Hellraid – se 20 minuter gameplay från Techlands rollspel
Snygg grafik. Jag köper det gärna när det kommer på rea.
Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen
Håller med, tråkigt att läsa negativa kommentarer. Sen ser man nästan en trend, är den mest gillade kommentaren negativ hänger många andra på och spyr galla, är den positiv blir det tvärt om.
Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen
Spela Dead Island så förstår du min poäng... De är så gott som samma spel, med andra miljöer o karaktärer ( Vad det ser ut som, med tanke på combat och UI)
Det kan säkert vara ett bra spel, tyckte DI var helt ok, men känns lite slappt att använda exakt samma motor
Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen
Spela Dead Island så förstår du min poäng... De är så gott som samma spel, med andra miljöer o karaktärer ( Vad det ser ut som, med tanke på combat och UI)
Det kan säkert vara ett bra spel, tyckte DI var helt ok, men känns lite slappt att använda exakt samma motor
Det var Chrome Engine 5 som drev Dead Island, medan Chrome Engine 6 driver detta och Dying Light. De har således uppgraderat motorn.
Det är därtill deras egna in-house motor, så varför skulle de använda sig av an annan motor, och på vilket sätt är det slappt att bygga en egen motor istället för att ta in någon annans arbete?
Huruvida det är "exakt samma spel" får vi nog vänta med och avgöra tills man fått se lite mer av spelet när det tagit sig ur alphastadiet, då det i dagsläget säkerligen stöder sig mer på content från Techlands tidigare titlar än slutprodukten kommer göra.
Enda jag funderar på är om deras öppna värld är som i dead island (om nu open world är ens en målsättning här) dvs för mig störande då det är så linjärt och man stoppas av ett trasigt staket i sin framfart.
Upplevde DI som stelt och för linjärt så hoppas detta är mera ett Dark Messiah med diablo vibbar och lite frihet.
Bortsett från Call of Juarez som jag gillade skarpt (ej Cartel) så tycker jag Techland alltid känns som de har bra ideer men stelt och enformigt utförande i praktiken.
Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen
Som Dark Messiah-älskare kan jag säga att Dead Island var LÅNGT ifrån så välgjort som Dark Messiah..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Spelet ser riktigt jäkla snyggt ut precis som Dead Island men jag tror inte jag är den enda som mer och mer börjar mätta på det grafiska i förhållande till själva gameplay och jag tror det är viktigare nu än någonsin att utvecklarna försöker ta ett steg tillbaka och fundera vad som kan förbättras.
Jag tror jag talar för de flesta när jag säger att vi börjar vara less på det hjärndöda "gå dit och döda 10 skelett" eller "gå dit och plocka 5 svampar och lämna in".
Här passar det gamla "kvalitet över kvantitet" in bra och jag spelar hellre 5 timmar fräscht material än 10 timmar urvattnat samma saker om och om igen.
EDIT: Dock känns combat-systemet ganska bra faktiskt även om dodge inte är något helnytt i sig (dark souls) så adderar det ändå en hel del. Skyrim som är ett spel man spenderar mycket tid i att slåss har rätt dålig combat om man tänker efter då de flesta fiender är i princip samma förutom olika hp och skada.
Oj, oj! Såg ni talangträdet? *boing*
Jag tycker att det ser skapligt ut. Bra mycket mer intressant än zombies i alla fall.