Risen 3: Titan Lords
Risen 3 kan sägas handla om piratkopiering eftersom det kopierar friskt främst från andra piratspel, och kopior brukar som bekant sällan vara lika bra som originalen.
#risen-2-dark-waters, #piranha-bytes, #kingdoms-of-amalur, #dragons-dogma, #the-witcher, #assassins-creed-4-black-flag
"Apropå stora kanoner... ta det lugnt när du vänder dig så att du inte råkar slå omkull någon."
Den bildtexten fick mig att skratta högt. Tack för den.
Vad gäller spelet, sopm Sisyr sa, inte direkt oväntat. På papper så är den typen av spel som Piranha gör precis det jag skulle vara intresserad av... men sen när det kommer till hur mer eller mindre alla deras spel spelar...
Det är synd.
Jag köpte det och hittills är jag nöjd med det. Piranha bytes har sin speciella stil och Risen 3 genomsyras av den. Vilket är riktigt bra i min mening.
Vad gäller recensionen av Ove K, så är det inte direkt nå A betyg på den. Jag misstänker att Ove spelat spelet i några timmar, för att sedan skriva ihop något snabbt bara.
Precis vad jag förväntat mig. Bara att se en skärmdump från spelet gör mig deprimerad.
Jag älskade de tidigare spelen,
Och jag tycker fortfarande om denna, även om den kan ha sina svagheter.
Som huvudpersonens röst. så hemsk, men lite komisk!
Jag skulle iaf ge spelet 3/5.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Man kan inte förvänta sig något annat av Risen. Gång på gång tänder de en svag förhoppning att nästa ska bli bättre, för att alltid gå käpp rätt åt helvete med deras hemska spelkontroller och spelmotorer. Sen är det aldrig något unikt i spelmiljö heller. Det finns liksom inget som lockar eller står sig bättre än något man kan hitta i andra spel, tusen gånger bättre gjort. Synd.
Deras bästa spel, Gothic 1 och 2 var även de oslipade diamanter med tekniska problem som irriterade i de i övrigt helt makalöst bra spelen, det där har fortsatt. Gothic 3 kom till sin rätt efter en himla massa patchar.
Det började dock gå utför med Risen, som var bra men kändes ganska avskalat och innehållsfattigt i jämförelse med Gothic. Har de börjat att göra oslipat kol istället?
Kom nu igen Ove, Alla vet att den amerikanska versionen av The Ring smiskar originalet på samtliga punkter.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.
Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.
I drank what?
Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.
Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.
Du är nog den enda person som spelat Gothic 3 utan att hitta några buggar. Jag kan inte hitta en enda recension som inte nämner de många buggarna. På rak arm så kommer jag ihåg (och jag spelade bara i ett par timmar):
- NPCs som gick genom väggar och fastnade
- NPCs som jag rekryterade för att hjälpa mig i en quest stod bara stilla och tittade på
- NPCs drar sina vapen , rusar mot mig, stoppar undan sina vapen, går tillbaka, och repterar allt i oändlighet
- Fiender som inte reagerar om man attackerar dem med båge, utan står stilla och låter sig dödas
- Terräng som försvann, vilket gör att spelet kraschar
- massor av små glitchar, som att din karaktärs animationer helt plötsligt slutar fungera
Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.
Gothic 3 var helt jävla underbart. Har lätt lagt över 200 timmar på det, och ingen bugg har jag direkt stött på, förutom minnesläckan som de patchade bort.
Samma här, skitbra spel. Synd bara att den sista tredjedelen inte håller samma klass som resten. och att de inte har en lika snygg slutfilm som de har i början, men det beror väl på att de fick slut på pengar...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.
Spela det första Gothic och Gothic 2, det var på den tiden då Piranha Bytes var som bäst. De första två Gothic spelen är som sagt helt fantastiska, det var vid Gothic 3 som allt rasade samman
Game long and prosper
Piranha Bytes är nog världens mest pålitliga spelstudio. Alla spel de släppt har varit fulla av buggar och känts halvfärdiga. Jag har försökt spela Gothic 3 och Risen, men fastnat i båda spelen på grund av buggar eller dålig speldesign.
Spela det första Gothic och Gothic 2, det var på den tiden då Piranha Bytes var som bäst. De första två Gothic spelen är som sagt helt fantastiska, det var vid Gothic 3 som allt rasade samman
Det är svårt att spela ettan och tvåan nu, speciellt ettan, om man inte gjort det tidigare. Det är inte rättvist mot spelen, de kommer kännas gamla och konstiga.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942