeå att höra mig.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Om nu ny innebär att ha spelat quake sedan -96 och spelat på en hög nivå och spöat många av världens bästa quakespelare, så ja absolut. Jag är helt ny på det här med arena shooters
Du behöver inte hålla med mig. Det är helt okej för det är det få som gör men då är de inte heller särskilt bra spelare.
Så man är en dålig spelare om man inte håller med dig? That logic... tror jag ska dra iväg en högljutt skratt som får hela kvarteret och resterande av umeå att höra mig.
Nej, jag menade att de flesta som är duktiga spelare kommer att hålla med mig eftersom de vet vad som gör en spelare bra respektive mindre bra. Återigen så är aim viktigt men inte avgörande.
Hur som helst så vi verkar inte komma någonstans så jag släpper det nu.
Såna här spel skulle få så mycket fler spelare om man delades in i åldersgrupper. Redan nu märker jag hur mycket sämre reflexer jag har än de som är tio år yngre. Jag förespråkar frivilliga serverfilter för åldrarna 10-20, 20-35, 35-50 och så vidare!
Eller så kan man bara ha ett match making-system baserat på skill level (som kommer att finnas i Reflex) oavsett ålder. Man behöver inte ha superbra reflxer för vinna över yngre spelare eftersom att aim inte är en avgörande faktor i arena shooters.
eh va?
Jag förenklar det; dåliga spelare tror att aim är det viktigaste i arena shooters och FPS-spel överlag. Dåliga spelare har fel.
Fast i arena shooters är aim en rätt stor fördel, jag hör inte ens tills den målgruppen som kallas dåliga spelare och säger det i alla fall.
För har man inget aim alls så är ju risken större att du inte klarar dig nå vidare i diverse spel hör till genren arena shooter. Självklart är andra saker viktiga med men aim är ändå rätt viktigt, det är ju inget man ska prioritera bort.
Så dom "dåliga" spelarna har ju till stor del rätt i det dom säger
Det är ingen som har sagt att aim är oviktigt. Aim är en central del av FPS-spel men det aldrig något som avgör huruvida du är en bra eller dålig spelare, såvida vi nu inte pratar om newbie-vänliga game modes som CA eller liknande där nästan allting kretsar runt just aim.
Ingen medioker quakelive spelare kommer att vinna över någon som t.ex Evil även om de får använda sig av en aimbot. Det kvittar om du träffar 100% om du endast springer runt med machine gun och aldrig får en armor eller mega.
Har du däremot två lika bra spelare och den ena får använda sig av aimbot så blir aim avgörande. Men så pass överdrivet mycket bättre aim har ingen. Förutom Tox då, den jävla galningen är jobbig att möta.
Något säger mig du är ny inom arena shooters
Om nu ny innebär att ha spelat quake sedan -96 och spelat på en hög nivå och spöat många av världens bästa quakespelare, så ja absolut. Jag är helt ny på det här med arena shooters
Du behöver inte hålla med mig. Det är helt okej för det är det få som gör men då är de inte heller särskilt bra spelare.
Pics or it didn't happen
Det är tveksamt om det finns men jag kan se om jag hittar några äldre demos någonstans och lägga upp dem