Destiny-patch ger enklare uppdrag och raid-loot
Det där är inte för att sänka svårhetsgraden, det är för att stoppa engram och glimmer farming...
Visst, du kunde farma glimmer i en del av dom uppdragen, men det är inte dom enda ställena som det går att göra, den beryktade grottan i Cosmodrome i Old Russia på Jorden är betydligt mer inkomstgivande i speltermer och den verkar dom inte ha gjort ett skvatt åt dessutom.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Verkar som vi kanske får ett nytt Diablo 3 när det handlar om att patcha och patcha både till det bättre, samt sämre enligt andra. I början av Diablo var t.ex. inferno levelen mer eller mindre omöjlig att klara av sedan så patchade blizzard så att det blev jättelätt, efter det skapade de paragon levels och att man kunde ställa in svårighetsnivån själv i fler steg än till inferno, tog bort AH och sedan släppte en ny expansion med en massa nytt där det är hur lätt som helst att få bra loot. Jag tycker att det skulle vara tråkigt om samma hände med Destiny, men det skulle inte förvåna mig för att få så många att vilja spela som möjligt, samt göra det enkelt för alla att klara av raider.
Det kan tilläggas att jag själv inte har spelat Destiny, men sett gameplays från spelet då jag har ställt mig kluven till om det värt att köpa nu eller om man ska vänta. Det kanske kan bli som Morlizer säger, men hur många kommer att spela det då är frågan?
Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"
Det är bra att konsolspelare får betatesta spelet så PC versionen förhoppningsvis blir bättre
Diablo 3 inverterat?
Alla spelutvecklare och utgivare utgår från sin vilja att blåsa sina kunder, när de planerar sin utveckling. Det läste jag i 2014 utgåva av Conspiracy for Dummies.
Det är bra att konsolspelare får betatesta spelet så PC versionen förhoppningsvis blir bättre
Diablo 3 inverterat?
Alla spelutvecklare och utgivare utgår från sin vilja att blåsa sina kunder, när de planerar sin utveckling. Det läste jag i 2014 utgåva av Conspiracy for Dummies.
Nu tror jag att de flesta företag inklusive spelföretag vill sälja så mycket som möjligt av sin produkt och lägga ner så lite jobb som möjligt på spelet, därav de skräckexempel på DLC som funnits. Nu ska man ifs inte dra alla företag över samma kam, men tyvärr tror jag att det blir allt vanligare i spelbranschen.
Death is only the beginning
Nu tror jag att de flesta företag inklusive spelföretag vill sälja så mycket som möjligt av sin produkt och lägga ner så lite jobb som möjligt på spelet, därav de skräckexempel på DLC som funnits. Nu ska man ifs inte dra alla företag över samma kam, men tyvärr tror jag att det blir allt vanligare i spelbranschen.
Jag tror inte det. Dock är jag inte ute och besöker majoriteten av spelbolag, så självklart är det ett antagande. Det är tuff konkurrens i spelbranschen och de få som lyckas ta sig in bränner ofta ut sig har jag märkt.
Nu försvarar jag inte sketna marknadsstrategier eller huruvida DLC är bra/dåligt. Dock tror jag inte någon lägger ner år av sitt liv på att utveckla en produkt och sedan inte mår dåligt av buggar som dyker upp efter lansering. Självklart ska vi kritisera när vi spenderar pengar! Men jag tycker det är löjligt att vi antar att utvecklarna rullar tummar och är nöjda med en trasig produkt. Internet-inlägg gör folk lite avtrubbade till det faktum att vi har och göra med andra människor.
(Mitt argument riktar sig mot etablerade och erkända utvecklare, inte de skojare som dykt upp i t.ex. Early Access och Kickstarter.)
Kolla in Angry Joe:s recension om ni står mellan att köpa det eller inte: http://www.youtube.com/watch?v=gzopWRXK_r4&list=UUsgv2QHkT2lj...
Summeringen är att han inte hatar spelet, men han är besviken på det och att det inte höll den standard som han trott. Dålig level design, konstigt/orättvist loot system, en evig grind, orättvis pvp och fullständigt värdelös story.
Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"
Dålig level design, konstigt/orättvist loot system, en evig grind, orättvis pvp och fullständigt värdelös story.
Konstigt att inte vänta sig/acceptera en evig grind i ett spel som just är baserat på att grinda för bättre gear (precis som Diablo 3, Borderlands 1/2 etc)
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas